تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: تحقيق تازه در فرانسه: دو سوم خميردندان‌ها حاوي ماده سرطان‌زا هستند
شنبه، 10 فروردین 1398 - 10:25     کد خبر: 35288

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

فرانسه
تحقيق تازه در فرانسه: دو سوم خميردندان‌ها حاوي ماده سرطان‌زا هستند
 
بوسيله Euronews
 

نتايج يك تحقيق تازه در فرانسه نشان ميدهد در دو سوم خميردندانهاي موجود در بازارهاي اين كشور از ماده دياكسيد تيتانيوم استفاده شده است.

دانشمندان ميگويند اين ماده افزودني كه در صنعت خميردندان سازي براي خاصيت رنگدهي و سفيدكنندگي‌اش استفاده ميشود مي‌تواند در ابتلا به سرطان موثر باشد.

نهاد «اقدام براي محيط زيست» گفته است آزمايشات خود را بر روي ۴۰۹ نوع (مارك) خميردندان (شامل ۵۹ خمير دندان ويژه كودكان) موجود در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها انجام داده است كه بر اساس نتايج تحقيق، دو مورد از هر سه محصول، داراي ماده افزودني دياكسيد تيتانيوم بوده است.

اين در حالي است كه قرار بوده دولت فرانسه تا نيمه آوريل استفاده از اين ماده را ممنوع اعلام كند.

ماگالي رينگوت، از مسئولين نهاد «اقدام براي محيط زيست»، در اين خصوص گفت: «به خاطر اينكه اين ماده در تماس روزانه با دهان قرار دارد، همه ما و به خصوص كودكان به شدت در معرض آن هستيم.»

مطابق اين تحقيق، روي جعبه ۲۷۲ محصول مورد تحقيق نوشته نشده است كه شركت سازنده در توليد آن‌ها از دياكسيد تيتانيوم استفاده كرده است.

امري كه بر خلاف قانون اتحاديه اروپا به شمار مي‌رود. مطابق مصوبه اين اتحاديه در سال ۲۰۱۳، تمام محصولات آرايشي و بهداشتي با استفاده بيش از ۱۰۰ ميلي گرم دياكسيد تيتانيوم ملزم هستند كه نام و ميزان استفاده شده از ماده را روي جعبه محصول درج كنند.

نهاد «اقدام براي محيط زيست» در سايت خود ليست اسامي و تصاوير ۲۷۲ خميردنداني را كه در آن‌ها از دياكسيد تيتانيوم استفاده شده است


برگشت به تلکس خبرها