تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: افزايش چشمگير شكايات از سوءاستفاده جنسي كاركنان سازمان ملل متحد
یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 13:30     کد خبر: 35283

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

افزايش چشمگير شكايات از سوءاستفاده جنسي كاركنان سازمان ملل متحد

بوسيله Euronews
 

سازمان ملل متحد روز دوشنبه ۱۸ مارس در گزارشي انتقادي از خود، از افزايش قابل توجه شكايات سوءاستفاده و آزار جنسي كاركنان و وابستگان اين سازمان خبر داد.

بر اساس اين گزارش كه دفتر دبيركل سازمان ملل متحد آن را تهيه كرده است در سال ۲۰۱۸ ميلادي بيش از ۲۰۰ مورد شكايت آزار و سوءاستفاده جنسي عليه كاركنان و پرسنل وابسته به اين سازمان طرح شده است.

اين گزارش مي‌افزايد كه بيش از ۱۲۰ مورد از شكايات درباره شركاي كاري و افرادي غير از نيروهاي نظامي سازمان ملل بوده است. براي مثال تعداد شكايات سال گذشته به برنامه كمك‌هاي غذايي سازمان ملل متحد (WFP) به ۱۹ مورد رسيده است اين در حالي است كه در ۱۲ سال پيش از آن، ۲۶ مورد شكايت نسبت به اين سازمان مطرح شده بود.

بر اساس اين گزارش، تعداد پرونده‌هاي آزار، سوء استفاده جنسي و حتي تجاوز به عنف در كميسارياي امور پناهندگان ملل متحد (UNHCR) تقريبا ۳۴ برابر شده است.

با اين وجود موارد حوادث گزارش شده درباره سربازان حافظ صلح اين سازمان از ۶۲ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۵۴ مورد در سال ۲۰۱۸ رسيد.

سازمان ملل در سال‌هاي گذشته با موارد بسيار زياد اتهام سوءاستفاده جنسي و تجاوز صلح‌بانان به خصوص در كشورهاي آفريقاي مركزي مواجه بوده است. اين گزارشات در سال گذشته ميلادي نيز ادامه داشت و از تجاوز تا آزار جنسي و پرداخت پول براي رابطه جنسي را شامل مي‌شد.

سازمان ملل متحد در اين گزارش از سويي افزايش چشمگير شكايت‌ها را گامي رو به جلو مي داند و مي‌افزايد كه اين به معناي اعتماد قربانيان به مراجع براي جاري شدن عدالت است.

اين سازمان از سال ۲۰۱۷ كمپين‌هايي را براي بالا بردن آگاهي و اطلاع‌رساني براي قربانيان و شاهدان حوادث آزار و سوءاستفاده جنسي برگزار مي‌كند تا اين افراد بتوانند بدون ترس از انتقام يا مجازات از آزاردهنگان و متجاوزان به مراجع شكايت كنند.


برگشت به تلکس خبرها