تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: موگريني سفرش به قدس را لغو كرد
شنبه، 19 خرداد 1397 - 10:43     کد خبر: 34854

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


ايرنا : مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پي خودداري نخست وزير اسرائيل از ديدار با وي، سفر خود را به فلسطين اشغالي لغو كرد. دفتر بنيامين نتانياهو پيش از آن و همزمان با «خصمانه» خواندن مواضع موگريني از سوي مقام هاي اين رژيم، اعلام كرده بود كه امكان ديدار با او در قدس را ندارد.

اسپوتنيك گزارش داد، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پي خودداري نخست وزير رژيم صهيونيستي از ديدار با وي، سفر خود را به فلسطين اشغالي لغو كرد.

فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا كه براي شركت در كنفرانس يهوديان آمريكايي به فلسطين اشغالي دعوت شده بود، سفر خود به قدس را لغو كرد.

موگريني كه قرار بود پس از سفر به اردن در اين كنفرانس كه از سوي كميته يهوديان آمريكا ترتيب داده شده شركت كند، برنامه كاري خود را علت لغو اين ديدار عنوان كرد.

اين در حالي است كه دفتر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي پيش از آن و همزمان با «خصمانه» خواندن مواضع موگريني از سوي مقام هاي اين رژيم، اعلام كرده بود كه امكان ديدار با او در قدس را ندارد.

انصراف نتانياهو از ديدار با موگريني در حالي است كه وي سفر اروپايي خود را به پايان رسانده و در ديدار با مقامات تروئيكاي اروپا نتوانست آنها را از ادامه همكاري هاي برجامي منصرف سازد و آنان بهترين گزينه موجود را پيشبرد صحيح برجام دانستند.

وي در سفر خود به برلين، پاريس و لندن، با آنگلا مركل صدر اعظم آلمان، امانوئل مكرون رئيس جمهوري فرانسه و ترزا مي نخست وزير انگليس ديدار كرده و تلاش كرد نظر آن ها را درباره برجام تغيير دهد.

طرف هاي اروپايي همواره بر پايبندي خود به برجام و تداوم تلاش ها براي حفظ اين توافق هسته اي تاكيد كرده اند.


برگشت به تلکس خبرها