تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سوئيس از شركت‌هاي خود خواست با وجود تحريم‌ها، به تجارت با ايران ادامه دهند
جمعه، 19 مرداد 1397 - 06:58     کد خبر: 35004

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


بوسيله Euronews
همزمان با توقف فعاليت چندين شركت سوئيسي در ايران در پي آغاز تحريم‌ها، دولت اين كشور از موسسات بازرگاني خود خواست با وجود تحريم‌ها به تجارت با ايران ادامه دهند.

فابين مينفيش، وزير اقتصاد سوئيس، گفت: «تصميم آمريكا درباره تحريم‌هاي ايران وضعيت قانوني در سوئيس را در قبال ايران تغيير نخواهد داد.»

ايالات متحده پيشتر شركت‌هاي بازرگاني طرف معامله با ايران را تهديد كرده بود كه در صورت ادامه تجارت با ايران هدف تحريم‌هاي ثانويه آمريكا قرار مي‌گيرند.

آقاي مينفيش گفت دولت سوئيس از منافع اقتصادي سوئيس دفاع مي‌كند اما نمي‌تواند شركت‌ها را وادار به واكنش واحدي نسبت به شرايط جديد بكند.

او ادامه داد: «سوئيس متاسف است كه وضعيت تحريم‌هاي ايران بار ديگر رو به بدتر شدن گذارده است.»

در پي خروج آمريكا از برجام و بازگشت تحريم‌ها عليه ايران، چندين شركت سوئيسي از جمله بانك بي‌سي‌پي اين كشور و شركت واگن‌سازي اشتدلر ريل فعاليت‌هاي خود را در ايران متوقف كرده‌اند.

از سوي ديگر شركت سوئيسي «نستله»، بزرگترين شركت غذايي جهان، كه در ايران شيرخشك، بسته‌ غلات و آب‌معدني توليد مي‌كند اعلام كرده است كه تحريم‌هاي آمريكا ارتباط مستقيمي با فعاليت‌هاي اين شركت در ايران ندارد.

سخنگوي نستله، كه ۸۱۸ كارگر مشغول به كار در واحدهاي توليدي خود در ايران و به ويژه در كارخانه توليد غلات و شيرخشك در قزوين دارد، به خبرگزاري رويترز گفت: «ما تحولات سياسي مرتبط با تحريم‌ها عليه ايران را از نزديك دنبال مي‌كنيم. در مرحله كنوني اثر مستقيمي بر تجارت ما وجود ندارد.»


برگشت به تلکس خبرها