تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: جزييات نحوه فعاليت مدارس پايتخت از فردا
جمعه، 14 شهریور 1399 - 16:25     کد خبر: 35684

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

جزييات نحوه فعاليت مدارس پايتخت از فردا

 

مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به روند بازگشايي مدارس از فردا گفت: اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است اما اين حضور انعطاف پذير است و دانش آموزان طبق برنامه مدارس مي‌توانند در مدارس حضور يابند.

 

به گزارش گروه روي خط رسانه‌هاي خبرگزاري برنا؛ عبدالرضا فولادوند با اشاره به فعاليت شوراي مدرسه، اظهار كرد: شوراي مدرسه مجموعه اي است كه درباره مسائل داخلي مدرسه تصميم مي گيرد؛ اين شورا متشكل از مدير مدرسه، نماينده معلمان و نماينده‌ اوليا است و در آنجا درباره‌ي نحوه‌ حضور دانش آموزان تصميم مي‌گيرند.

وي ادامه داد: اين شوراها اگر تشخيص دادند كه تراكم دانش آموزان زياد است آنها را تقسيم بندي مي‌كنند و در قالب گروه‌هاي مختلف برنامه‌اي را براي حضورشان در مدارس تدوين مي‌كنند.

زنگ تفريح به آن معنا نداريم

مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران درباره‌ نحوه‌ نظارت بر زدن ماسك توسط دانش آموزان گفت: به روال سال‌هاي گذشته زنگ تفريح در مدارس نداريم و دانش آموزان توسط مديران حاضر در كلاس درس و مربي بهداشت در حياط مدرسه رصد مي شوند.

بيشتر بخوانيد:

به گفته‌ فولادوند آموزش خودمراقبتي به دانش‌آموزان توسط والدين و همكاري مستمر آنها با كادر مدرسه مي‌تواند در رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي توسط دانش‌آموزان مثمر ثمر باشد.

اقدامات اوليه ضدعفوني مدارس انجام شده

وي با بيان اينكه اقدامات اوليه ضدعفوني مدارس انجام شده و مواد مورد نياز در مدارس آماده است گفت: همچنين نيروها درباره نحوه ضد عفوني كردن آموزش ديده اند.

فولادوند به نحوه رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در سرويس مدارس دانش‌آموزان اشاره كرد و ادامه داد: پروتكل‌هاي مربوط به هر نوع از سرويس مدرسه مجزا و متفاوت است، براي مثال بايد تنها ۵۰ درصد از ظرفيت ون ها استفاده شود كه مسئوليت آن برعهده‌ فرمانداري‌ها است.

وي در پاسخ به پرسشي درباره‌ نحوه حضور دانش‌آموزان متوسطه در مدارس گفت: مدير آموزشگاه متوسطه تصميم مي‌گيرد كه آموزش كدام درس‌ها به صورت حضوري و كدام يك به صورت در مجازي باشد.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: براي هر كلاس و براي هر مدرسه برنامه‌اي ويژه ارسال مي شود و بازرسي‌ها مطابق همين برنامه انجام و مدارس ارزيابي مي‌شوند.

دانش آموزان علائم سرماخوردگي و كرونا داشتند به مدرسه نيايند

وي از خانواده‌ها درخواست كرد كه اگر علائم سرماخوردگي و يا ابتلا به كرونا را در فرزندان خود مشاهده كردند مانع از حضور آنها در مدارس شوند.

فولادوند ادامه داد: اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است اما اين حضور انعطاف پذير است و دانش آموزان طبق برنامه مدارس مي‌توانند در مدارس حضور يابند.

وي درباره‌ رصد كادر آموزشي مدارس براي جلوگيري از ابتلا آنها به كرونا اظهار كرد: براي همكاراني كه بيماري خاص و زمينه اي دارند برنامه‌اي داريم كه دوركاري انجام دهند و يا برخي روزها در مدرسه حاضر نشوند.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران كه در يك برنامه تلويزيوني صحبت مي كرد، در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود اين بازگشايي حضوري مدارس نمادين و موقتي است، تصريح كرد: تمام دنيا با بيماري كرونا روبرو شده‌اند، اما كلاس هاي آموزش حضوري آنها شكل گرفته است چراكه انتهاي اتمام بيماري كرونا مشخص نيست. بنابراين بايد خود را براي مقابله با آن آماده و اين روند را كنترل كنيم.

منبع:ايسنا


برگشت به تلکس خبرها