تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: ادعاي كارشناس عراقي: پهپادهاي مهاجم به منزل الكاظمي، فرانسوي بودند
جمعه، 21 آبان 1400 - 14:59     کد خبر: 35991

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:


كاظم الحاج، كارشناس امور امنيتي و راهبردي عراقي اعلام كرد پهپادهاي مهاجم به منزل «مصطفي الكاظمي» نخست وزير عراق، ساخت فرانسه است.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از العالم، الحاج در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «دجله» با ذكر مختصات پهپادهاي مهاجم با استناد به تصاوير منتشر شده از آن و نيز مهمات نصب شده روي اين پرنده‌ها، تصريح كرد كه اين پهپادها فرانسوي است.
در همين حال «حيدر البرزنجي» پژوهشگر و رصدكننده مسائل سياسي عراق در گفت وگو با شبكه «العهد» عراق از پرواز هواپيماهاي آمريكايي بر فراز منطقه سبز بغداد (محل اقامت نخست وزير عراق)، لحظاتي پيش از سوءقصد پهپادي به منزل الكاظمي خبر داد.

اين اظهارات در حالي است كه سامانه ضدهوايي پيشرفته "سيرام" مستقر در سفارت آمريكا كه از كيلومترها دورتر، كوچكترين اهداف پروازي و تهديدهاي هوايي را رصد و رهگيري مي كند نيز در شب حادثه حمله پهپادي به منزل نخست وزير عراق خاموش بود؛ موضوعي كه همچنان براي افكار عمومي محل ابهام و سوال است؛ هر چند برخي ناطران با استناد به نشانه‌هاي متعدد چنين نتيجه گرفتند كه آمريكا در سوءقصد به منزل نخست وزير عراق در بامداد يكشنبه گذشته، دست دارد.

سوءقصد اخير به نخست وزير عراق با هدف قرار دادن منزل او پرسش‌هاي متعددي را درباره طرف سوم ايجاد فتنه در عراق و اهداف آن مطرح كرده است.

تحسين الخفاجي فرمانده عمليات مشترك عراق مي‌گويد به اين پرسش (فلج شدن يكباره سامانه سيرام) بايد كارشناسان پاسخ دهند و ما با آمريكايي‌ها در حال تبادل نظر درباره اين تعلل سامانه دفاع هوايي هستيم.

با اين حال، صرف نظر از "سيرام" و اهمال آن، پرسش ديگر ناظران اين است كه چرا آژير خطر سفارت آمريكا در بغداد كه حتي در شرايط عادي هم براي اقدام‌هاي تمريني و رزمايش و آمادگي نيروهاي اشغالگر فعال مي شود در شرايط عملياتي اينچنيني سكوت اختيار كرد و بعد از اصابت پهپاد به منزل نخست وزير عراق، فعال شد؟

 


برگشت به تلکس خبرها