تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير: رتبه‌بندي در مسير نادرستي قرار گرفت و دست آخر دولت با حضور در مجلس اعلام كرد كه به هيچ عنوان براي اجراي اين سبك از رتبه‌بندي منابع مالي لازم را ندارد
سه شنبه، 25 آبان 1400 - 00:38     کد خبر: 36001

بنابراين لايحه رتبه‌بندي مجدد به كميسيون آموزش بازگشت و فعلاً معطل است.
ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:
سخنگوي فراكسيون فرهنگيان مجلس با اشاره به اينكه اصلاحات انجام شده بر روي رتبه‌بندي معلمان دقيق نيست، درباره سرنوشت لايحه رتبه‌بندي معلمان توضيحاتي داد.

به گزارش شهرآرانيوز، جبار كوچكي‌نژاد درباره وضعيت اجراي لايحه رتبه‌بندي معلمان اظهار كرد: زماني كه لايحه رتبه‌بندي از سوي دولت دوازدهم به مجلس ارائه شد در نامه‌اي به آقاي قاليباف خواستار آن شدم تا رتبه‌بندي در كميسيون‌هاي مختلف مجلس مورد بررسي قرار بگيرد به گونه‌اي كه مباحث مالي آن در كميسيون برنامه و بودجه و مباحث مربوط به ارتقاي فرهنگيان در كميسيون آموزش و تحقيقات و ....

وي افزود: به نامه بنده توجهي نشد، رتبه‌بندي در مسير نادرستي قرار گرفت و دست آخر دولت با حضور در مجلس اعلام كرد كه به هيچ عنوان براي اجراي اين سبك از رتبه‌بندي منابع مالي لازم را ندارد بنابراين لايحه رتبه‌بندي مجدد به كميسيون آموزش بازگشت و فعلاً معطل است.

عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: كميسيون آموزش مجلس اصلاحاتي را بر روي لايحه رتبه‌بندي معلمان انجام داد كه دقيق نيست در حالي كه اگر لايحه به صورت مناسب مورد بررسي‌هاي كارشناسي قرار مي‌گرفت، منابع مالي لازم براي آن لحاظ مي‌شد.

سخنگوي فراكسيون فرهنگيان مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي اجراي رتبه‌بندي متناسب با ۸۰ درصد حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها منابع مالي لازم وجود دارد؟ متذكر شد: كميسيون آموزش مجلس مي‌خواست، فرهنگيان بازنشسته را هم لحاظ كند كه منابع مورد نياز زياد بود، اما بدون در نظر گرفتن بازنشستگان مي‌توانستند اين شكل از رتبه‌بندي را اجرا مي‌كنند به‌گونه‌اي كه رتبه‌بندي را براي سال ۱۴۰۰ متناسب با بودجه مدنظر دولت اجرا و براي سال ۱۴۰۱ رقم ۳۵ تا ۴۰ هزار ميليارد تومان به آن اختصاص مي‌دادند و از سال ۱۴۰۲ اعتبار مورد نياز افزايش چنداني نخواهد داشت، چون ارتقاي رتبه‌ها ۵ سال طول مي‌كشد و ارتقاي معلمان بستگي به تلاش‌ها و كسب صلاحيت‌ها دارد و فرآيند رشد ارتقاي رتبه محدود است.

قابل ذكر است؛ در اين ميان، برخي پيشنهاد اصلاح قانون مديريت خدمات كشوري و برقراري نظام پرداخت حقوق عادلانه ميان تمام كاركنان قوه مجريه را بهترين راه­ حل مشكلات معيشتي معلمان مي‌دانند.

پيش از اين مهرداد ويس‌كرمي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفته بود: براساس اصلاحات انجام شده در اين كميسيون، معلمان در رتبه‌هاي يك تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف كردند. برابر نظر اعضاي كميسيون براي معلمان با رتبه آموزشيار معلم ۲۵ درصد، مربي معلم ۴۵ درصد، استاديار معلم ۶۰ درصد، دانشيار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق فعلي آن‌ها اضافه مي‌شود.

وي گفت: توقف در رتبه‌ها براي نخبگان به جاي ۵ سال، ۳ سال و براي معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزي و عشايري ۴ سال خواهد بود. همچنين حقوق معلمان نبايد از ۸۰ درصد حداقل حقوق آموزشياران دانشگاه‌ها كمتر باشد.

در جدول زير آمار مشمولان لايحه رتبه­‌بندي معلمان به تفكيك مدارك تحصيلي مشمولان براي معلمان و شاغلان ساير سِمَت­‌ها ارائه شده است.

  ديپلم فوق ديپلم كارشناسي كارشناسي ارشد دكترا جمع رديف
معلمان 9.731 53.787 319.615 114.449 3.000 500.582
ساير سمت­‌ها 53.213 12.522 160.385 71.551 1.551 299.222
جمع ستون 62.944 66.309 480.000 186.000 4.551 799.804

منبع: تسنيم


برگشت به تلکس خبرها