تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: عدم عبور نفت ايران از تنگه هرمز به معناي قطع عبور نفت ديگران است
یکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 - 10:33     کد خبر: 35325

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

عدم عبور نفت ايران از تنگه هرمز به معناي قطع عبور نفت ديگران است
 

سرلشكر باقري رئيس ستاد نيروهاي مسلح بيان داشت كه اگر نفت ايران از تنگه هرمز عبور نكند حتما نفت ديگران هم عبور نخواهد كرد.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از باشگاه خبرنگاران پويا، سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد نيروهاي مسلح ايران روز يكشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عمليات ها در مناطق سيل زده گفت: در هيچ كدام از مناطق سيل‌زده گزارشي از سرقت و ناامني نداشتيم كه نشان از تلاش نيروي انتظامي دارد.
اين مقام خاطر نشان كرد: در سال 98 برنامه‌هاي بسيار اساسي براي نيروي انتظامي تدوين و اعتبارات مناسبي براي اين نيرو لحاظ شده است؛ رونق توليد بدون امنيت شكل نمي‌گيرد، ان‌شاءالله هيچ ناامني نخواهيم داشت و بخش‌هاي دولتي و اقتصادي خواهند توانست بدون نگراني از ناامني مسئوليت‌هاي خود را انجام دهد.
باقري تاكيد كرد: امنيت تنگه هرمز به‌عهده نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است و ما خواهان تداوم امنيت و باز بودن تنگه هرمز هستيم. همان‌گونه كه نفت و كالاي كشورهاي ديگر از اين تنگه عبور مي‌كند، نفت و كالاي ما نيز در حال عبور از تنگه هرمز است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح افزود: اگر قرار باشد كسي تنگه هرمز را ناامن كند حتماً با آن مواجهه مي‌كنيم و اگر قرار باشد نفت ما از تنگه هرمز عبور نكند حتماً نفت ديگران هم از اين تنگه عبور نخواهد كرد.
باقري تاكيد كرد: اين به‌معناي بستن تنگه هرمز نيست، قصد بستن آن را نداريم مگر اينكه دشمني دشمنان به حدي برسد كه چاره‌اي جز اين وجود نداشته باشد، در آن روز كاملاً قادر بر بستن اين تنگه هستيم.
رئيس ستاد نيروهاي مسلح توضيح داد: در هر روز بارها اتفاق مي‌افتد كه ناوهاي نظامي آمريكايي و شناورهاي تجاري و نفتكش‌هاي آنها در عبور از تنگه هرمز موظف به پاسخگويي به سپاه پاسداران كه مسئول تأمين امنيت تنگه هرمز است، هستند و تا همين ديروز گزارش‌ها حاكي از آن است كه كاملاً اين سؤالات را پاسخ مي‌دهند و هيچ نشانه‌اي از تغيير در روش جاري آنها در تنگه هرمز نداريم.


برگشت به تلکس خبرها