تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: شانتاژ توخالي آمريكايي ها در مورد خودداري كشورها از خريد نفت ايران
دوشنبه، 19 فروردین 1398 - 07:44     کد خبر: 35300

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

شانتاژ توخالي آمريكايي ها در مورد خودداري كشورها از خريد نفت ايران
 

آقاي علي رضايي كارشناس بين المللي فروش نفت در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اسپوتنيك ادعاهاي ايالات متحده در مودر خودداري 23 كشور از خريد نفت ايران را شانتاژ هاي توخالي آمريكايي ها دانست و اظهار داشت آمريكايي ها با بازي با كلا تلاش مي كنند اهداف سياسي خود را پيش ببرند و مي خواهند خود را راضي كنند كه تحريم هايشان بر عليه ايران كارساز است.

اين كارشناس فروش بين المللي نفت كه سالها در زمينه فروش نفت بين المللي نفت ايران فعال بوده و امروزه شركت خصوصي صادرات محصولات نفتي دارد اظهار داشت كلا تعدادي كشور هستند كه عموما در شرق آسيا قرار دارند و سالهاست نفت و محصولات نفتي ايران را خريداري مي كنند و برخي كشورهاي اروپايي، آمريكايي و آفريقايي هستند كه سالهاست كلا اصلا نفتي از ايران خريداري نمي كنند و آمريكايي ها هم در حساب كتاب هاي خود در مورد اين كشورها به عنوان كشورهايي كه از خريد نفت ايران خودداري مي كنند نام مي برند؛ در حالي كه اين كشور ها اصلا خريداران نفت ايران نبوده اند.
مذاكرات هند با آمريكا براي ادامه خريد نفت از ايران
 

وي افزود اتفاقا كشورهايي مانند چين و هند كه عمده خريداران نفت ايران مي باشند به هيچ وجه زير بار تحريم هاي آمريكا نرفته اند و به خريد نفت خود از ايران ادامه داده اند و در برخي موارد حتي خريد نفت خود از ايران را افزايش داده اند.

ايشان اضافه كرد نمي توان انكار كرد كه تحريم هاي آمريكا نسبت به فروش نفت ايران تاثير نگذاشته و مشكلاتي به وجود نياورده ولي ايراني ها پس از چهل سال تحريم به خوبي ياد گرفته اند چگونه تحريم هاي آمريكا را دور بزنند و آن را بي اثر كنند.

به گفته آقاي رضايي كشورهاي اروپايي هم خيلي تمايل دارند كه خريداران نفت ايران باشند ولي مشكل تحريم شركت هاي بيمه و رد و بدل پول ميان ايران و اين كشورها منجر شده كه كشور هاي اروپايي مقداري در خريد نفت ايران تامل كنند اما با توجه به اينكه ايراني ها خود نفتكش ها را بيمه مي كنند و جديدا هم حاضر شده اند نفت را تا رسيدن به مقصد و نه فقط تا تخليه از درون كشتي بيمه كنند قطعا بزودي اين بخش مشكل حل خواهد شد و مي ماند بحث مالي كه البته اصلي ترين بحث نيز مي باشد كه اميدوار هستيم با ساز و كارهايي كه اروپايي ها قول داده اند اجرا كنند اين معضل نيز حل شود.
 

ايشان اظهار داشتند برخي كشورها و يا پالايشگاه هاي بين المللي هم به دليل واهمه از قلدري هاي آمريكا از اينكه رسما اعلام كنند نفت ايران را خريداري مي كنند خودداري مي كنند و ايراني ها هم خيلي برايشان مهم نيست كه رسما اعلام شود كه چه كسي و يا كدام كشور خريدار نفت ايران است و ترجيح مي دهند آمريكايي ها سردرگم بمانند.

به گفته اين كارشناس ارشد صادرات نفت در بسياري از موارد نفت ايران در اقيانوس ها جابجا مي شود و حتي برخي از كشورها نفتي را از كشوري خريداري مي كنند اما نفتكش پر از نفت نمي شود و در وسط اقيانوس با نفت ايران پر مي شود و بعد به سمت مقصد مي رود وهمين ماجرا نشان مي دهد كه هم كشورها و هم شركت هاي بين المللي آنقدر با آمريكا مخالف هستند كه حاضر هستند به هر ترتيبي شده با ايران همكاري كنند تا نفت اش را به فروش برساند.

آقاي رضايي افزود بعضي كشورهاي همجوار ايران كه كلا بدون دريافت نفت ويا محصولات نفتي از ايران كلا مشكل پيدا مي كنند كه عراق و افغانستان جزو اين كشورها مي باشند و خود نيروهاي آمريكايي مستقر در اين كشورها مجبور مي باشند از گاز و بنزين ايران استفاده كنند و پول آن را به ما بدهند چه رسد به ديگران.

وي افزود ايران راهكارهاي زيادي دارد تا تحريم هاي آمريكا را دور بزند اما صحيح نيست كه در مورد آنها صحبت شود چون به هر حال آمريكايي ها متوجه مي شوند كه ايراني ها چه كار مي كنند وبه آن سمت مي روند ولي ايشان فقط مي تواند تاكيد كند كه كلا اين ادعاي آمريكايي ها صحيح نيست ويك شانتاژ تبليغاتي بيش نمي باشد.


برگشت به تلکس خبرها