تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پيام روحاني به سران كشورهاي اسلامي در اجلاس مكه
شنبه، 11 خرداد 1398 - 07:45     کد خبر: 35365

فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

پيام روحاني به سران كشورهاي اسلامي در اجلاس مكه
 

رئيس جمهور ايران در پيامي به سران كشورهاي اسلامي خواستار كنار گذاشتن اختلافات درون خانواده جهان اسلام شد.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از ايسنا، حسن روحاني، رئيس جمهور ايران در پيامي به سران كشورهاي اسلامي در اجلاس مكه خواستار كنار گذاشتن اختلافات درون خانواده جهان اسلام شد.
متن اين پيام به شرح ذيل است:
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
عاليجنابان،
در آخرين روزهاي ماه غفران و نزول رحمت الهي، بهترين خيرات و بركات را براي تمامي مسلمانان و براي شما سران محترم كشورهاي اسلامي از درگاه خداوند متعال مسالت مي نمايم.
از اينكه به دليل عدم رعايت آداب معمول در دعوت از سران كشورها توفيق حضور در آن جمع شريف را ندارم متاسفم، اما صميمانه براي شما كه در شهر مكه مكرمه، در كنار قبله مسلمانان جهان، و در سرزمين وحي، گرد آمده ايد آرزوي موفقيت در رسيدگي به مسائل جهان اسلام و به ويژه موضوع فلسطين و قدس شريف، اين زخم ديرين در قلب همه مسلمانان، را دارم.
عاليجنابان،
در شرايطي كه جهان اسلام، نيازمند حداكثر انسجام، همگرايي و همكاري در برابر دشمن مشترك مي باشد، متاسفانه شاهد برخي اقدامات تفرقه افكن در جهت انحراف افكار عمومي جهان اسلام از قضيه فلسطين به عنوان مساله اصلي جهان اسلام هستيم؛ موضوعي كه بيش از هر زمان نياز به توجه و حمايت يكپارچه دنياي اسلام و رهبران آن دارد. در اين اجلاس، و در تمامي نشستها و اجتماعات، رهبران جهان اسلام بايد بر مدار وحدت اسلامي حركت كنند و اجازه ندهند برخي با طرح مسائل فرعي، اذهان دولتها و ملتهاي مسلمان را از اهتمام به سرنوشت ملت مظلوم فلسطين و تهديدات رژيم صهيونيستي منحرف نمايند.
اقدام دولت آمريكا در اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي، انتقال سفارت آمريكا به آن مكان، و به رسميت شناختن الحاق بلندي هاي جولان سوريه به سرزمين هاي اشغالي توسط رژيم صهيونيستي، از جمله دشمني هاي آشكار عليه نه فقط فلسطين بلكه مجموعه جهان اسلام به شمار مي رود كه در تضاد آشكار با مباني حقوق بين الملل، و تمامي قطعنامه ها و تصميمات سازمان همكاري هاي اسلامي، قرار دارد و آغازگر يك روند خطرناك عليه امت اسلامي مي باشد. جاي تاسف است كه اين اقدامات با واكنش مناسب از سوي دولت هاي اسلامي مواجه نشد كه اگر شده بود، آمريكا نمي توانست به راحتي طرح نابودي فلسطين را با عنوان ظاهرفريب «معامله قرن» مطرح كرده يا به جريان اندازد.
توطئه شوم معامله قرن، به دنبال نابودي آرمان فلسطين، و توسعه ي اشغالگري و تجاوز به همه كشورهاي اسلامي است. اين طرح داراي ابعاد خطرناك منطقه اي است و صاحبان آن تلاش مي كنند با از بين بردن حق مسلم مردم فلسطين براي تعيين سرنوشت و تشكيل يك دولت مستقل پايدار در سرزمين تاريخي خويش به پايتختي قدس شريف، آرمان فلسطين را براي هميشه نابود و زمينه را براي استيلاي صهيونيست ها بر جهان اسلام و عرب فراهم نمايند. عجيب آن كه طراحان اين توطئه، حتي هزينه اجراي آن را نيز قصد دارند از جيب جهان اسلام و كشورهاي منطقه تامين كنند.
عاليجنابان
معتقدم مسئوليت اسلامي، اخلاقي و حتي ملي كشورهاي اسلامي ايجاب مي نمايد كه درچنين شرايطي اختلافات درون خانواده جهان اسلام را كنار گذاشته و در صفي متحد و بنياني مرصوص، در مقابل اين توطئه شوم عليه ملت و كشور فلسطين و دنياي اسلام بايستيم. هر صدا و حركتي كه جهان اسلام را از اين اولويت اصلي و فوري منحرف نمايد در مسير خدمت به رژيم صهيونيستي و ديگر دشمنان جهان اسلام و فلسطين عزيز، قرار گرفته است.
همزمان با روز قدس شريف، رهبران اسلامي را به چاره انديشي فوري در قبال اين تهديد بزرگ براي جهان اسلام دعوت مي كنم و از همه دولتهاي عضو سازمان همكاري هاي اسلامي كه دفاع همه جانبه از مسجد الاقصي و قدس شريف فلسفه وجودي تاسيس آن است، مي خواهم از فرصت اين اجلاس براي مقابله با توطئه خطرناك معامله قرن و دفاع از فلسطين بهره برداري نمايند؛ و در جوار مكه مكرمه و قبله مسلمانان، اجازه ندهند اشغال قبله اول مسلمين توسط رژيم صهيونيستي به حاشيه رود و يا خداي نكرده حاكميت آنها بر قدس شريف تثبيت‌گردد. تلاش كنيم كه «القبله الاولي هي الاولويه الاولي» باقي بماند. به عنوان رئيس جمهوري اسلامي ايران، آمادگي كامل كشورم را براي همراهي و همكاري با مجموعه خانواده جهان اسلام در مسير اين هدف مقدس اعلام مي دارم.
سلام و درودهاي گرم مرا پذيرا باشيد.
و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
حسن روحاني
رئيس جمهوري اسلامي ايران


برگشت به تلکس خبرها