تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ابوبكر بغدادي در آستانه شكست كامل داعش كجاست؟
شنبه، 18 اسفند 1397 - 11:44     کد خبر: 35267

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

ابوبكر بغدادي در آستانه شكست كامل داعش كجاست؟
 
بوسيله Euronews
 

رهبر ايدئولوژيك داعش به همان سرعتي كه به خلافت رسيد، در پي تشديد محاصره نيروهاي تحت حمايت آمريكا عليه آخرين حلقه جنگجويان داعش، ناپديد شده است.

مطابق ادعاي تعداي از نيروهاي داعش كه خود را تسليم نيروهاي ائتلاف كرده‌اند، ابوبكر بغدادي، رهبر اين گروه با بحراني شدن شرايط، مبارزه را رها كرده و از بيم كشته شدن يا دستگيري در نقطه‌اي نامعلوم مخفي شده است.

فقدان رهبري در شرايط بحراني گروه داعش موجب شده تا شكافي عميق در ميان نيروهاي اين گروه بروز كند. امري كه به عاملي مهم در فروپاشي گروهي بدل شده كه مطابق تخمين‌ها هنوز ۲۸ تا ۳۲ هزار جنگوي فعال در گوشه و كنار خاورميانه دارد.

هر چند گاهي شايعاتي در مورد مرگ ابوبكر بغدادي منتشر مي‌شود ولي يافته‌هاي سازمان‌هاي اطلاعاتي كشورهاي منطقه حاكي از اين است كه او با وجود مجروح شدن در جريان حملات هوايي آمريكا و مبتلا بودن به بيماري ديابت و فشار خون بالا همچنان زنده است.

ابوعلي بصري، مديركل اطلاعات وزارت كشور عراق معتقد است كه آقاي بغدادي از سوريه خارج شده و در منطقه مرزي صلاح‌الدين مستقر شده است. به گفته او، رهبر داعش هر روز محل استقرار خود را تغيير مي‌دهد.

بيشتر بخوانيد:ادعاي «كودتا» درون تشكيلات داعش؛ ابوبكر بغدادي جان سالم به‌ در برد

آقاي بغدادي هر چند كه از خط مقدم فاصله گرفته ولي همواره تلاش كرده تا نيروهاي تحت امر خود را براي ادامه جنگ تهييج كند. البته آخرين پيام صوتي او خطاب به جنگجويان داعش مربوط به ماه اوت سال گذشته ميلادي است.

ابوبكر بغدادي در اوج سلطه داعش بر سوريه و عراق، حاكم جمعيتي نزديك به ۸ ميليون نفر بود و صدها هزار جنگجو افراطي را رهبري مي‌كرد.


برگشت به تلکس خبرها