تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: عرف عجيب عذرخواهي در ژاپن +عكس
یکشنبه، 8 دی 1398 - 13:36     کد خبر: 35528

در ژاپن، مسئولين عذرخواهي و شرمندگي را به سر حد سجده رساندند.
ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

عرف عجيب عذرخواهي در ژاپن +عكس

در ژاپن، مسئولين عذرخواهي و شرمندگي را به سر حد سجده رساندند.

به گزارش اسپوتنيك، تصويري در شبكه هاي اجتماعي منتشر شده است كه گفته شده است مربوط به ميزان عرف عذرخواهي مسئولين در ژاپن مي باشد تا دوباره بتوانند با ابراز شرمندگي،اقبال عموم را حاصل و ادامه كار بدهند.

 
سنت تعظيم كردن در ژاپن آن چنان مهم و حياتي اسـت كـه كودكان در همان سنين ابتدايي بايد آن را ياد بگيرند. روشهاي مختلفي براي اداي احترام بـه شيوه تعظيم كردن در ژاپن وجودداردكه در حالت ايستاده، در حالت نشسته و تعظيم موقع خوشامدگويي يا احوالپرسي انجام مي گيرد.
روش احوالپرسي با نام «اِشاكو» با ۱۵ درجه خم شدن (زاويه بسيار مهم است) در برابر افراد با درجه كاري و اجتماعي يكسان انجام مي‌شود.
تعظيم محترمانه در برابر افراد ارجمند مانند معلمان و روسا انجام مي‌گيرد كـه شامل ۳۰ درجه خم شدن در حالت ايستاده است. تعظيم بسيار متواضعانه با ۴۵ درجه خم شدن و با نام «سايكِيرِي» انجا مي شود كه بايد هنگام معذرت خواهي يا ديدن امپراطور بكار برده شود.
تعظيم و التماس براي گذشتن از جان كـه در گذشته هنگام طلب بخشش كردن براي نجات جان استفاده مي شد اين روزها فقط زماني بكار برده مي‌شود كـه شخص كار بسيار بسيار بدي انجام داده و طلب بخشش داشته باشد. دراين روش بايد بطور كامل خم شد و با حالت سجده روي زمين قرار گرفت. 
اين تصوير با واكنش كاربران شبكه هاي اجتماعي روبرو شده است. بسياري از كاربران اين ميزان از احترام مسئولين ژاپني را با مسئولين كشور خود مقايسه كردند و نظرات مختلفي را فضاي مجازي درج كردند.
 
 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by زندگي من در ژاپن 🇯🇵 (@oshin_banoo_life_japan) on Dec 3, 2019 at 12:07am PST

بسياري از كاربران ايراني معتقدند كه با توجه به اين تصوير كه تعظيم مسئولين را نشان مي دهد، بسياري از مسئولين كشور ايران اصلا عذرخواهي نمي كنند و احترامي براي مردم قائل نيستند.


برگشت به تلکس خبرها