تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: واكنش لاريجاني به پيامك تهديد آميز براي نمايندگان
سه شنبه، 22 خرداد 1397 - 05:45     کد خبر: 34870

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

رئيس مجلس در پاسخ به تذكر نماينده قائم‌شهر گفت: موضوع ارسال پيامك‌هاي تهديدآميز به نمايندگان را در هيأت رئيسه مجلس بررسي مي‌كنيم.

به گزارش مشرق، علي ادياني نماينده مردم قائم‌شهر در مجلس شوراي اسلامي در تذكري با استناد به ماده 149 آيين‌نامه داخلي مجلس اظهار داشت: اخيراً جوي ايجاد شده كه بر روي گوشي‌هاي همراه نمايندگان مرتباً پيامك مي‌آيد و بمباراني از پيامك‌ها از سوي ذينفعان و گروه‌هاي مختلف جهت تغيير رأي نمايندگان نسبت به لوايح مختلف را شاهديم. در حالي كه جايگاه نمايندگان اجل بر اين است كه بخواهند با هجمه‌ها نظر خود را تغيير داده يا خط بگيرند.

وي افزود: متن بسياري از اين پيامك‌ها بعضاً تهديدآميز است، از رئيس مجلس و هيأت رئيسه مي‌خواهم براي اين مسئله فكري كنند تا شايد بتوان شرايط را تغيير داد.

ادياني همچنين در تذكر ديگري با استناد به ماده 149 آيين‌نامه داخلي مجلس، گفت: نمايندگان در جلسه علني گذشته به مسكوت ماندن لايحه FATF رأي دادند در حالي كه اين مسكوت ماندن حُسن فاعلي داشت اما حُسن فعلي نداشت چرا كه ماده 149 آيين نامه اجرايي نشد، گزارش رد يا مسكوت ماندن لايحه زماني در دستور كار قرار مي‌گيرد كه دولت در خصوص لايحه ظرف يك ماه پس از چاپ و توزيع گزارش كميسيون از سوي هيأت رئيسه مجلس تقاضاي اين مهم را داشته باشد، اما لايحه مذكور 13 خرداد چاپ و توزيع شده، بنابراين هنوز يك ماه نشده است، لذا ماده 149 آيين‌نامه به اجرا درنيامده است.

در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكرات اين نماينده گفت: درخصوص تذكر شما مستند بر ماده 149 آيين‌نامه در جلسه آخر، زمان رأي‌گيري براي مسكوت ماندن لايحه FATF گفته شد كه دولت تقاضا كرده و موافق اين مسئله است و بر اين مسئله تأكيد شد، ضمن آنكه لايحه مذكور از قبل چاپ شده بود، در واقع با در نظر گرفتن زمان اصلي چاپ مي‌توان گفت يك ماه گذشته است، اين در حالي است كه طرح‌ها و لوايحي كه مسكوت مي‌مانند ديگر به مجلس بازنمي‌گردند.

وي افزود: اما در مورد تذكر مستند به ماده 24 آيين‌نامه معتقدم اين موضوع بايد در هيأت رئيسه بررسي شود تا براي آن چاره‌اي يافته و مانع از ادامه پيامك‌هاي تهديدآميز به نمايندگان شويم، چرا كه برخي‌ها از طريق پيامك‌ها مانع از تفقد نمايندگان در موضوعات مختلف مي‌شوند، لذا موضوع در هيأت رئيسه بحث و بررسي مي‌شود.
منبع: فارس

 


برگشت به تلکس خبرها