تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: چرا ايراني ها پاسخ تهديدات نتانياهو را دادند؟
پنجشنبه، 23 اسفند 1397 - 05:51     کد خبر: 35277

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

چرا ايراني ها پاسخ تهديدات نتانياهو را دادند؟
در حالي كه بسياري باور داشتند كه چون آقاي نتانياهو تلاش دارد با شاخ و شانه كشيدن براي ايران در انتخابات داخلي اسرائيل استفاده كند و امتياز بگيرد بهتر است كه پاسخي به وي داده نشود سرتيپ حاتمي وزير دفاع جهوري اسلامي تهديدات نتانياهو را با تهديدات بزرگتري پاسخ داد.

بر كسي پوشيده نيست كه اسرائيل جرئت آن را نخواهد داشت كه به نفتكش هاي ايران حمله كند چون مي داند عواقب آن بسيار زياد است مضاف بر اينكه بيشتر نفت ايران به سمت شرق آسيا صادر مي شود، جايي كه نيروي دريايي اسرائيل هيچ اقتداري در آن ندارد و به همين دليل حتي اگر هم بخواهد تهديدات خود را عملي كند امكان آن را ندارد.

آقاي نتانياهو امروزه با مشكلات عديده داخلي مواجه مي باشد و جبهه هاي ائتلاف بر عليه او بسيار قدرتمند مي باشد وبه همين دليل تلاش دارد همه انظار را به سمت بحراني خارجي جلب كند و طبيعتا بسياري باور دارد كه اگر به وي پاسخ داده شود ممكن است وي به هدف خود برسد و طبيعتا بتواند با افزايش تنش هاي بين المللي سمت و سوي انتخابات داخلي اسرائيل را تغيير دهد.
اما برخي ديگر باور دارند اگر به سخنان نتانياهو پاسخ داده نشود قطعا ايشان تهديدات خود را افزايش خواهد داد و بايد به اسرائيلي ها فهماند كه اگر نتانياهو را مجددا انتخاب كنند ممكن است با يك بحران امنيتي بزرگ مواجه شوند.

همچنين تهديدات نتانياهو ممكن است خريداران نفت ايران را دلسرد كند و قطعا وقتي كه نيروهاي مسلح ايران سلامت رفت و آمد نفت كش هاي ايراني را تضمين كنند قطعا خريداران نفت ايران دلگرم تر خواهد شد.

مضاف بر اين پاسخ به تهديدات نتانياهو مي تواند پيغام هايي براي ايالات متحده و ديگر كشورهايي متخاصم با ايران باشد كه مبادا بخواهند دست به هرگونه ماجراجويي بزنند و در مقابل صادرات قانوني نفت ايران كاري انجام دهند.
با توجه به تهديدات ايالات متحده شركت هاي بيمه بين المللي جرئت بيمه كردن نفت كش هايي كه نفت ايران را صادر مي كنند ندارند و اين شركت هاي بيمه گذار ايراني مي باشند كه چنين كاري را انجام مي دهند.
نتانياهو: ايران تحريم هاي آمريكا را با قاچاق نفت دور مي زند
© AP Photo / Sebastian Scheiner
نتانياهو: ايران تحريم هاي آمريكا را با قاچاق نفت دور مي زند
با توجه به اينكه به جز چند شركت بين المللي بيمه كه عموما يا اروپايي و يا آمريكايي هستند و تحت نفوذ لابي هاي يهودي حامي اسرائيل مي باشند هيچ شركت ديگري در سطح جهان نفتكش ها را بيمه نمي كند، اگر شركت هاي ايراني بتوانند با موفقيت از اين ماجرا بگذرند احتكار بازار بيمه نفتكش هاي جهان شكسته مي شود و ضرر بزرگي متوجه اين شركت ها مي گردد و به همين دليل اسرائيل و ايالات متحده به دنبال آن هستند كه شركت هاي بيمه ايراني نتوانند از پس اين ماجرا بر بيايند.
به همين دليل هم مي توان گفت تهديدات آقاي نتانياهو و آقاي مايك پمپئو اهداف نهفته ديگري نيز دارد و آن اين است كه شركت هاي بيمه گر ايراني را از بيمه نفتكش هاي ايراني منصرف كند.
بديهي است با پاسخ قاطع ايران به تهديدات اسرائيل و آمريكا هم شرايط دروني اسرائيل متشنج و به ضرر نتانياهو پيش مي رود و هم اينكه شركت هاي بين المللي بيمه نفتكش ها نيز تحت فشار قرار مي گيرند چون آنها نيز واهمه آن را خواهند داشت كه اين ماجراجويي به ضرر آنها تمام شود.
به هر حال از لحاظ همه قوانين و مقررات بين المللي چيزي به نام نفت قاچاق ايراني وجود ندارد و كل نفت صادراتي ايران مشروع و قانوني مي باشد و اين ايالات متحده است كه قوانين و مقررات بين المللي را نقض مي كند و به همين دليل هرگونه تعرض به نفتكش هاي ايراني به نوعي تعرض به قوانين و مقررات تجارت آزاد بين المللي تلقي مي گردد.


برگشت به تلکس خبرها