تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: پشت پرده ترور نافرجام نخست وزير عراق
دوشنبه، 17 آبان 1400 - 23:33     کد خبر: 35987

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

پشت پرده ترور نافرجام نخست وزير عراق

تهيه شده توسط دكتر عماد آبشناس
 

شب گذشته اتفاقي در بغداد رخ داد كه توسط بسياري كارشناسان قابل پيش بيني بود، عمليات ترور نافرجام نخست وزير عراق.

در مقاله اي كه روز گذشته نوشته بودم هم بنده به اين نكته اشاره كردم كه دشمنان عراق و منطقه براي اينكه جنگ شيعه شيعه راه بياندازند از هيچ عملي دريغ نمي كنند، از جمله ترور برخي شخصيت هاي شيعي عراقي.

آقاي الكاظمي هم يكي از شخصيت هاي شيعي عراق به حساب مي آيد.

احتمالا هم اگر هدف اين جناح از اين توطئه محقق نشود آنها به زودي دست به عمليات ترور ديگر بر عليه ديگر شخصيت هاي شيعي عراق بزنند.

پس از اينكه توطئه روز جمعه آنها كه موجب كشته و زخمي شدن صدها تظاهر كننده عراقي معترض به نتايج انتخابات شد ناكام ماند، احتمالا آنها به فكر آن افتادند كه با انجام اين توطئه باز هم شرايط داخلي عراق را بيش از پيش متشنج تر كنند.

تنها جهتي كه از اين جريان سود مي برد جريان آمريكا اسرائيل ومتحدان عرب آنها در منطقه مي باشد.
عراق، سوقصد به نخست وزير بوسيله پهپادها را حمله تروريستي خواند
 

قطعا اگر ايراني ها و يا متحدين ايران به دنبال ترور آقاي الكاظمي بودند راهكارهاي زيادي براي اينكه مطمئن شوند عمليات موفق خواهد بود داشتند و از پهپاد انتحاري براي چنين كاري و آن هم هدف قرار دادن منزل استفاده نمي كردند.

بديهي است پهپاد انتحاري وقتي كه به درب و ديوار خانه اي حمله كند موجبات تخريب مي شود ولي موجبات آن نمي شود كه قطعا هدف ترور شود.

اگر مي خواستند آقاي الكاظمي را ترور كنند حد اقل پهپاد بايد به ماشين او زماني كه وي در حال سوار شدن يا پياده شدن است حمله مي كرد نه اينكه پهپاد خود را به ديوار بزند.

به هر صورت كاملا مشخص است آنكه پشت اين عمليات بوده نمي خواسته آقاي الكاظمي آسيبي ببيند ولي مي خواسته يك هدف سياسي را دنبال كند.

حتي برخي كارشناسان پا را فراتر گذاشته و خود آقاي الكاظمي را متهم مي كنند كه اين جريان را از كانال نيروهاي استخبارات عراق كه مطيع او هستند، راه انداخته تا به تظاهر كنندگان فشار بياورد و آنها را از پيگيري جريان روز جمعه و نتايج انتخابات منصرف كند.

البته به عنوان يك تحليلگر كه سالها پيگير جريان هاي منطقه مي باشم بنده بيشتر باور دارم كه كار، كار آمريكا و اسرائيل و متحدين آنها بوده چون آنها بيشترين سود را از به هم خوردن اوضاع در عراق مي برند.

استفاده از پهپاد براي انجام اين عمليات هم قطعا به اين دليل مي باشد كه آنها برنامه هايي در آينده براي مقابله با تملك پهپاد توسط گروه هاي مقاومت دارند و مي خواهند اين جريان را بهانه كنند تا به دنبال خلع سلاح الحشد الشعبي مخصوصا در زمينه پهپاد ي بروند.

همچنين آنها احتمالا به دنبال آن هستند كه به بهانه اين جريان نيروهاي امنيتي عراق عمليات سركوب تظاهر كنندگان و بازداشت مسئولين گروه هاي جبهه مقاومت را شروع كنند و در نهايت كار يا به درگيري نظامي ميان گروه هاي الحشد الشعبي و نيروهاي دولتي كشيده شود يا اينكه الحشد الشعبي كاملا خلع سلاح گردد.

اگر به همه مسايل مرتبط به جريان اين ماجرا نگاهي بياندازيد متوجه مي شويد همه جوانب اين عمليات ترور نا فرجام به نفع آمريكا و اسرائيل ومتحدان عرب آنها در منطقه مي باشد.

اعلام آمريكايي ها مبني بر اينكه خواهان همكاري با نيروهاي امنيتي عراق براي تحقيق در اين جريان هستند نيز به اين دليل مي باشد كه آنها مي خواهند مطمئن شوند جريان تحقيقات آنگونه كه آنها مي خواهند جلو خواهد رفت و اگر جايي رد پايي از آنها و يا اسرائيل و يا متحدينشان باقي مانده آن را از بين ببرند.

سابقه هم نشان داده كه آمريكايي ها در اين زمينه استادكار هستند.

به اين دليل به نظر مي آيد ايران و الحشد الشعبي بايد هر چه سريعتبر به كمك نيروهاي امنيتي عراق براي انجام تحقيقات در اين زمينه بپيوندند و به آنها كمك كنند تا قبل از اينكه پازل هاي توطئه چيده شود آن را در نطفه خاموش كنند.


برگشت به تلکس خبرها