تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: صورتجلسه فعالان فرهنگي با دكتر تقي زاده مدير كل صندوق بازنشستگي در خصوص بررسي مسائل ومشكلات بازنشستگان !!!
شنبه، 19 خرداد 1397 - 10:40     کد خبر: 34852

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


جسله در روز پنجشنبه مورخ 30/1/97 در دفتر جناب آقاي دكتر تقي زاده مدير كل صندوق بازنشستگي وبا حضور افراد نامبرده زير تشكيل گرديد :
آقايان دكتر رشيدي مديركل امورفرهنگي و اجتماعي صندوق، دكتر افشار مدير كل روابط عمومي و بين الملل، دكتر پورذاكري معاون مالي، دكتر احمديان مدير بهداشت و درمان و آقاي معصومي رابط كانونها از يك سو وهمچنين آقايان و خانمهاي بازنشسته به شرح زير: آقايان غضنفري، ميرزاسيدي ، كريمي، سليمي، فرياد، ايران بهار و خانمها : اسفندياري، ملك، بصيري، عيوضي، پورحصيري، گنجه اي و حقيقت از سوي بازنشستگان .
جلسه در ساعت 8:30 با تلاوت آياتي از قرآن كريم آغاز شد وبه مدت 2 ساعت ادامه داشت. همكاران بازنشسته به طرح مشكلات و درخواستهاي بازنشستگان به شرح زير پرداختند:
_ عدم اجراي قانون مديريت خدمات كشوري پس از 10 سال و اجراي نا صحيح آن واصلاح آن به بدترين شكل ممكن كه منجر به ظلمي شده است كه بر بازنشستگان رفته است و درخواست پايان دادن به ظلمي كه بر بازنشستگان رفته است .اشاره به روزنامه رسمي كشور در خصوص عدم اجراي قانون مديريت خدمات كشوري كه خلاف قانون مي باشد.
_ درخواست حل مشكلات معيشتي و بيمه بازنشستگان
_ درخواست اجراي ماده 64 از ق خ م ك
_ درخواست اختصاص مكاني براي برگزاري جلسات بازنشستگان، برداشتن چتر امنيتي از فعاليتهاي صنفي بازنشستگان ، حل مشكلات دندانپزشكي، پرداخت بموقع حقوق، اختصاص بيمارستان مستقل براي بازنشستگان، تغيير نام صندوق به سازمان، انتقاد ازصندوق در هماهنگي با ديوان عدالت اداري در خصوص ابطال آراي صادره به نفع بازنشستگان و يادآوري وظيفه اصلي صندوق كه براي حمايت از بازنشستگان ايجاد شده است .
پس از سخنان كوتاهي از سوي آقايان دكتر افشار، دكتر رشيدي، دكتر پورذاكري و در پايان جناب دكتر تقي زاده برنامه هاي آتي صندوق و همچنين اقداماتي كه در دو ماه گذشته انجام شده است ، به شرح زير اعلام شد:
_ ايجاد ساختار ضد فساد
_ ايجاد اتاق فكر با حضور آقاي ميرزايي دبير هيات دولت و اعضاي كميسيونها كه نهايتا از هفته آينده استارت اولين اتاق فكر ميخورد.
_ ايجاد ادبيات مشترك بين گروههاي بازنشستگان براي مطالبات از قبيل افزايش حقوق ،بيمه تكميلي و مسائل رفاهي با محوريت آقاي افشار و حضور مديركل فرهنگي و اجتماعي صندوق
_ انتقال نظر بازنشستگان درمورد اصلاح قوانين به آقاي پورذاكري تا از طريق ساير حقوقدانان به لايحه تبديل شود تا از طريق دولت به مجلس برده شود
_ پس از جمعبندي نظرات بازنشستگان،جلسه مشترك با كميسيون اجتماعي مجلس را ترتيب مي‌دهند تا لايحه اصلاح قوانين ، نهايي شود وبه مجلس برود.
_ ملاقات با سفرا براي معرفي دارايي صندوق به آنها بمنظور سرمايه‌گذاري هاي جديد و درآمد زا براي سرمايه هاي بازنشستگان در صندوق
_ بكار گيري فرزندان بازنشستگان در شركتهاي زير مجموعه صندوق
_ ايجاد باشگاههاي آموزشي ورزشي خدماتي براي بازنشستگان از محل مالياتي كه شركتها ميدهند.
_ الزام شركتهاي تابعه براي عقد قرارداد با بيمه ملت بمنظور حفظ منافع صندوق
_ عملياتي شدن طرح دندانپزشكي توسط آقاي دكتر احمديان كه با كانونها مشورت شده،پس از اخذ نظرات ما بازنشستگان
_ اختصاص مكان مناسب براي جلسات و بررسي خروجي كارها
_ مذاكرات با آقاي دكتر نوربخش در مورد استفاده از خدمات تامين اجتماعي براي بازنشستگان
_ پيگيري و فشار بر دولت براي فرآهم كردن مقدمات اختصاص آنچه به شاغلين مي‌دهند،براي بازنشستگان هم اختصاص يابد.
_ ايجاد مجله ثمر مجازي به منظور مشاهده آنلاين مشكلات بازنشستگان،توسط دكتر افشار
گزارشي از : نصراله خليلي – جلال غيور


برگشت به تلکس خبرها