تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سخن همكار:پيشنهاد و چكيده خواست واقعي بازنشستگان به نمايندگان مجلس قبل از بررسي فصل رسيدگي به بودجه سال 98 !!!
دوشنبه، 12 آذر 1397 - 16:47     کد خبر: 35132

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 
پيشنهاد و چكيده خواست واقعي بازنشستگان به نمايندگان مجلس قبل از بررسي فصل رسيدگي به بودجه سال 98 !!!
دائمي كردن قانون مديريت خدمات كشوري الويت اول و اساسي ما بازنشستگان كشوري و لشكري و بازماندگانمان است كه بايد قبل از بررسي فصل رسيدگي به بودجه سال 98 در مجلس شوراي اسلامي به اتمام رسيده باشد و مراجع نظارتي چون شوراي نگهبان و احيانا مجمع تشخيص مصلحت آن را تائيد و بصورت قانون به دولت ابلاغ كنند.
در مراحل رسيدگي به قانون دائمي شدن در كميسيون مشترك مجلس ،دوستان مذاكره كنندگان لشكري و كشوري توجه نمايند كه بهترين راه حل بهبود معاش و استيفاي حقوق ما حذف ماده 109 لايحه پيشنهادي دولت و تجميع كليه بازنشستگان سنوات مختلف در فصل 10 و گنجاندن طرح مكتوب بازنشستگان لشكري و كشوري در ماده 64 و بالطبع آن بهره برداري از مواد 65 و 66 و 68 براي همترازي 100 درصدي با شاغلين مشابه خواهد بود.
منابع مالي براي اجراي يكباره و بدون سقف زماني اين طرح در سال 98 حدود 31 هزار ميليارد تومان مي باشد كه دولت مي تواند از محل منابع مازاد حاصل از 4.5 برابر كردن قيمت فروش ارز و سكه و 2.5 برابر كردن قيمت فروش خودرو كه كاملا در انحصار دولت يا عوامل و نهادهاي مرتبط با دولت است و طبق برآورد كارشناسان اقتصادي مستقل از محل فروش اين منابع تا كنون معادل كل بودجه سال 97 درآمد اضافي كسب نموده است، تامين و قانون دائمي شدن را بصورت يكباره در سال 98 اجرائي نمايد. البته در صورتيكه دولت و مجلس با توافق قبلي بخواهند از انجام يكباره طرح همترازي استنكاف نمايد و آن را در طول سالهاي باقيمانده برنامه ششم توزيع نمايند آنگاه از ابتداي سال 98 الي 1400 بايد هر سال حدود 14 هزار ميليارد تومان براي اين امر تامين اعتبار و در لوايح بودجه سنواتي سالهاي 98 الي 1400 منظور نمايند. در صورت اراده و اهتمام تصميم گيرندگان كشور با طرح دوم و با بازه زماني حداكثر سه ساله و عدم پذيرش طرح يكباره بازنشستگان دولت كه قاعدتا شرايط دشوارتري براي ما رقم خواهد زد بايد خواستار آن باشيم كه نمايندگان مجلس، قانون دائمي شدن را مطابق طرح مكتوب كار گروه لشكري و كشوري بررسي و تصويب نمايند و در تبصره اي به دولت و صندوق هاي بازنشستگي كشوري و لشكري تكليف نمايند صدور احكام همترازي با شاغلين مشابه را بصورت يكباره و در سال 98 انجام دهد ليكن در همان تبصره مورد نظر تامين و تخصيص اعتبار آن را حداكثر تا ابتداي سال1400 و بطور پيش بيني اعتبار مساوي طي دو يا حداكثر سه سال بسته به توان مالي دولت و منتهي به پايان برنامه ششم و با لحاظ نمودن مفاد ماده 30 برنامه ششم توسعه در لوايح بودجه سنواتي كل كشور و در رديف مربوط به ديون انجام دهد.
طي مذاكرات دوستان بازنشسته با اعضاي كميسيون مشترك مجلس بايد دو مطلب زير نيز مطرح شود :
1- پيگيري ارائه لوايح مرتبط و ذيمدخل توسط دولت به مجلس براي اجراي مفاد ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه براي استفاده از امكانات و تسهيلات شاغلين براي بازنشستگان كشوري و لشكري. البته لازم به ذكر است با تصويب و ابلاغ قانون دائمي شدن مديريت خدمات كشوري و گنجاندن بخش همترازي با حقوق و مزاياي مشمول كسور بازنشستگي شاغلين بصورت 100 درصدي بخش بزرگي از مفاد ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه در خصوص رفع تبعيض و برقراري عدالت ان شاء الله محقق خواهد شد و تحقق بقيه موارد ماده 30 منوط به تدوين و ارائه لوايح مرتبط با بخش امور رفاهي توسط دولت به مجلس خواهد بود.
2-اجراي ماده 85 قانون مديريت خدمات كشوري توسط دولت بصورت مشاركت مالي سه گانه بازنشستگان، صندوق هاي بازنشستگي ذيربط و دولت بنحوي كه حداكثر سهم بازنشستگان از بيمه تكميلي حدود 30 درصد باشد. البته اگر صندوقي براي بازنشستگان سهم بيمه تكميلي كمتري منظور نموده باشد همان سهم تداوم داشته باشد.
وحيد محمدزاده ارسالي : نصراله خليلي


برگشت به تلکس خبرها