تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: مدير عامل شهروند: فروش ۱۱۵ تن از برنج‌هاي تقلبي به مردم با قيمت ۱۰ هزار تومان/ زمان كافي براي جمع‌آوري نداشتيم
شنبه، 4 خرداد 1398 - 04:50     کد خبر: 35352

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

 مدير عامل شهروند: فروش ۱۱۵ تن از برنج‌هاي تقلبي به مردم با قيمت ۱۰ هزار تومان/ زمان كافي براي جمع‌آوري نداشتيم
مدير عامل شركت شهروند در ارتباط باحواشي اخير اين مجموعه در ارتباط با برنج‌هاي تقلبي و همچنين احضار او به دادگاه توضيحاتي ارائه كرد.

  

مدير عامل شهروند: فروش 115 تن از برنج‌هاي تقلبي به مردم با قيمت 10 هزار تومان/ زمان كافي براي جمع‌آوري نداشتيم

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم، مسعود سريع‌القلم مدير عامل شركت شهروند در نشست خبري در ارتباط با حواشي پيش آمده در برخي فروشگاه‌هاي شهروند در روزهاي گذشته اظهار كرد: متاسفانه در چند روز گذشته اخبار و اطلاعاتي در رسانه‌ها منعكس شده كه بنده ترجيح دادم براي تنوير افكار عمومي و شفاف‌سازي نشستي را برگزار كنيم و نشان دهيم مجموعه شهروند در شهرداري يك مجموعه پاسخگوست و اگر اتفاقي نيز در اين مجموعه رخ دهد مسئولان آن پاسخگو خواهند بود.

وي تصريح كرد: در يك سال گذشته التهابات شديدي مجموعه بازار را به خصوص بازار كار و خدمات را تحت تاثير خود قرار داده است و اين التهابات مرداد ماه سال گذشته شروع و تا مهر ماه به اوج خود رسيد كه البته بعد از آن بازار آرامي را شاهد بوديم اما كماكان اين التهابات وجود داشت.

مدير عامل شركت شهروند گفت: اين شركت يكي از مراكز تنظيم بازار حداقل در تهران محسوب مي‌شود و مصداق آن نيز فروش و عرضه گوشت تنظيم بازاري بوده است كه در مدت 9 ماه گذشته به نحو مطلوب و با نظارت دستگاه‌هاي اجرايي اين اتفاق صورت گرفته است.

سريع‌القلم افزود: بنابراين با توجه به اقدامات انجام شده از سوي شهروند بايد به اين موضوع اشاره كرد كه برند شهروند يك مجموعه تازه تاسيس نيست كه بخواهيم از آن دفاع كنيم. عليرغم اينكه در چند ماهه اخير شاهد افزايش قيمت برنج به صورت ناگهاني و هيجاني بوده‌ايم اما بر اساس سياست‌هاي شهرداري تهران و ابلاغ شهردار تهران قيمت برنج در شهروند به گونه‌اي پيش‌بيني شده كه به اقشار آسيب‌پذير فشار نيايد.

وي در ارتباط با فرآيند خريد اقلام مورد نياز در شهروند توضيح داد: در اين زمينه كميته‌اي تحت عنوان كميته خريد و كنترل كيفيت در مجموعه شهروند وجود دارد كه اعضاي آن عبارتند از عضو هيئت مديره شهروند، مدير بازرسي و حراست شهروند و همچنين 3 نفر از معاونين كه در ارتباط با خريد اقلام مورد نياز شهروند تصميم‌گيري مي‌كنند.

مدير عامل شركت شهروند ادامه داد: پس از تاييد كيفيت مورد نياز اقلام توسط كميته اشاره شده برگه مربوطه از سوي اين كميته به صورت مهر و موم شده به حراست ارسال و سپس با حضور مسئولان مربوطه پاكت‌هاي مورد نظر بازگشايي مي‌شوند و در نهايت شركت تامين كننده با حضور مسئولان مربوطه مشخص مي‌شود و در ادامه نيز شهروند اقدام به خريد كالاي مورد نياز از شركت مربوطه مي‌كند.

سريع‌القلم گفت: در ارتباط با خريد نيز بايد به اين موضوع اشاره كرد كه در اين بخش نيز نمونه كالاي مورد نظر به شركت شهروند تحويل و از آن نمونه‌برداري مي‌شود و پس از تنظيم صورتجلسه اين موضوع به تامين كننده ابلاغ مي‌شود و در واقع اولين پارت از اقلام مورد نياز در اختيار شهروند قرار مي‌گيرد كه در واقع اين موضوع با تاييد كميته اشاره شده و تاييد كنترل كيفيت انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: در ارتباط با حواشي پيش آمده در خصوص توزيع و عرضه برنج نامرغوب در فروشگاه شهروند نيز بايد به اين موضوع اشاره شود در پارت اول از تامين‌كننده برنج كه از تامين‌كنندگان 11 ساله شهروند هستند برنج خريداري شده كه پس از نمونه‌گيري مشخص شد مشكلي در بحث كيفيت برنج وجود ندارد اما در پارت دوم و طبق نمونه‌برداري كه توسط بخش كنترل كيفيت انجام شد به خلوص برنج اشاره و اعلام شد كه برنج كيفيت لازم را ندارد.

