تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: هشدار جدي سپاه درباره صيد ترال
سه شنبه، 14 اسفند 1397 - 23:06     کد خبر: 35257

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


هشدار جدي سپاه درباره صيد ترال
سپاه

فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه گفت: شناورهايي كه صيد ترال انجام مي‌دهند چه خارجي و چه داخلي همه توقيف مي‌شوند و ما اين كار را با جديت با كمك دستگاه قضايي دنبال مي‌كنيم و با هيچ كس تعارفي نداري

به گزارش مشرق، سردار منصور روانكار چهارشنبه شب در آيين افتتاحيه و تشكيل بسيج دريايي شهرستان‌هاي دير و كنگان در جمع صيادان، نعمت ولايت را يكي از نعمت‌هاي عظيم خداوند برشمرد و اظهار داشت: امروز فرزندي از سلاله پيامبر اكرم (ص) و ائمه معصومين عليهم‌السلام حاكم جهان اسلام است و ما افتخار مي‌كنيم كه زير چتر امامت و ولايت نفس مي‌كشيم.

فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: نعمت ديگري كه بايد قدردان آن باشيم دفاع مقدس است كه اگر آن را بشكافيم همه مؤلفه‌هاي قدرت و مديريت در درون آن نهفته است.

وي با اشاره به اينكه براي ابلاغ فرمان مقام معظم رهبري در جمع صيادان حاضر شده است، ابراز داشت: موضوع ناامني در دريا و برقراري امنيت يكي از دغدغه‌هاي هميشگي فرمانده كل قوا هست و اين امنيت هم صرفاً در بعد نظامي و حضور شياطين در خليج فارس خلاصه نمي‌شود بلكه از چند ديدگاه بايد به آن نگاه كنيم.

قرارگاه مبارزه با قاچاق در دريا تشكيل شده است

روانكار بيان كرد: تأكيد رهبر فرزانه انقلاب در پيگيري جدي مبارزه با قاچاق سوخت و مواد مخدر و صيد غيرمجاز كشتي‌ها و لنج‌هاست و اين را از نيروي دريايي سپاه مطالبه مي‌كنند و دستور اكيد داده‌اند كه اين بساط بايد جمع شود و در همين راستا قرارگاهي كه از مصوبات شوراي امنيت ملي هم هست با حضور نيروي دريايي سپاه، درياباني، نيروي انتظامي، بسيج و مسؤولان قضايي با موضوع رسيدگي به موضوع قاچاق در دريا تشكيل شده است.

    بيشتر بخوانيم:
    ۶ شناور متخلف صيد ترال توسط سپاه توقيف شد

اين مقام مسؤول گفت: مسئله‌اي كه در گذشته كمتر در منطقه استان بوشهر وجود داشت اما امروز از دغدغه‌هاي مهم به حساب مي‌آيد موضوع قاچاق مواد مخدر است كه در طول سواحل عسلويه، كنگان و دير به منظور انتقال به ساير نقاط وجود دارد و در اين زمينه به سپاه دستور داده شده كه با شدت برخورد و اقدام مؤثر داشته باشد.

اصرار بر قاچاق، پاسخ سخت سپاه را در پي دارد

فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه پاسداران با بيان اينكه كساني كه در زمينه قاچاق مواد مخدر فعاليت مي‌كنند فرزندان و برادران ما هستند و تا جايي كه بتوانيم كمك مي‌كنيم از اين منجلاب نجاتشان دهيم، ادامه داد: اما اگر بر ادامه قاچاق اصرار داشته باشند قطعاً برخورد نيروي دريايي سپاه شديد و سخت خواهد بود كه در بحث قاچاق سوخت نيز همين روال وجود دارد.

وي عنوان كرد: طبق گزارش‌ها در طول يك روز چيزي حدود ۱۰ ميليون ليتر سوخت قاچاق مي‌شود كه اگر در ماه حساب كنيم رقم بالايي خواهد بود و اين ناشي از سياست‌گذاري‌هاي اشتباهي است كه متأسفانه باز هم روي آن اصرار مي‌شود.

