تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پاسخ اردوغان به حمله لفظي نخست‌وزير اسرائيل: نتانياهو ظالم و كودك كش است
چهارشنبه، 22 اسفند 1397 - 09:33     کد خبر: 35272

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 پاسخ اردوغان به حمله لفظي نخست‌وزير اسرائيل: نتانياهو ظالم و كودك كش است

بوسيله Euronews
رجب طيب اردوغان، رئيس جمهوري تركيه روز چهارشنبه در پاسخ به اظهارات تند بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل، وي را فردي «ظالم و مستبد» خواند كه دستانش به خون «كودكان» آغشته است.

واكنش آقاي اردوغان ساعاتي پس از انتشار گزارشي مبني بر پاسخ متقابل بنيامين نتانياهو به اتهام هاي مطرح شده از سوي سخنگوي دفتر رياست جمهوري تركيه صورت مي گيرد.

ابراهيم كالين، سخنگوي دفتر رياست جمهوري تركيه روز سه شنبه نخست وزير اسرائيل را به ارائه يك رويكرد «آشكار نژادپرستانه» متهم كرده بود. اين مقام مسئول در دولت تركيه به اظهارات اخير بنيامين نتانياهو درباره نگاه خاص و انحصاري اسرائيل به شهروندان يهودي واكنش نشان داده و اظهارات بنيامين نتانياهو در اين خصوص را نژادپرستانه و تحقير آميز قلمداد كرده بود.

بيشتر بخوانيد:

نتانياهو اتهام نژادپرستانه آنكارا را به سخره گرفت و اردوغان را «ديكتاتور» خواند

رئيس جمهوري تركيه كه در حضور اجتماعي از هواداران خود در شهر آنكارا سخن مي گفت ضمن متهم كردن نخست وزير اسرائيل به قتل كودكان فلسطيني با خطاب قراردادن نتانياهو به عنوان فردي «ظالم و مستبد» از وي خواست كه از «درس دادن» به او و كشورش دست بردارد.

آقاي اردوغان در ادامه با اشاره به طرح كيفر خواست قضايي در اسرائيل بر ضد بنيامين نتانياهو به دليل دست داشتن در سه پرونده فساد مالي خاطرنشان كرد: «اين دزد كه در راس دولت اسرائيل قرار گرفته در معرض محاكمه در كشورش قرار دارد. چرا نتانياهو و همسرش قرار است محاكمه شوند؟ به دليل دزدي.»

بالا گرفتن تنش و حملات لفظي ميان مسئولان دو كشور پس از آن وارد مرحله تازه اي شد كه بينامين نتانياهو در بحبوحه كارزار انتخاباتي كشورش تاكيد كرد كه اسرائيل كشور همه ساكنان نيست و تنها به شهروندان يهودي تعلق دارد.

اظهارات جنجالي آقاي نتانياهو حتي با واكنش برخي از چهره هاي هنري در كشورش همراه شد. روتم سيلا، بازيگر و مدل معروف اسرائيلي از جمله اين افراد است كه پيشتر موضع دولت راستگراي اسرائيل در قبال اقليت عرب زبان اين كشور را محكوم كرده بود.

نخست وزير اسرائيل در مواجهه با اين انتقادها مجبور به پاسخگويي شده و تاكيد كرده است كه در كشورش شهروند درجه دو وجود ندارد.


برگشت به تلکس خبرها