تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: در شش ماهه گذشته از ۲۲ تا ۲۳ ميليارد دلار فروش و صادرات فقط ۴ ميليارد دلار به خزانه بانك مركزي برگشته كه اين موضوع قابل بررسي است.
دوشنبه، 9 مهر 1397 - 16:02     کد خبر: 35068

لاهوتي به نقل از همتي: فضا به سمت كاهش قيمت ارز مي‌رود
فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

لاهوتي به نقل از همتي: فضا به سمت كاهش قيمت ارز مي‌رود
بوسيله Euronews
يك نماينده مجلس ايران به نقل از رئيس بانك مركزي گفته است اين نهاد توانسته بازار ارز را مديريت كند و فضا به سمت كاهش قيمت ارز در حال حركت است.

مهرداد لاهوتي، سخنگوي فراكسيون مستقلين، در مصاحبه با خبرگزاري ايسنا با اشاره به حضور عبدالناصر همتي رئيس بانك مركزي در نشست صبح يكشنبه ۱ مهر/۲۳ سپتامبر اين فراكسيون گفت: « آقاي همتي عامل اصلي شرايط بازار ارز را رشد نقدينگي دانست و گفت دولت به شدت به دنبال كنترل آن است. در دولت اول آقاي روحاني ميزان نقدينگي ۴۵۰ هزار ميليارد تومان و در حال حاضر هزار و ۷۰۰ هزار ميليارد تومان است.»

سخنگوي فراكسيون مستقلين با اشاره به درآمد ارزي حاصل از صادرات غير نفتي كشور اظهار داشت: « آقاي همتي اين بحث را مطرح كردند كه اين پول بايد برگردد يعني يا در حساب اين افراد باشد يا در يك صرافي آن را بفروشند. در شش ماهه گذشته از ۲۲ تا ۲۳ ميليارد دلار فروش و صادرات فقط ۴ ميليارد دلار به خزانه بانك مركزي برگشته كه اين موضوع قابل بررسي است.»

آقاي لاهوتي اضافه كرده است «همتي در اين نشست عنوان كرده بازار ارز تقريبا مديريت شده و فضا به سمت كاهش قيمت ارز مي‌رود.»

همزمان با خروج آمريكا از برجام و اعلام آغاز تحريم‌هاي بانكي و نفتي بر ضد ايران در دو مرحله، بحران ارزي و اقتصادي در ايران تشديد شده و اكنون هر دلار آمريكا در بازار غيررسمي بيش از ۱۴۵۰۰ تومان قيمت دارد.


برگشت به تلکس خبرها