تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: روسيه: آمريكا و ناتو در پي مسلح كردن اپوزيسيون ونزوئلا هستند
شنبه، 4 اسفند 1397 - 00:09     کد خبر: 35240

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


وزارت امور خارجه روسيه روز جمعه ايالات متحده آمريكا و متحدانش در ناتو را متهم كرد كه در پي مسلح كردن اپوزيسيون ونزوئلا هستند.

روسيه گفته است كه واشنگتن نيروهاي ويژه و تجهيزات نظامي به نزديكي مرز ونزوئلا با برخي كشورهاي آمريكاي جنوبي ارسال كرده است.

مسكو براي تاييد ادعاي خود در اين ارتباط به اطلاعات نامشخصي اشاره كرده است اما نگفته است كه اين اطلاعات دقيقا چه هستند و از كجا بدست آمده‌اند.

ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت خارجه روسيه گفته است كه كارون كمك‌هاي بشردوستانه ايالات متحده آمريكا براي ونزوئلا مي تواند باعث درگيري و بهانه‌اي براي بركنار كردن نيكلاس مادور رئيس جمهوري ونزوئلا از قدرت شود.

روسيه در حالي به كمك‌هاي بشردوستانه ايالات متحده آمريكا به ونزوئلا واكنش نشان مي دهد كه اپوزيسيون ونزوئلا به رهبري خوان گوايدو آماده مي شوند كه روز شنبه اين كمك‌ها را از مرز عبور دهند.

خوان گوايدور روز پنجشنبه از كاراكاس به راه افتاده است تا روز شنبه در مرز با كلمبيا تلاش كند نظاميان را راضي كند اجازه ورود اين كمك‌ها را به كشور بدهند.

از سوي ديگر ريچارد برانسون ميلياردر بريتانيايي و مدير گروه ويرجين به مرز كلمبيا با ونزوئلا رفته است تا با برگزاري كنسرت موسيقي باعث شود كه نظاميان ونزوئلايي مرز را باز كنند و اجازه دهند كمك‌هاي بشردوستانه وارد ونزوئلا شود.

همچنين در روزهاي گذشته سنتاتور آمريكايي ماركو روبينو از مرز كلمبيا با ونزوئلا ديدار كرد و از بخشي كه كمك‌هاي غذايي و دارويي براي ونزوئلا ذخيره شده است ديدار كرد.

مناقشه بر سر كمك‌هاي بشردوستانه اي كه عمدتا آمريكا به مرز با كلمبيا فرستاده است اكنون صحنه سياسي ونزوئلا را بيش از گذشته قطبي كرده است. دولت نيكلاس مادور نگران است كه ورود اين كمك ها آنهم از طريق اپوزيسيون باعث قدرت گرفتن آنها در كشور شود و همچنين به مداخله آمريكا در ونزوئلا مشروعيت دهد. از سوي ديگر خوان گوايدو معتقد است كه مردم ونزوئلا در شرايط بحران اقتصادي به اين كمك ها نياز دارند و دولت بايد اجازه ورود اين كمك ها به كشور را بدهد.


برگشت به تلکس خبرها