تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پرتاب قرآن توسط چهره سياسي راست افراطي به آشوب در كپنهاگ انجاميد
سه شنبه، 27 فروردین 1398 - 16:15     کد خبر: 35312

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

دانمارك
پرتاب قرآن توسط چهره سياسي راست افراطي به آشوب در كپنهاگ انجاميد

بوسيله Euronews
 

دست‌كم ۲۳ تن در كپنهاگ دانمارك در ارتباط با آشوب‌هاي همراه با خشونت در پي اقدام يك فعال سياسي مخالف مسلمانان، بازداشت شدند.

راموس پالودن بنيانگذار حزب راست افراطي «هارد لاين» كه مخالف مهاجران است، روز يكشنبه در يك محله مهاجرنشين، يك جلد قرآن را چندين بار به هوا پرتاب كرد و چند بار هم اين كتاب «مقدس» مسلمانان را به سمت فردي كه مقابل او قرار داشت انداخت.

او در ويدئويي كه از اين صحنه منتشر شد توسط پليس اسكورت و در محوطه‌اي باز كه دور تا دور آن حفاظ كشيده شده، منتقل مي‌شود. در اين محوطه، او قرآني را كه در دست داشت به هوا پرتاب مي‌كند كه به يكباره تعدادي به سمت او مي‌دوند كه در اين حين پليس وارد عمل مي‌شود و اين افراد را بازداشت مي‌كند.
ويدئوي منتشر شده از اسكورت و اقدام راموس پالودن در منطقه‌اي مهاجرنشين كپنهاگ

اما اين ماجرا خاتمه پيدا نمي‌كند و در آن روز برخي اقدام به آتش زدن خودروها و دوچرخه‌ها مي‌كنند كه منجر به بازداشت تعدادي توسط پليس شد. پليس دانمارك براي متفرق كردن معترضان همچنين از گاز اشك آور استفاده كرد.
رويترز
آتش زدن خودروها در كپنهاگ دانماركرويترز

پليس دانمارك به شهروندان پايتخت اين كشور هشدار داد كه از مناطقي كه آشوب‌ در آنجا صورت گرفته است دور شوند و يا براي امنيت خود در خانه بمانند.

لارس لوكه راسموسن نخست وزير دانمارك اقدام آقاي پالودن را «بي معني» عنوان كرد. او در توئيتر نوشت: «من به‌شدت مخالف تحريكات بي‌معني پالودن كه هدفي جز كاشتن بذر تفرقه ندارد، هستم. با استدلال با او برخورد كنيد نه با خشونت.»

آقاي پالودن و هوادارانش خواهان حذف اسلام از جامعه دانمارك هستند.


برگشت به تلکس خبرها