تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: برنامه سفر ظريف به كره شمالي و علت مصاحبه اش با فاكس نيوز
یکشنبه، 8 اردیبهشت 1398 - 09:38     کد خبر: 35326

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

برنامه سفر ظريف به كره شمالي و علت مصاحبه اش با فاكس نيوز
 

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران بيان داشت: جمهوري اسلامي با اتكا به مردم از فشارها عبور مي كند .

به گزارش اسپوتنيك به نقل از ايسنا، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران مصاحبه و گفتگو با فاكس نيوز را به دليل ارتباط با لايه‌اي از مردم آمريكا كه طرفدار دولت ترامپ هستند دانست و بيان داشت: اين تذكر داده مي شد كه منافع آمريكا در حال قرباني شدن براي منافع اسرائيل و يك گروه جنگ طلب است. اين واقعيت؛ موضوع جديدي نيست اما فضا را به قدري با تبليغات و هوچي گري سنگين كرده اند كه بسياري از كساني كه به اين واقعيت باور دارند، جرات اين را ندارند كه اين واقعيت را به راحتي به زبان بياورند. براي همين است كه به زبان آوردن اين واقعيات در اين محيط هم لازم است و هم مي تواند در شكستن اين فضاي اختناق خبري برخلاف ادعاي آزادي، موثر باشد.
وزير خارجه ايران خاطر نشان كرد: ما ۴۰ سال براساس نياز با تحريم ها مقابله كرديم و دكتراي مقابله با تحريم داريم. جمهوري اسلامي با اتكا به مردم توانسته است از فشارها عبور كند، اين بار هم مردم ايران برخلاف همه فشارهاي آمريكا از هميشه منسجم تر و متحدتر حضور دارند و وظيفه ما به عنوان دولت اين است كه اين فشارها را به حداقل برسانيم.
ظريف در پاسخ به اظهارات جرمي هانت وزير خارجه انگليس پس از پيشنهاد مبادله زندانيان ميان ايران و آمريكا افزود: او بي جهت خود را وارد موضوعي كرد كه ربطي به او نداشت. ايران در طول 40 سال گذشته هيچ گاه از تحريم استقبال نكرده و براي مقابله با آن اقدام كرده است، برجام نشان دهنده آن بود كه مي توان تحريم ها را از طريق مذاكره برطرف كرد و اگر چنين چيزي باشد جمهوري اسلامي طرفي نيست كه تعهدات خود را زير پا مي گذارد و نشان داده شد كه اين طرف مقابل مخصوصا آمريكايي ها هستند كه براي تعهدات خودشان پشيزي ارزش قايل نيستند.
وزير امور خارجه ايران خبر داد كه در روزهاي آينده به روسيه براي مذاكرات دوجانبه سفر خواهد كرد و خاطر نشان نمود: اروپايي ها يكسال فرصت داشتند و متاسفانه اقدام عملي نكردند؛ انتظار ما اين است كه نشان دهند اين طور نيست و فكر نمي كنم فرصت زيادي براي آنها مانده باشد.
ظريف از تصميم اش براي سفر به كره شمالي در آينده اي نزديك خبر داد.


برگشت به تلکس خبرها