تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: چين: آمريكا سوءاستفاده از قدرت نظامي را كنار بگذارد
دوشنبه، 16 دی 1398 - 00:04     کد خبر: 35534

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:


چين: آمريكا سوءاستفاده از قدرت نظامي را كنار بگذارد
وزير امور خارجه چين از آمريكا درخواست كرد ماجراجويي و سوءاستفاده از قدرت در خاورميانه را كنار گذاشته و به حق حاكميت عراق احترام بگذارد.
چين: آمريكا سوءاستفاده از قدرت نظامي را كنار بگذارد

به گزارش بولتن نيوز، «وانگ يي» وزير امور خارجه چين، روز يكشنبه از آمريكا درخواست كرد سوءاستفاده از قدرت نظامي در خاورميانه را كنار بگذارد و به حاكميت عراق احترام بگذارد.

به نوشته پايگاه «ميدل ايست مانيتور»، وانگ يي در واكنش به ترور سردار «قاسم سليماني» توسط آمريكايي‌ها گفت واشنگتن بايد ماجراجويي نظامي در خاورميانه و سوءاستفاده از قدرت را رها كند، زيرا در غير اين صورت تنش‌ها در اين منطقه افزايش مي‌يابند.

وي اين ماجراجويي‌هاي نظامي آمريكا را غيرقابل قبول دانست و از واشنگتن خواست به حق حاكميت عراق احترام بگذارد.

وانگ‌ يي روز شنبه در تماس تلفني با «سرگئي لاوروف» همتاي روسي خود درباره تبعات اين حمله صحبت كردند و هر دو توافق كردند كه استفاده از نيروي نظامي بر فراز فرودگاه بغداد نقض منشور پذيرفته شده سازمان ملل است.

همچنين رئيس دستگاه ديپلماسي چين روز يكشنبه با «محمدجواد ظريف» همتاي ايراني خود به‌صورت تلفني گفت‌وگو كرد. ظريف در اين تماس تلفني به وانگ يي اطلاع داد كه ايران نامه‌اي را به دبيركل سازمان ملل ارسال كرده و اميدوار است پكن نقش مهمي در جلوگيري از افزايش تنش‌ها ايفا كند.

بامداد جمعه سيزدهم دي ماه (سوم ژانويه) ساعاتي پس از انتشار اخباري از انفجار و اصابت موشك به دو خودرو در نزديكي فرودگاه بغداد، الحشد الشعبي عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سليماني و «ابومهدي المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبي عراق در حمله هوايي آمريكا خبر داد؛ خبري كه ساعتي بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آن را تأييد كرد.

در پي اين خبر، وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) مسئوليت ترور شهيد سليماني و ابومهدي المهندس را بر عهده گرفت و در بيانيه‌اي اذعان كرد كه اين ترور به دستور رئيس جمهور آمريكا صورت گرفته است.

اين اقدام تروريستي در حالي انجام شد كه شب پيش از آن «مارك اسپر» وزير دفاع آمريكا گفته بود ممكن است واشنگتن حتي بدون هيچ بهانه‌اي هم عراقي‌ها را هدف قرار دهد. او چنين حملاتي را «پيش‌دستانه» توصيف كرد. اسپر گفت: «ايالات متحده در صورت لزوم، عليه اين شبه نظاميان حملات پيش‌دستانه انجام مي‌دهد. روشن است كه اين حملات به دستور رژيم ايران در حال انجام است».


برگشت به تلکس خبرها