تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ياداشت اعتراض ايران به آمريكا
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 - 15:27     کد خبر: 35442

اگر اقدامي عليه ايران صورت گيرد بلافاصله با پاسخ آن روبرو خواهد شد و دامنه آن محدود به منشاء تهديد نخواهد بود.
فرهنگيان نيوز -تدبير تلگرام 👈 https://telegram.me/edufarhangian:

ياداشت اعتراض ايران به آمريكا
ايران از طريق سفارت سوييس در تهران به آمريكا يادداشت اعتراض ارسال كرد
 

ايران روز دوشنبه گذشته يادداشتي رسمي از طريق سفارت سوييس در تهران به عنوان حافظ منافع آمريكا در ايران در ارتباط با موضوع آرامكو و اظهارات مقامات ايالات متحده در مورد نقش تهران در اين حوادث به واشنگتن ارسال كرد.

به گزارش خبرگزاري «ايسنا»، ايران در اين پيام اعلام كرده كه اتفاقات آرامكو كار اين كشور نبوده و اين موضوع را تكذيب كرده است.

در اين پيام ضمن تكذيب اظهارات مايك پمپئو و دونالد ترامپ وزير امور خارجه و رئيس جمهور آمريكا در مورد نقش ايران در حادثه آرامكو تاكيد شده كه اگر اقدامي عليه ايران صورت گيرد بلافاصله با پاسخ آن روبرو خواهد شد و دامنه آن محدود به منشاء تهديد نخواهد بود.

دو روز پيش دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريكا در واكنش به اظهارات مقامات ايران درباره حمله به تاسيسات نفتي آرامكو در توئيتر خود نوشت: مي گويند دخالتي در حمله در داخل عربستان سعودي نداشته اند. خواهيم ديد؟

گفتني است دو پالايشگاه نفتي شركت ملي نفت عربستان سعودي (آرامكو) روز شنبه ساعت 4:00 به وقت محلي توسط پهپادها مورد حمله قرار گرفت و دچار آتش سوزي شد.
يحيي سريع، سخنگوي شبه‌نظاميان حوثي اعلام كرد كه اين گروه با 10 فروند پهپاد دو پالايشگاه نفتي شركت آرامكو را در بقيق و خريص در شرق عربستان سعودي هدف قرار داده است.

تُركي الفيصل سخنگوي نيروهاي ائتلاف به رهبري عربستان سعودي در يمن نيز اعلام كرد: حمله به تاسيسات نفتي شركت آرامكو از خارج يمن و توسط سلاح‌هاي ايراني صورت گرفته است.


برگشت به تلکس خبرها