تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ترامپ در امور داخلي فرانسه دخالت نكند
یکشنبه، 18 آذر 1397 - 22:47     کد خبر: 35153

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


وزير امور خارجه فرانسه از ترامپ خواست تا در امور داخلي كشورش دخالت نكند.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از آسوشيتدپرس، ژان‌ ايو ‌لودريان، وزير امورخارجه فرانسه در پي توئيت‌هاي انتقادي دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريكا عليه دولت فرانسه، وي را دعوت به عدم دخالت در امور داخلي كشورش نمود.
‌لودريان در پاسخ به توئيت رئيس‌جمهوري آمريكا كه اعتراضات در فرانسه را نشانه «عدم كارايي» توافق پاريس در مورد تغييرات آب و هوايي دانست، گفت: ما به امور سياسي داخلي آمريكا كاري نداريم و مي‌خواهيم كه آمريكا هم همين كار را بكند.
وي همچنين در ادامه افزود: من به دونالد ترامپ مي‌گويم و امانوئل ماكرون، رييس جمهور ما نيز به او گفته است كه ما خودمان را در نزاع‌هاي آمريكا طرف حساب نمي‌كنيم، شما هم بگذاريد ملت ما زندگي‌اش را كند.
جنبش اعتراضي موسوم به "جليقه زردها" در ابتدا به بهانه مقاومت در برابر افزايش قيمت سوخت به اجرا در آمد، اما خيلي سريع به محلي براي ابراز نارضايتي شديد از مشكلات مختلف اعم از درآمدهاي راكد و افزايش هزينه‌هاي زندگي بدل شد. از زمانشروع اين ناآرامي‌ها در 17 نوامبر، چهار نفر كشته و صدها نفر زخمي شده‌اند. رئيس‌جمهوري فرانسه پس از تظاهرات شنبه گذشته جليقه زردها افزايش ماليات بر سوخت در سال ۲۰۱۹ را ابتدا تعليق و سپس لغو كرد.


برگشت به تلکس خبرها