تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: رفتن به مدرسه براي روحاني خطرناك، براي دانش آموزان بي‌خطر
شنبه، 15 شهریور 1399 - 12:10     کد خبر: 35690

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

 

خانواده‌هايي كه به فرزندان خود اجازه نمي‌دهند در روزهاي كرونايي به مدرسه بروند كاملا حق دارند. آنها با خود مي‌گويند، روحاني هم حاضر نشد، چند دقيقه به فضاي مدرسه بيايد...
 

عصرايران؛ مصطفي داننده- مجبور بوديم براي طي كردن مسير صعب العبوري از يك ارتفاع حدودا 2 متري به داخل آب بپريم. راهنمايي كه همراه‌مان بود بعد از دادن توضيحات، به داخل آب پريد. از آن پايين داد زد، ديديد ترس ندارد. من دماغم را گرفتم، دست ديگرم را جمع كردم و به صورت عمود پريدم.

برخي از بچه‌ها مي‌ترسيدند به داخل آب بپرند، راهنما با توجه آمادگي بدني و تجربه‌اي كه داشت خود را به بالا رساند و با صحبت و روحيه دادن، كاري كرد كه همه گروه به داخل آب پريدند و بعد خود دوباره به حرفه‌اي ترين شكل ممكن پريد.

شايد در نگاه اول ما با ديدن ارتفاع و آب ترسيده بوديم اما وقتي راهنما را ديديدم كه در كنار ما و باچه اطميناني، دل به آب مي‌زند، ترسمان ريخت.

اين داستان را براي‌تان تعريف كردم تا بگويم كاش رييس جمهور روحاني به جاي قاب تصوير در اولين روز آغاز مدرسه به جمع بچه‌ها مي‌آمد و به پدر و مادرها اطمينان مي‌داد كه پروتكل‌هاي بهداشتي رعايت مي‌شود.

رفتن به مدرسه براي روحاني خطرناك، براي دانش آموزان بي‌خطر

نمي‌شود شب تا صبح از فاصله گذاري اجتماعي و خيال جمع پدر و مادرها از وضعيت مدارس حرف زد و بعد صبح روزي كه بايد اعتماد سازي اتفاق بيفتد، پرده‌اي نصب شود و رييس جمهور به صورت مجازي با دانش آموزان و خانواده‌هاي آنها حرف بزند.

واقعا اگر فضاي مدرسه براي رييس جمهور خطرناك است و امكان دارد ايشان با حضور در جمع عمومي، كرونا بگيرند، پس دادن اين همه اطمينان به خانواده‌ها براي چيست؟

امكان نداشت روحاني براي نيم ساعت با رعايت همه پروتكل‌هاي بهداشتي و امنيتي راهي مدرسه مورد نظر شود و زنگ سال تحصيلي جديد را با رنگ كرونا بزند؟

خانواده‌هايي كه به فرزندان خود اجازه نمي‌دهند در روزهاي كرونايي به مدرسه بروند كاملا حق دارند. آنها با خود مي‌گويند، روحاني حاضر نشد، چند دقيقه به فضاي مدرسه بيايد ما چگونه اجازه بدهيم پاره‌هاي تنمان به محيطي بروند كه احتمال ابتلا به كرونا در آن وجود دارد.

روحاني مي‌توانست با حضور خود در مدرسه، اين اطمينان را به خانواده‌ها بدهد كه وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملي كرونا تمهيدات خوبي براي سال تحصيل جديد در نظر گرفته‌اند اما اين عدم حضور يعني اينكه حرف‌هايي كه در مورد رعايت پروتكل‌ها زده مي‌شود را بشنويد اما باور نكنيد.

رفتن به مدرسه براي روحاني خطرناك، براي دانش آموزان بي‌خطر

همه پدر و مادرها حق دارند كه از خود بپرسند مگر جان رييس جمهور از جان فرزند ما عزيزتر است؟

در يادداشتي ديگر هم نوشتم كه بهتر است حفظ جان را از رييس جمهور يادبگيريم و به توصيه‌هاي ستاد ملي كرونا عمل كنيم تا خودمان و خانواده‌مان از شر كرونا در امان باشيم.

البته بايد به اين نكته هم اشاره كرد كه برخي مدارس آموزش را به صورت مجازي و از طريق سايت مدرسه شروع كرده اند و نياز به حضور دانش آموزان در محيط مدرسه نيست.


برگشت به تلکس خبرها