تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پيام‌هاي مستتر در زبان بدن كيم جونگ اون و دونالد ترامپ
سه شنبه، 22 خرداد 1397 - 05:43     کد خبر: 34868

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

رهبران ايالات متحده و كره شمالي در آغاز ديدار تاريخي خود هر كدام سعي داشتند حسي از تحكم بروز بدهند اما نتوانستند اضطراب خود را هم پنهان كنند.

به گزارش رويترز متخصصان زبان بدن مي‌گويند در ۱۳ ثانيه نخست ملاقات رو در رو، دونالد ترامپ تحكم خود را با دراز كردن دست به سوي كيم جونگ اون و لمس شانه او نشان داد. اما كيم هم كه نمي‌خواست كم بياورد دست ترامپ را محكم گرفت و پيش از آنكه به سوي دوربين‌ها برگردد زماني را به مستقيم به چشمان او خيره شد.

 

آلن پيس، متخصص زبان بدن و نويسنده چندين كتاب در اين زمينه مي‌گويد: «دست دادن آنها مستقيم و سرراست نبود. بالا و پايين‌هايي داشت. هر كدام تلاش داشت ديگري را به سمت خود بكشد. هر يك مي‌خواست اجازه ندهد ديگري مسلط به نظر برسد.»
كيم و ترامپ هر دو هنگام دست دادن مي‌خواستند احساس تسلط را منتقل كنند.

رويترز مي‌نويسد بروز اقتدار براي ترامپ كه يك رهبر و تاجر است و پيش از آن مجري تلويزيون نيز بوده كار دشواري نيست به ويژه كه قد او هم از كيم بلندتر است. وي هنگام رفتن به سمت كتابخانه با كيم گپ زد و اجازه داد او كمي هم در راه رفتن پيش بيافتد و به اين وسيله از تنش فضا كاست.

به نظر مي‌رسيد كه ترامپ كنترل اوضاع را در دست داشت و گهگاه با استفاده از دست راه را به كيم نشان مي‌داد و روي شانه او مي‌زد.

كيم هم كه نصف ترامپ سن دارد يك بار روي شانه وي زد تا كنترل را حفظ كند. گرچه وقتي ترامپ صحبت مي‌كرد كيم سر به پايين داشت اما بارها در طول ديدار سرش را بالا آورد. آلن پيس مي‌گويد‌:‌ «اگر نمي‌دانستيد اين دو نفر كي هستند مي‌شد گفت يكي پدر و ديگري پسر اوست.»

كارشناس ديگري به نام كارن ليونگ مي‌گويد‌ دونالد ترامپ در ديدار با كيم جونگ اون هيچكدام از نشانه‌هاي خصمانه‌اي را كه در نشست گروه جي۷ نسبت به رهبران اروپايي يا نخست‌وزير كانادا نشان داده بود بروز نداد.

وي مي‌افزايد: «ترامپ يك قمارباز است و روي اينكه مي‌تواند بر كره شمالي چيره شود شرط بسته است درست مثل پدري كه با يك بچه نافرمان رفتار مي‌كند.» درست مقابل رفتار كيم كه چيز زيادي براي از دست دادن نداشت و فقط از اينكه ديدار با ترامپ نصيبش شده خوشحال بود.
كيم جونگ اون يكبار تلاش كرد با زدن به پشت ترامپ نشان دهد كه بر اوضاع مسلط است. عكس از رويترز

هر دو فرد براي كنترل اضطرابشان مشكل داشتند و ترامپ به محض آنكه روي صندلي نشست لبخندي زوركي زد و كيم هم بيشتر پايين را نگاه مي‌كرد.

گذشته از اينها نخستين ديدار بزرگ كيم با جامعه بين‌المللي براي او حسي از شگفتي و حيرت به همراه داشت. او كه در مقابل هتل لوكس سنگاپور با فلاش انبوه دوربين خبرنگاران روبرو شده بود احساس كودكي در يك شهربازي را داشت؛ بي‌ترس اما هيجان‌زده و كمي عصبي.


برگشت به تلکس خبرها