تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سه برابر شدن ظرفيت پذيرش دانشگاه فرهنگيان
یکشنبه، 20 خرداد 1397 - 12:15     کد خبر: 34861

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

سه برابر شدن ظرفيت پذيرش دانشگاه فرهنگيان
حسين خنيفر رئيس دانشگاه فرهنگيان در گفت و گو با خبرگزاري صدا و سيما از سه برابر شدن ظرفيت پذيرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگيان از امسال خبر داد و گفت: اين ميزان نسبت به سال قبل ۷۰ درصد افزايش يافته است.
وي افزود: با پذيرش ۲۴ هزار دانشجو معلم بخشي از كسري معلمان مدارس در سال‌هاي آينده جبران مي‌شود.
رئيس دانشگاه فرهنگيان گفت: اين دانشجويان در بدو ورود به استخدام آموزش و پرورش در مي‌آيند و دوران تحصيل آن‌ها نيز جزو سوابق خدمتي آن‌ها محسوب مي‌شود.
خنيفر افزود: دانشگاه فرهنگيان يك دانشگاه شبانه روزي است و هم اكنون ۲۵ هزار تخت خالي دارد كه بدون دانشجويان است.
وي از اجراي طرحي در اين دانشگاه خبر داد كه بر اساس آن مدت دوره كارشناسي دانشجو معلمان از ۴ به ۳ سال كاهش مي‌يابد.
خنيفر تاكيد كرد: اين طرح كه در صورت تصويب هيات امناي دانشگاه اجرايي خواهد شد، دانشجويان در ايام تابستان نيز در كلاس‌هاي درس حاضر خواهند شد.
وي گفت: امسال دانشگاه فرهنگيان ۹ هزار و ۳۵۰ معلم فارغ التحصيل خواهد داشت كه اين معلمان از مهر امسال وارد كلاس‌هاي درس خواهند شد.
رئيس دانشگاه فرهنگيان افزود: بيش از ۳۰۰ هزار معلم تا سه سال آينده از آموزش و پرورش بازنشسته مي‌شوند و بايد ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاه فرهنگيان بيش از پيش افزايش يابد.
خنيفر از جذب و استخدام معلم از فارغ التحصيلان ساير دانشگاه ها گله كرد و گفت: اين روش جذب معلم مشكل كمبود معلم در آموزش و پرورش را به تعداد محدود و فقط براي چند سال برطرف مي‌كند و از طرفي گذراندن يك دوره حدودا يك ساله براي مهارت آموزي اين معلمان، اصلا كافي و مفيد اثر نيست.
وي افزود: ظرفيت پذيرش دانشجو در اين دانشگاه سه برابر شده است، اما در اين دانشگاه فقط ۷۰۰ استاد موظف و ۸ هزار استاد غيرموظف وجود دارد و با كمبود حدود ۲ هزار و ۸۰ استاد روبرو هستيم.
نصراله خليلي فرهنگي


برگشت به تلکس خبرها