صيد ترال، قاچاق و ترويج فساد سازماندهي شده است

روانكار با بيان اينكه ما معتقديم صيد ترال، قاچاق سوخت و مواد مخدر و اخيراً هم فساد اخلاقي در سواحل سازماندهي شده است، اضافه كرد: به نام توريست و گردشگر در طول سواحل از جمله جزيره هندورابي به سمت بنود و سواحل عسلويه به صورت هدفمند گردشگراني را پياده مي‌كنند كه با ظاهر نامناسب عكس و فيلم مي‌گيرند و بعد در فضاي مجازي منتشر مي‌كنند كه اينها پيام دارد، اين اتفاقات براي ترويج فساد آن هم در منطقه جنوب كه مردم زندگي سنتي دارند برنامه‌ريزي شده است و اگر جلويشان گرفته شود داد همه بلند مي‌شود كه چرا با گردشگر اين گونه برخورد مي‌كنيد.

برخورد با صيد ترال محكم دنبال مي‌شود

وي با بيان اينكه صيد ترال هدفمند است تأكيد كرد: اگر كسي كار خلاف انجام دهد نگاه ما محبت‌آميز همراه با ارشاد و هدايت است اما كشتي‌هاي چيني، فيليپيني و بنگلادشي كه صيد ترال انجام مي‌دهند و صيدشان را به كشورهاي امارات و عمان منتقل مي‌كنند بعد خيلي از همين آقايان مسؤولين در روزنامه‌ها همه نوشته شده حتي نامه‌اي مكتوب به ما زدند كه فلان كشتي‌ها با مجوز سازمان شيلات صيد ترال انجام مي‌دهند و فانوس دريايي و حرام گوشت صيد مي‌كنند كه ما زير بار نرفتيم.

اين مسؤول ادامه داد: به دستور فرمانده نيروي دريايي سپاه، شناورهايي كه صيد ترال انجام مي‌دهند چه خارجي و چه داخلي همه توقيف مي‌شوند و ما اين كار را با جديت با كمك دستگاه قضايي دنبال مي‌كنيم و با هيچكس تعارفي نداريم و اين خواسته و دغدغه مقام معظم رهبري و ولي ماست كه بحث امنيت صيد و صيادي و صنعت شيلات برقرار شود و ما وارد اين ماجرا شديم كه به شما قول مي‌دهيم آن را محكم دنبال كنيم.

وي با تقدير از دادستاني شهرستان دير افزود: در بحث مبارزه با صيد ترال و خلاف و ممنوعه ما در كنار صيادان هستيم و اگر ببينيم شناورهاي توقيف شده رها شوند و به دريا بازگردند دوباره آنها را توقيف مي‌كنيم و اين كار را ادامه مي‌دهيم.

روانكار تشكيل بسيج دريايي را از ديگر مطالبات رهبري قلمداد و اظهار كرد: بسيج دريايي داراي ساختار و سازمان مستقلي است كه از رهگذر آن بخشي از دغدغه‌ها و مشكلاتي كه در دريا با آن مواجه هستيم به خود صيادان واگذار مي‌شود و شناورهاي صيادي هم مورد حمايت آن قرار مي‌گيرند.

سپاه فقط در خط ولايت حركت مي‌كند

فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه پاسداران افزود: سپاه در حفظ دستاوردهاي نظام با هيچ احدالناسي تعارف نمي‌كند و زير چتر ولايت و با اذن ايشان هر جايي نياز باشد ورود كرده و خط و مشي‌اي كه فرمانده كل قوا مشخص مي‌كند براي ما ملاك است و برايمان مهم نيست كه فلان مسؤولان خوشحال يا ناراحت بشوند.

وي يادآور شد: مسؤوليت‌ها ماندني نيست كه ما بخواهيم ارزش‌هاي خود و امنيت داخلي را با يك سري نامه‌ها و دستورات برهم بزنيم چرا كه بايد روزي حساب پس بدهيم.
منبع: فارس

 


برگشت به تلکس خبرها