تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: كمپين دكتراي كالبد شكافي براي وليعد عربستان
شنبه، 10 فروردین 1398 - 06:22     کد خبر: 35286

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


 

دانشگاهي در تونس به درخواست رئيس‌جمهوري اين كشور به پادشاه عربستان سعودي، دكتراي افتخاري در حوزه تمدن عربي اعطاء مي كند.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از تسنيم، دانشگاه "القيروان" در تونس با درخواست رياست‌جمهوري اين كشور مبني بر اعطاي دكتراي افتخاري در حوزه تمدن عربي به «سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه سعودي موافقت كرده.

در واكنش به اين موضوع، سياسيون و فعالان تونسي از دانشكده پزشكي اين دانشگاه خواسته‌اند به «محمد بن‌سلمان» وليعهد سعودي نيز "دكتراي كالبدشكافي" اعطا كند. آنها به متهم شدن اين شاهزاده سعودي در قتل "جمال خاشقجي" روزنامه‌نگار منتقد عربستاني اشاره دارند.

​به گفته رسانه‌ هاي تونس، در حالي دانشگاه القيروان با اعطاي دكتراي افتخاري به ملك سلمان به پاسداشت تامين مالي چندين طرح عمراني در استان القيروان از سوي عربستان موافقت كرده است كه پيش از اين، دانشگاه «الزيتونه» ضمن اجتناب از هر گونه ورود به جنجال‌هاي سياسي، درخواست مشابه رياست‌جمهوري تونس براي اعطاي دكتراي افتخاري را رد كرده بود.

فعالان و سياسيون تونسي كمپين تمسخرآميزي را در شبكه‌هاي اجتماعي راه انداختند و در جريان آن خواستار اعطاي دكتراي افتخاري در زمينه كالبدشكافي به وليعهد سعودي شده‌اند.

در همين راستا، "سليم بن حميدان" وزير سابق تونس در توئيتر خود نوشت به درخواست جناب رئيس‌جمهور، دانشكده پزشكي با اعطاي دكتراي افتخاري تخصص كالبدشكافي به وليعهد سعودي موافقت مي‌كند. يكي ديگر از فعالان نيز نوشته است: براي تونس جاي هيچ افتخاري براي استقبال از "ابو منشار" (ارباب اره) و پدرش نيست. "سفاح مصر"! آنها بايد در ارتباط با قتل(خاشقجي) شهادت دهند. آنها بايد در برابر دادگاه محاكمه شوند؛ زيرا تاريخ و ملت‌هاي‌شان در اين‌باره گواهي خواهند داد.

سفر اخير محمد بن سلمان وليعهد سعودي به تونس با موجي از مخالفت‌ها و محكوميت‌ها همراه شد به نحوي كه صدها تونسي در تظاهراتي اعتراضي، مخالفت خود را با اين سفر وي اعلام كردند.


برگشت به تلکس خبرها