تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: سران مملكت در صورت تحصيل فرزندانشان در خارج از كشور، استعفا دهند
پنجشنبه، 10 مرداد 1398 - 23:25     کد خبر: 35416

اگر وكيلي از پرونده جاسوسي دفاع مي‌كند و براي حق موكل خود تلاش مي‌كند، بايد بداند حق ۸۰ ميليون ملت را فراموش كرده است.
فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:


معاون حقوقي قوه قضائيه:
سران مملكت در صورت تحصيل فرزندانشان در خارج از كشور، استعفا دهند
نشست خبري معاون اول دادستان كل كشور

معاون حقوقي قوه قضائيه گفت: تحصيل در خارج از كشور حق مسلم همه است اما نبايد از فرزندان سران مملكت باشد كه اگر اين چنين شد والدين آنها بايد استعفا دهند.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام محمد مصدق پنجشنبه ۱۰ مرداد در همايش نقش حقوقدانان و وكلاي دادگستري در گام دوم انقلاب در همدان، اظهار كرد: در دستگاه قضا اقداماتي بايد در راستاي گسترش مفهوم آزادي مشروع صورت گيرد و معناي آزادي در چهارچوب هاي قانوني خود تعريف و تفهيم شود.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري نشست هاي تخصصي در دانشگاه‌هاي حقوق و لزوم اجرايي شدن اين طرح، گفت: كمك كنيد تا در دانشگاه‌ها آزادي به معناي كلمه تعريف شود و بدانيم كه نظام با آزادي مخالف نبوده و نيست اما معناي درست آزادي به جامعه القا مي شود.

معاون حقوقي قوه قضاييه رعايت حقوق عمومي را بر وكلا الزامي دانست و افزود: اگر وكيلي از پرونده جاسوسي دفاع مي‌كند و براي حق موكل خود تلاش مي‌كند، بايد بداند حق ۸۰ ميليون ملت را فراموش كرده است.

وي با بيان اينكه برخورد با فساد درون صنفي نيز از ديگر اولويت هاي دستگاه قضا بايد باشد، عنوان كرد: رسيدگي درون‌صنفي يكي از موثرترين راه‌هاي مبارزه با فسادهاي كلان و خرد بوده و بايد وكيلي كه خارج از عرف حركت مي‌كند، توسط كانون وكلا و مركز وكلا مورد پيگيري قرارگيرد.

مصدق رعايت شئون وكيل را يكي از اركان مهم قابل بررسي توسط وكلا خواند و گفت: حفظ ظاهر و رفتار وكيل منشانه بايد در جامعه وكلا فرهنگسازي شود به گونه اي كه وكلا در سطح جامعه از روي ظاهر هم قابل تشخيص باشند.

وي كارگزاران نظام را در سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه به عنوان پرچمداران براي عموم مردم اعلام كرد و افزود: چرا بايد فرزندان سران مملكت در خارج از كشور مشغول به تحصيل باشند و مردم عادي توان انجام چنين اموري را نداشته باشند؟

وي همچنين ادامه داد: اگر شرايط تحصيل و زندگي در خارج از كشور بهتر است، بايد زمينه‌اي مهيا شود تا مردم هم بتواند از اين امكانات استفاده كرده و فقط مختص فرزندان مسئولان نظام نباشد.

مصدق خاطرنشان كرد: نماينده انقلابي آن است كه در مجلس طرح عدم تحصيل فرزندان عالي رتبه نظام را مطرح كرده و از آن دفاع مي‌كند تا منع شود.

وي اذعان كرد: تحصيل در خارج از كشور حق مسلم همه است اما نبايد از فرزندان سران مملكت باشد كه اگر اين چنين شد والدين آنها بايد استعفا دهند.

معاون حقوقي قوه قضائيه با اشاره به صدور دستور العمل حفظ كرامت و ارزش‌هاي انساني از سوي رئيس قوه قضائيه، خاطرنشان كرد: بنا به درخواست وكلا مبني بر حفظ حيثت وكلا هنگام ورود به مراجع قضايي و همچنين ايجاد مكان مناسب براي استقرار وكلا در مراكز قضايي و انجام مشاوره عمومي، دستورالعمل حفظ كرامت ابلاغ شد و انتظار داريم زمينه‌اي براي تلاش در ارائه خدمات بهتر و دلگرمي براي كوشا بودن شما باشد.

وي در پايان يادآور شد: نظام با دادن خون هزاران شهيد به ثمره ۴۰ ساله رسيده و همه قضات، وكلا و كارشناسان رسمي دادگستري موظف هستند مراقب حاصل انقلاب بوده تا در روز قيامت شاهد آن نباشيم كه عده‌اي براي دريافت راي يا مسئوليت دنيايي مجبور به تلاش و پايمال كردن حقوق ديگران بوده اند.

 

 


برگشت به تلکس خبرها