تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: افزايش 30 هزارنفري نيروهاي حق‌التدريس/ برون‌سپاري در شاخه كاردانش/ استفاده از دانشجو معلمان براي سال تحصيلي جديد
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 - 09:59     کد خبر: 34992

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

رئيس مركز برنامه‌ريزي منابع انساني آموزش‌وپرورش با اشاره به روش‌هاي جبران كمبود معلم گفت: افزايش ۳۰ هزارنفري نيروهاي حق‌التدريس و رسيدن اين تعداد به ۹۰ هزار نفر، برون‌سپاري در شاخه كاردانش و استفاده از دانشجو معلمان از مهم‌ترين راهكارها براي سال تحصيل جديد است.
به گزارش خبرشهر، اسفنديار چهاربند با اشاره به جبران كمبود معلم براي سال تحصيلي جديد يكي از روش‌هاي جبران را از طريق به‌كارگيري نيروهاي حق‌التدريس برشمرد و گفت:‌ سال گذشته حدود ۶۰هزار نيروي حق‌التدريس يا نيروي شاغل غيرموظف را به كار گرفتيم و امسال پيش‌بيني مي‌كنيم كه اين تعداد به ۹۰هزار نفر برسد، يعني ۳۰هزار نفر ديگر را براي جبران كمبودها بكار مي‌گيريم.
رئيس مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات آموزش‌وپرورش تصريح كرد: از طريق روش‌هاي مختلف مثل خريد خدمات يا افزايش ساعت تدريس معلمان شاغل غيرموظف (حق‌التدريس) كمبود نيرو را جبران مي‌كنيم.
چهاربند با اشاره به قوانين و ضوابط براي بكار گيري نيروهاي حق‌التدريس گفت: تنها مجوزي كه اجازه گرفتن حق‌التدريس آزاد را مي‌دهد، مصوبه مجلس در سال ۹۴و ۹۵است، به‌طوري‌كه اين افراد بايد مدرك تحصيلي‌شان متناسب با رشته‌اي كه قرار است در آن جذب شوند، باشد؛ ضمن اينكه بايد تمام مراحل گزينشي را طي كنند تا صلاحيت‌هايشان تائيد شود.
وي در ادامه افزود: سال گذشته حدود ۳۰هزار نفر از معلمان رسمي به‌صورت حق‌التدريس كاركردند كه امسال اين رقم افزايش خواهد يافت. علاوه بر آن تلاش مي‌كنيم با روش‌هاي ديگري مانند برون‌سپاري در شاخه كاردانش از طريق سازمان فني و حرفه‌اي برخي از كمبودهايمان را تأمين كنيم كه در اين راستا حدود ۵۰هزار دانش‌آموز به اين مراكز اعزام خواهند شد. همچنين برون‌سپاري‌هايي به جهاد كشاورزي، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و… نيز صورت خواهد گرفت.
رئيس مركز برنامه‌ريزي منابع انساني و فناوري اطلاعات با اشاره به دانشجويان تربيت‌معلم كه در مهرماه تدريس را آغاز مي‌كنند، گفت: اين‌ها فارغ‌التحصيل نيستند، اما بخش قابل‌توجهي از دروس معلمي را گذرانده‌اند و تدريس آن‌ها اختياري و داوطلبانه است، ضمن اينكه حتماً بايد واحدهاي موردنظر را گذرانده باشد تا وقتي‌كه به كلاس وارد مي‌شوند از آگاهي و مهارت نسبي براي كلاس داري برخوردار باشند.
منبع: ايلنا


برگشت به تلکس خبرها