تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: واكنش رسانه‌هاي آلمان به قرار گرفتن سپاه در ليست تروريستي
چهارشنبه، 21 فروردین 1398 - 07:19     کد خبر: 35305

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

واكنش رسانه‌هاي آلمان به قرار گرفتن سپاه در ليست تروريستي
بسياري از رسانه‌هاي آلماني با درج مطالب انتقادي به اقدام آمريكا عليه سپاه واكنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنيك، بسياري از رسانه‌هاي آلماني به اقدام روز دوشنبه دونالد ترامپ در تعيين سپاه پاسداران به‌ عنوان 'سازمان تروريستي خارجي' واكنش‌هاي انتقادي نشان دادند.
واكنش شينهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامي در ليست تروريستي
© Fotolia / Boggy
واكنش شينهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامي در ليست تروريستي

روزنامه "تاگس اشپيگل" با اشاره به مطرح بودن بيش از يك دهه موضوع تروريستي خواندن سپاه در آمريكا و اعلام آن توسط دونالد ترامپ مي‌نويسد: ترامپ درست يك روز قبل از انتخابات پارلماني در سرزمين هاي اشغالي سپاه پاسداران را در گروه تروريستي خود قرار داد و شايد مي خواست براي دوست خود يعني نخست وزير رژيم صهيونيستي يك كار خوشايند انجام دهد. با اين حال ترامپ بايد بداند كه اگر تمام درخواست هاي نتانياهو اجرايي شود خاورميانه امن تر نمي شود.
روزنامه "تاگس سايتونگ" آلمان نيز در تحليلي نوشت: ترامپ با اين اقدام در نهايت به نيروهاي خود در منطقه آسيب مي رساند.
در ادامه تحليل اين روزنامه آمده است: وقتي رئيس جمهور آمريكا در واشنگتن تصميم گرفت سپاه پاسداران را در ليست ترور قرار دهد يك نفر در تقريبا 10 هزار كيلومتري بلند كف زد و آن نخست وزير رژيم صهيونيستي بود كه مشغول مبارزات انتخاباتي براي انتخاب مجددش در اين سمت بود.
كاخ سفيد

مصرف داخلي تصميم ترامپ در باره سپاه

در ادامه اين روزنامه با اشاره به قدرت سپاه نوشت: با اين اقدام ترامپ شرايط امنيتي براي نيروهاي آمريكايي در منطقه و از جمله در عراق كه سپاه پاسداران نفوذ زيادي در آن دارد بدتر مي شود. فرمانده كل سپاه در گذشته هم تهديد كرده بود كه تنگه هرمز كه مسير مهم ترانزيت نفتي منطقه است را در واكنش به تهديدات آمريكا مي بندد.
روزنامه آلماني زبان "نويه زوريخه سايتونگ" چاپ سوئيس نيز با اشاره به اظهارات مختلف مقامات ايران در حمايت از سپاه پاسداران از در معرض خطر قرار گرفتن نيروهاي آمريكايي در منطقه در سايه اين اقدام ترامپ نوشت.
اوايل هفته گذشته وال استريت ژورنال در گزارشي از تصميم دولت ترامپ براي قراردادن سپاه پاسداران در ليست سازمان‌هاي تروريستي پرده برداري كرد. به دنبال آن روز گذشته دونالد ترامپ، رئيس‌ جمهور آمريكا سپاه پاسداران را به‌ عنوان 'سازمان تروريستي خارجي' تعيين كرد.


برگشت به تلکس خبرها