تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: رئيس‌‌جمهور: ‌قدرت آمريكايي‌ها در حد زبان درازشان نيست / در برابر هيچ توطئه‌اي دست روي دست نمي‌گذاريم
چهارشنبه، 11 اردیبهشت 1398 - 09:42     کد خبر: 35331

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


گروه استان‌ها ــ رئيس‌جمهور با بيان "با كسي دشمني نداريم اما در برابر هيچ توطئه‌اي دست روي دست نمي‌گذاريم" گفت: قدرت آمريكايي‌ها در حد زبان درازشان نيست.

 

رئيس‌ جمهور: ‌قدرت آمريكايي‌ها در حد زبان درازشان نيست / در برابر هيچ توطئه‌اي دست روي دست نمي‌گذاريم

به گزارش خبرگزاري تسنيم از سرپل‌ذهاب، حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم افتتاح همزمان طرح‌هاي توسعه منابع آب و خاك و چند سد كه به‌صورت ويدئوكنفرانس برگزار شد، با تشكر از دست‌اندركاران اين سدها اظهار داشت: افتتاح اين سدها اميد را در اين منطقه بالا مي‌برد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه با افتتاح اين طرح‌ها مردم براي تأمين آب شرب، صنعت و كشاورزي اطمينان پيدا مي‌كنند، بيان كرد: افتتاح و بهره‌برداري از اين سدها اقدامات بسيار مهمي است و اين كار بزرگ سبب بركت براي سرزمين و خوشحالي ملت مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه "ما منطقه و قدرت ملت ايران را بهتر از ديگران مي‌شناسيم‌"، گفت: با كسي نيز دشمني نداريم اما در برابر هيچ توطئه‌اي دست روي دست نمي‌گذاريم.

رئيس جمهور با ابراز اينكه "حتماً نفت را به‌فروش مي‌رسانيم"، تصريح كرد: قدرت آمريكايي‌ها در حد زبان درازشان نيست لذا بايد دشمن را پشيمان كرده و به نقطه عقلانيت برگردانيم.

روحاني افزود: امروز در اين منطقه‌ حضور داريم و در حدود يك سال پيش براي مشكلاتي كه مردم در زلزله پيدا كرده بودند حاضر شديم و روزهاي غمناك و دلگيري براي همه ما بود و خدا را سپاسگزارم كه امروز در شرايطي به اين منطقه آمده‌ايم كه مهندسان و كارگران يك كار عظيم و بزرگي را به‌ثمر نشاندند و اين طرح كاملاً اين منطقه را متحول خواهد كرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه اين سرزمين همان سرزمين پاك و همراه با ايستادگي و فداكاري در دوران دفاع مقدس بوده است گفت: بارها با دوستان و فرماندهان و مرحوم هاشمي رفسنجاني به اين منطقه آمديم و مي‌دانيم كه عمليات‌هاي سال 66 همه در منطقه غرب كشور اتفاق افتاد.

وي اظهار كرد: امروز خوشحال هستيم كه ملت بزرگ ما توانست اين منطقه ايثار را به منطقه خدمت و توسعه تبديل كند و ان‌شاءالله مجموعه اين طرح‌ها توسعه بسيار بزرگي را براي منطقه غرب كشور ايجاد كند و البته مجموعه طرح‌هاي ديگري نيز در تمام مناطق و استانهاي مرزي وجود دارد.

روحاني بيان كرد: وزير نيرو از 12 استان نام بردند كه بايد چهار استان ديگر هم اضافه شود كه اين 16 استان به‌نحوي به آب خليج فارس و درياي خزر و رودخانه‌هاي مرزي متصل شوند و خوشبختانه با همسايگان مرزي اين رودخانه‌ها تعامل مناسبي داريم.

وي با ابراز اينكه "اميد داريم افتتاح اين طرح‌ها سبب بركت براي تمام همه استانها و مردم عزيز ايران باشد" عنوان كرد: من فكر مي‌كنم مجموعه طرحي كه امروز افتتاح كرديم شايد بزرگترين طرح افتتاحي توسعه منابع آب و خاك در تاريخ كشور باشد و اين طرح بسيار بزرگ و سرنوشت‌سازي براي توسعه و امنيت غذايي منطقه است و تحول بزرگي را در منطقه ايجاد مي‌كند.

