تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: روسيه: اكنون زمان خروج ايران از سوريه نيست
سه شنبه، 22 خرداد 1397 - 00:44     کد خبر: 34869

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

سفير روسيه در لبنان تأكيد كرد در شرايط فعلي، خروج حزب‌الله و ايران از سوريه ممكن نيست زيرا غلبه بر تروريسم هنوز نهايي نشده است.

به گزارش مشرق، «الكساندر زاسپكين» سفير روسيه در لبنان اعلام كرد مطرح كردن خروج ايران و حزب‌الله از سوريه در شرايط كنوني امكان ندارد بويژه اينكه شكست كامل تروريسم هنوز محقق نشده است.

بر اساس گزارش «رأي‌اليوم»، زاسپكين در ادامه گفت، تمركز بر روي اين موضوع در مرحله فعلي از اردوگاه مقابل با هدف خلق مشكلات و ايجاد شك ميان محور مقاومت و روسيه انجام مي‌شود و اين موضوع، مردود است.

 

وي تأكيد كرد كه رابطه ميان روسيه و محور مقاومت در سوريه «رابطه همكاري» است و حضور آمريكا در سوريه يكي از دلايل اصلي پيچيدگي‌ها در اين كشور و عدم حصول راه‌حل است.

زاسپكين ادامه داد، حوادث در سوريه به صورت گسترده در حال تغيير است و پيش‌بيني مي‌كنم طي يك يا دو ماه آينده  اين حوادث نتيجه نهائي نداشته باشد زيرا اهداف اصلي در برابر محور مقاومت و روسيه مانند نابودي تروريسم و بهبود اوضاع هنوز محقق نشده است. روسيه در كنار ارتش سوريه براي تسلط بر كل مرزها ايستاده است و اوضاع در سوريه گام به گام در حال جلو رفتن است.

وي درباره وضعيت لبنان نيز گفت: معتقدم كه تشكيل دولت جديد در زياد طول نخواهد كشيد و همانطور كه مي‌گويند بعد از عيد (فطر) است، پيچيدگي‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي براي تشكيل دولت فعلا تا حد زيادي غيرموثر بوده است و تمايل سياسي شديدي براي تشكيل دولت وجود دارد.

اخيرا در پي تشديد فضاسازي رژيم صهيونيستي و متحدان منطقه‌اي آن عليه ايران و حزب الله و حضور نيروهاي مقاومت در كنار مستشاران ايراني، سيد حسن نصرالله دبير كل حزب‌الله در سخنان روز قدس اعلام كرد كه «اگر كل دنيا هم جمع شود، نمي‌تواند حزب‌الله را از سوريه بيرون كند.. حزب الله آنجا كه بايد باشد، هست و تنها در صورتي كه دمشق از حزب الله بخواهد، نيروهاي حزب‌الله سوريه را ترك خواهند كرد».

 


برگشت به تلکس خبرها