مدير عامل شركت شهروند ادامه داد: در آزمايش و نمونه‌برداري كه توسط بخش كنترل كيفيت شهروند انجام شد به اين موضوع كه برنج اشاره شده داراي ريزدانه است تاكيد ويژه‌اي شده است و اعلام شد كه برنج عرضه شده كيفيت مورد نظر را ندارد.

سريع‌القلم گفت: پس از اعلام بخش كيفيت و كنترل شهروند و پيش از حضور تعزيرات (31 ارديبهشت ماه)، مدير كنترل كيفيت شهروند مكاتبه‌اي را در تاريخ 29 ارديبهشت ماه انجام داده و طي اين نامه اعلام كرده  كه برنج‌هاي وارد شده به شهروند و تحويلي به اين مجموعه در تاريخ‌هاي 19، 21 و 22 كيفيت لازم را نداشته و بايد از سطح فروشگاه‌هاي شهروند جمع‌آوري شوند.

وي ادامه داد: بنده نيز پس از اين موضوع دستور جمع‌آوري برنج‌ها را از تمام فروشگاه‌هاي شهروند اعلام كردم و حجم زيادي از اين برنج‌ها جمع‌آوري شد و قرار بر اين شد كه در انبارهاي فروشگاه نگهداري تا به تامين‌كننده مرجوع شود.

مدير عامل شركت شهروند افزود: همزمان با حضور گشت تعزيرات تهران در صبح 31 ارديبهشت ماه به يكي از شعب فروشگاه شهروند آنها با بخشي از برنج‌ها در سطح فروشگاه مواجه مي‌شوند كه قرار بوده كه اين برنج‌ها نيز جمع‌آوري و به انبار منتقل شوند اما با توجه به حجم قابل توجه برنج‌ها در سطح فروشگاه‌ها اين اتفاق با كمي تاخير صورت گرفته بود.

سريع‌القلم افزود: البته بايد به اين موضوع اشاره شود كه گشت‌هاي تعزيرات به صورت مستمر و براي نظارت بر قيمت و كيفيت احيانا شكايات مردمي حضور مستمر و مدوني را در سطح فروشگاه‌هاي شهروند داشته و دارند و ما نيز طبق وظيفه پاسخگو به آنها بوده‌ايم حتي در دوره‌اي كه گوشت تنظيم بازاري در فروشگاه‌هاي شهروند عرضه مي‌شد، معاونين دادستان حضور پيدا مي‌كردند تا عرضه گوشت تنظيم بازاري با دقت بيشتري انجام شود.

وي تصريح كرد: بعد از حضور تعزيرات در تاريخ 31 ارديبهشت ماه؛ مستندات لازم و مربوطه در ارتباط با خريد برنج‌هاي مد نظر به آنها ارائه شد و اين در حاليست كه شهروند نيز پس از مشخص شدن عدم كيفيت برنج‌ها بخش قابل توجهي از آنها را در سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوري كرده بود اما با حضور مسئولان تعزيرات و با دستور آنها برنج‌هاي باقيمانده در سطح فروشگاه هر كيسه 10 كيلويي با قيمت 10 هزار تومان عرضه شد.

مدير عامل شركت شهروند افزود: قيمتي كه براي خريد اين برنج‌ها داده شده بود 21 هزار و 700 تومان بوده و قيمت فروش آن نيز در فروشگاه‌هاي شهروند 23 هزار و 500 تومان بوده و البته موضوعي كه در رسانه‌ها در ارتباط با فروش برنج 10 كيلويي به قيمت 28 هزار و 500 تومان بوده مربوط مي‌شود به باركد ديگري از اقلام شهروند است.

وي افزود: قبل از حضور گشت‌هاي تعزيرات در فروشگاه شهروند، ما نيز با توجه به گزارش و نمونه‌برداري كه از برنج‌ها شده بود و خودمان مشكوك شده بوديم آن را به مركز تحقيقات برنج ارسال كرديم تا آنها نيز نظر خود را اعلام كنند.

سريع‌القلم گفت: حدود 200 تن از برنج‌هاي اشاره شده توسط شهروند از تامين كننده مورد نظر خريداري شده است كه بالغ بر 114 الي 115 تن از اين برنج در سطح فروشگاه‌هاي شهروند به قيمت 10 هزار تومان، به فروش رسيده است ولي در حال حاضر مابقي برنج‌هاي مورد نظر از سطح فروشگاه‌ها و حتي انبارهاي شهروند جمع‌آوري و به يك محل ديگري منتقل شده است تا تصميم مراجع قضايي و تعزيرات در اين زمينه اعلام شود.

مدير عامل شركت شهروند در پاسخ به اين پرسش كه اعلام شده فروشگاه شهروند اجناس از جمله برنج را در انبارهاي خود احتكار كرده است آيا اين موضوع صحيح است يا خير گفت: ما در سطح فروشگاه‌ها يك محلي براي عرضه و يك محل را براي انبار داريم و اين موضوع نيز كاملا شفاف و مشخص است و قاعدتا ما نمي‌توانيم برنجي را در اين زمينه احتكار كنيم.