رئيس‌جمهور گفت: سال‌ها براي اين طرح فكر شده است و اين طرح به شوراي امنيت ملي ارسال شد و وزير نيرو جلسات مستمري در دبيرخانه براي تصويب نهايي اين طرح‌ها داشته و خوشبختانه در شوراي امنيت ملي تصويب شد و يكي از افرادي كه به‌طور مستمر پيگير اين طرح بود محروم هاشمي بود.

وي اضافه كرد: بايد ياد كنيم از تمام افرادي كه ديروز و امروز براي اجراي اين طرح تلاش كردند و بسياري از اين اقدامات بزرگ قرار بود در زمان آقاي چيت‌چيان انجام شود كه اكنون محول شد و از تمام مسئولان استاني و نمايندگان و استان‌هاي همجوار كه براي افتتاح اين طرح زحمت كشيدند تشكر مي‌كنيم.

روحاني ادامه داد: به مسئولان گردشگري كشور اين را مي‌گويم كه با توجه به اينكه امسال سال بسيار مناسبي از نظر منابع آبي است و منابع آبي قابل‌توجهي نصيب كشور شده است و بيش از 80 درصد سدهاي كشور پر شده است به‌گونه‌اي كه حدود 32 ميليارد مترمكعب آب از ابتداي فروردين تا امروز پشت سدها ذخيره شده است؛ مي‌توانند در صنعت گردشگري از اين ظرفيت استفاده كنند.

وي با تشكر از مقام معظم رهبري گفت: در سال 93 از ايشان درخواست هشت ميليارد دلار برداشت از صندوق توسعه ملي براي تكميل اين طرح درخواست شد و ايشان نيز موافقت كردند و ما اين مبلغ را به‌عنوان وام دريافت كرديم و دولت موظف به بازپرداخت اين پول با سود آن است و اين طرح، طرح عظيمي است كه از سال 82 تاكنون آرزوي افتتاح آن را داشتيم.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه 80 درصد مخازن سدهاي كشور پر است عنوان كرد: اكنون شاهد 23 ميليارد مترمكعب آب در سدهاي خوزستان هستيم و خداوند نعمت بزرگي را بر ما نازل كردند و البته عده زيادي از مردم دچار مشكلات و خسارت شدند و دولت و مردم بايد جبران كنند و در حد توان جبران خواهيم كرد.

وي افزود: از ابتداي فروردين ماه تا امروز 32 ميليارد مترمكعب آب ذخيره شده است و كمتر تصور مي‌شد كه در مدت 40 روز اين ميزان ذخيره شود و اميد داريم مايه خير و بركت براي كشور باشد.

روحاني با اظهار اينكه "امروز روزي است كه آرزوي آن را داشتم و ان‌شاءالله براي ادامه كار نيز تأمين اعتبار مي‌شود" گفت: دوستان ضمن بحث پيشنهاداتي مطرح شد و بانك مركزي اكنون حضور ندارد اما همان طور كه دوستان گفتند باري بر دوش بانك مركزي است و از هر نحوي كه باشد اين طرح بايد تكميل و تأمين اعتبار شود و اكنون بخش عظيمي افتتاح شده و بخش ديگري باقي مانده است.

وي بيان كرد: تاكنون در دولت يازدهم و دوازدهم 37 سد و بند تكميل شده است و پنج مورد ديگر نيز بايد تكميل شود و در مجموع 42 سد است كه كار عظيم و بزرگي است كه انجام شده است.

روحاني گفت: در اين روزها كه عربده‌كشي دشمنان افزايش يافته است و ‌حرف‌هاي بي‌ربط، ناروا و غلط مي‌زنند مردم شاهد ايستادگي، مقاومت، نشاط و روحيه كار و تلاش هستند و هر افتتاح و كار بزرگي كه انجام مي‌شود ضربه‌ بزرگ به دشمنان است.

