تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سخن همكار : 8 ميليارد تومان حقوق، مزايا و ساير براي 48 كارمند! سند
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 - 09:57     کد خبر: 34991

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


بخش ديگري از موارد مربوط به هزينه هاي شركت مذكور نيز حاكي از آن است كه مبلغ 275 ميليون تومان حق الزحمه مشاورين، 495 ميليون تومان پاداش هيات مديره كه معمولا به حساب شركت ها واريز مي شود نه اشخاص و 111 ميليون تومان براي حق الزحمه خدمات قراردادي پرداخت شده است.
به گزارش صبحانه،يكي از موضوعاتي كه پس از افشاي ماجراي مربوط به حقوق هاي نجومي، مورد توجه رسانه ها و افكار عمومي قرار گرفت، ميزان پرداختي به مديران مجموعه هاي وابسته به دولت و نهادهاي مشهوري چون شهرداري ها بود كه در اين ميان، بعضا اسناد و مدارك قابل توجهي نيز به دست آمده است.
جديدترين بررسي صورت گرفته توسط صبحانه، مربوط به آخرين صورت هاي مالي سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري است كه از مهمترين زيرمجموعه هاي صندوق بازنشستگي كشوري وابسته به وزارت رفاه، كار وتامين اجتماعي محسوب مي شود.
بر اين اساس، اولين نكته اي كه مورد توجه بازرس قانوني اين شركت قرار گرفته، آن است كه اعلام كرده برخي از معاملات رخ داده در شركت، بر اساس روابط خاص بين شركت هاي گروه وابسته به سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي صورت گرفته است
همچنين اين گزارش رسمي اعلام داشته كه در شركت اصلي، 48 نفر كارمند رسمي و قراردادي حضور دارند كه اين رقم در سال قبل تر، 61 نفر بوده اما بخش مربوط به حقوق و دستمزد و مزايا اين كاركنان، بيان كرده كه در سال 96، بابت كاركنان مذكور در شركت اصلي، 4 ميليارد و 850 ميليون تومان پرداخت شده است.
در عين حال، ستون ديگري با عنوان ساير مزاياي كاركنان نيز وجود دارد كه طبق آن نيز 3 ميليارد و 200 ميليون تومان پرداخت شده است. جمع ارقام 2 بخش مذكور، شامل بيش از 8 ميليارد تومان است كه با تقسيم آن بر 48 نفر كارمند شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري، مشخص شده كه به طور ميانگين، سهم كارمند 166 ميليون تومان در سال مي شود.
اين رقم در صورتي كه به طور ميانگين ماهانه محاسبه گردد، بيش از 13 ميليون تومان براي هر كارمند به طور متوسط محاسبه مي شود كه رقم قابل توجهي است.
بخش ديگري از موارد مربوط به هزينه هاي شركت مذكور نيز حاكي از آن است كه مبلغ 275 ميليون تومان حق الزحمه مشاورين، 495 ميليون تومان پاداش هيات مديره كه معمولا به حساب شركت ها واريز مي شود نه اشخاص و 111 ميليون تومان براي حق الزحمه خدمات قراردادي پرداخت شده است.
با توجه به اينكه شركت مذكور جزء بخش هاي مهم صندوق بازنشستگي كشوري محسوب و مديرعامل اين صندوق نيز توسط علي ربيعي منصوب مي شود، بايد از وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي كه در مدت تشكيل دولت فعلي، زير تيغ استيضاح و نظارت مجلس بوده، پرسيد آيا چنين حجمي از پرداختي به كاركنان يك شركت وابسته به اين وزارتخانه، طبيعي و مرسوم است و چه كسي بايد به آن رسيدگي كند؟ وزارتخانه يا باز هم مجلس و ابزارهاي نظارتي ؟!
صورت هاي مالي مذكور نشان مي دهد محمدرضا رستمي به نمايندگي از صندوق بازنشستگي كشوري، مديرعامل اين شركت و محمد مهدي نواب مطلق به نمايندگي از شركت خدمات گستر صبا انرژي، رييس هيات مديره آن است و نمايندگان شركت بازرگاني صندوق بازنشستگي، سرمايه گذاري آتيه صبا و آزادراه اميركبير ساير اعضاي هيئت مديره را تشكيل مي دهند.
با توجه به وضعيت و مشكلات مختلفي كه بازنشستگان اين صندوق به دلايل مختلف با آن دست و پنجه نرم مي كنند، صبحانه در آينده نزديك اسناد ديگري در خصوص ابهامات مالي، مديريتي و معاملات شركت هاي وابسته به آن، منتشر خواهد كرد.
sobhanehonline.com/fa/news/169104
منبع/ صبحانه آنلاين ----- ارسالي : نصراله خليلي

 


برگشت به تلکس خبرها