وي بيان كرد: شهروند به عنوان يك برند فروشگاهي و زيرمجموعه شهرداري تهران موظف است بر اساس سياست‌هاي شهرداري و حمايت اقشار آسيب‌پذير عمل كند كه اين رويه ما در ماه‌هاي گذشته وجود داشته است و عليرغم اينكه فشارهاي بسياري جهت افزايش قيمت‌ها داشته‌اند اما شهروند در اين زمينه مقاومت كرده است.

سريع‌القلم افزود: تامين كننده برنج مورد نظر نيز 11 سال است كه برنج مورد نياز شهروند را عرضه مي‌كند و يكي از پرفروش‌ترين برندهاي شهروند محسوب مي‌شوند و در همين زمينه طبق نظر قاضي پرونده هرگونه پرداخت به تامين‌كننده مورد نظر متوقف شده است و حساب وي نيز مسدود مانده است و برنج‌هاي مورد نظر نيز در انبار پلمب شده تا نتيجه پرونده از سوي قاضي اعلام شود.

مدير عامل شركت شهروند خاطر نشان كرد: همزمان با حضور گشت‌هاي تعزيرات در يكي از فروشگاه‌هاي شهروند؛ همكاران ما در بخش بازرسي و حراست و همچنين كيفيت كالا در كارخانه تامين‌كننده برنج در فريدون‌كنار در استان مازندران حضور پيدا كردند و در فرآيند حضور آنها نيز از عرضه 30 تن از برنج‌هاي در حال بسته‌بندي در كارخانه ممانعت شده و طبق دستور دادستان استان اين برنج‌ها نيز در كارخانه دپو شده تا نتيجه پرونده مشخص شود.

وي گفت: پيش از حضور گشت‌هاي تعزيرات در شعبه فروشگاه شهروند بخش عمده‌اي از برنج‌ها از سطح فروشگاه‌ها جمع‌آوري و به انبار فروشگاه‌ها منتقل شد و در واقع حجم بسيار كوچكي از اين برنج‌ها در سطح فروش وجود داشته است كه قرار هم بر اين بوده كه اين برنج‌ها نيز به سرعت جمع‌آوري شود اما درنهايت جمع‌آوري 100 تن برنج كار بسيار سخت و دشواري بوده است.

سريع‌القلم در ارتباط با احضارش از سوي قاضي پرونده گفت: از قاضي محترم نهايت تشكر و همكاري را دارم كه اين موضوع را به سرعت در دستور كار خود قرار داده و موضوع را بررسي كردند و بنده نيز احضار نشدم و در واقع احضاريه معناي حقوق دارد و قاضي پرونده با من تماس گرفت و از من براي گرفتن مستندات و به عنوان فرد مطلع دعوت كرد و همزمان با حضور بنده نيز تامين‌كننده براي ارائه مستندات احضار شد.

مدير عامل شركت شهروند گفت: واحد تعزيرات نيز با حضور بنده در اين مجموعه سوالاتي را پرسيدند و دستور دادند كه پرداخت هرگونه وجه به تامين‌كننده فعلا متوقف باشد تا اين پرونده تعيين تكليف شود.به زودي نيز با مشخص شدن نتيجه پرونده موضوع را از طريق رسانه‌ها به اطلاع شهروندان خواهيم رساند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مسئولان شهرداري از جمله شهردار از اين موضوع باخبر هستند گفت:‌ بله آقاي حناچي و همچنين معاون مالي اقتصادي شهرداري تهران در اين ارتباط مطلع هستند و گزارشي آماده شده و در اختيار وي قرار داده‌ايم. ضمن اينكه دستگاه‌هاي نظارتي شهرداري نيز در اين ارتباط مطلع هستند.

مدير عامل شركت شهروند با تاكيد بر آموزش به پرسنل و كانون شهروند گفت: در اين زمينه شهروند اقداماتي را در بحث آموزشي در دستور كار خود قرار داده است  و حتي اين آموزش‌ها را به نمايندگان تامين‌كنندگان كالا نيز در دستور كار خود قرار داده است و اين در حاليست كه در حال حاضر بيش از 2 هزار نيرو در شهروند و بيش از هزار نماينده تامين‌كننده اقلام و كالا با شهروند همكاري دارند.

وي با تاكيد بر اينكه شهروند امروز شهروند يك سال پيش نيست و متحول شده است گفت: حتما ايراداتي داريم و نقدهايي است اما بايد اين نقدها منصفانه باشد و اين در حاليست كه در طي 48 ساعت گذشته فشار مضاعفي به مديران و همكاران ما در تمامي سطوح وارد شده كه اين منصفانه نيست علاوه بر اينكه ظرف يك سال گذشته شهروند در ريل سودآوري قرار گرفته و افزايش سود را داشته و در سال 97، 96 درصد سود نسبت به سال مشابه داشته است.


برگشت به تلکس خبرها