تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: مادورو: حمله سايبري برق ما را قطع كرد
سه شنبه، 21 اسفند 1397 - 06:56     کد خبر: 35269

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


بوسيله Euronews
نيكلاس مادورو، رئيس جمهوري ونزوئلا اعلام كرد «حملات سايبري از بيرون مرزها» سبب قطع برق سراسري روزهاي اخير در اين كشور شده است.

آقاي مادورو گفت كه قطع برق در نتيجه «حملات الكترومغناطيسي و سايبري» بوده است كه از «بيرون» و به دست «امپراتوري» طراحي شده است. وي افزود: «جناح راست و امپراتوري، با هم به شبكه برق سراسري ما ضربه زدند و ما در تلاشيم تا آن را ترميم كنيم.»

 

نيكلاس مادور همچنين در سخنان خود از ارتش اين كشور براي شكست دادن كودتا قدرداني كرد. رئيس‌جمهوري ونزوئلا ديگربار خوان گوايدو، را «دلقك و بازيچه آمريكا» خطاب كرد و گفت: «آنها از نيروهاي مسلح خواستند كه كودتاي نظامي بكنند اما پاسخ اين نيروها روشن بود آنها كودتاچي‌ها را شكست دادند.»
گوايدو: پيش به سوي كاراكاس

اين درحالي است كه خوآن گوايدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا كه خود را رئيس‌جمهوري موقت اين كشور خوانده، روز شنبه از تمامي مردم كشورش خواست براي اعتراض به سياست‌هاي نيكلاس مادورو راهي كاراكاس، پايتخت ونزوئلا شوند.
خوان گوايدو در ميان هوادارنش در كاراكاس. عكس از رويترز

آقاي گوايدو كه بر بالاي پلي واقع در جنوب غربي كاراكاس و در ميان هوادارن خود سخن مي‌گفت فرياد زد: «تمام ونزوئلا، پيش به سوي كاراكاس!» وي كه زمان دقيق تظاهرات اعتراضي را مشخص نكرد افزود: «به يمن رژيم كنوني، روزهاي پيش رو سخت خواهد بود».

خوان گوايدو همچنين در اين باره گفت: «رژيم مادورو هيچ راه حلي براي بحران برق كه خودش آن را ايجاد كرده ندارد.»

قطع برق بسياري از نقاط ونزوئلا كه طولاني‌ترين خاموشي سالهاي گذشته در اين كشور به شمار مي‌رود روز يكشنبه وارد چهارمين روز خود مي‌شود.

روز گذشته شماري از تظاهركنندگان معترض به مادورو در كاراكاس با پليس و نيروهاي امنيتي درگير شدند. در حاليكه دولت نيكلاس مادورو قطع سراسري برق را به گردن «ايالات متحده و همدستان او» مي‌اندازد مخالفان دولت اين امر را نتيجه دو دهه مديريت بد و فساد در كشور مي‌دانند.


برگشت به تلکس خبرها