وي اظهار كرد: در روز گذشته در روز كارگر واحدهاي نمونه گزارش‌هايي را كه ارائه مي‌دادند بسيار خوشحال‌كننده بود و مهندسان و كارگران با تلاش خود پيشرفت‌ها و فعاليت‌هاي جديد را رقم زده بودند.

رئيس‌جمهور گفت: ما جبران مي‌كنيم و چنانچه به‌فرض از پول نفت هم با اين فشارهايي كه به ما وارد مي‌كنند كمتر به ما برسد از جاي ديگر جبران خواهيم كرد ضمن اينكه به‌حول و قوه الهي نفت را به‌فروش مي‌رسانيم.

روحاني افزود: حرف آمريكايي‌ها كاملاً بي‌اساس و بي‌پايه است و قدرت آمريكايي‌ها بسيار محدودتر از زبان آن‌ها است.

رئيس‌جمهور بيان كرد: ما منطقه و قدرت ملت ايران را بسيار بهتر از آمريكايي‌ها مي‌شناسيم و ايمان، ايثار، فداكاري و قدرت ملت ايران بسيار فراتر از تصورات آن‌ها است و البته مردم ما در يك سال گذشته مشكلاتي داشتند و ممكن است امسال نيز اين مشكلات مقداري ادامه داشته باشد.

روحاني گفت: بايد دشمن را پشيمان كنيم و آن را سر جاي خود بنشانيم و خدا به ما كمك كند كه آن‌ها را به نقطه عقلانيت برگردانيم و فعلاً گروهي كه جمع شده‌اند و تصوراتي در ذهن خود دارند از نقطه عقلانيت خارج شده‌اند.

وي با ابراز اينكه "در بسياري از زمينه‌ها پيروز بوديم و باز هم پيروز خواهيم بود" عنوان كرد: ادامه اين طرح عظيم و بزرگ كه امروز افتتاح شد با مردم است و دست كشاورزان و فعالان اقتصادي را مي‌بوسيم و بايد به صحنه بيايند.

روحاني اضافه كرد: افرادي كه مالك زمين هستند از زمين خود استفاده مي‌كنند و هرجا كه مالكيت مشخص ندارد بايد سرمايه‌دارها را براي كشاورزي، صنعت و گردشگري جذب كنيم و سرمايه‌گذاران اكنون مي‌توانند در مكان‌هاي مناسب گردشگري سرمايه‌گذاري كنند و مكان‌هاي بسيار مناسبي براي سرمايه‌گذاري در اين زمينه وجود دارد.

رئيس‌جمهور يادآور شد: با اين روند شاهد آباداني اين منطقه خواهيم بود و يكي از امتيازاتي كه اين منطقه دارد ــ چون در نقاط مرزي عراق واقع شده ــ اين است كه هر محصولي كه توليد شود علاوه بر داخل كشور به خارج از كشور نيز مي‌توان صادر كرد و بازار عراق براي عرضه محصولات بسيار مناسب است.

روحاني با اظهار اينكه اين منطقه از نظر استراتژيك نقطه بسيار مهمي است گفت: امروز روابط ما با كشورهاي شرقي و شمالي بسيار صميمانه است و قسمت جنوبي نيز بيشتر خوب هستند و يكي دو موردي كه اشكال دارند در ماه رمضان از خداوند استدعا مي‌كنيم كه عقل را به آن‌ها برگرداند زيرا نفع آن‌ها نيز اين است كه با ايران كار كنند و با همسايگان خود باشند.

رئيس‌جمهور اعلام كرد: ما با هيچ‌كس دشمني نداريم اما در عين حال در برابر هيچ توطئه‌اي نيز دست روي دست نخواهيم گذاشت و پاسخ مي‌دهيم و ايستادگي مي‌كنيم زيرا ملت بزرگ ما در طول هزاران سال در زمان‌هاي مختلف كنار هم و متحد هستند و همچنان كه ايران عزيز را تشكيل داده‌اند متحد باقي مي‌مانند همان‌طور كه در تاريخ متحد مانده‌اند.


برگشت به تلکس خبرها