تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: امضاي قرارداد همكاري بين دانشگاه فني و حرفه‌­اي و «موسسه نشان‌آور دانش و مهارت آينده»
شنبه، 21 اسفند 1400 - 21:22     کد خبر: 36106

با هدف شناسنامه­‌دار كردن نيروهاي ماهر و متخصص و توسعه شايستگي حرفه­‌اي

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)�'�http://www.shoghl.org/:

امضاي قرارداد همكاري بين

 دانشگاه فني و حرفه‌­اي و «موسسه نشان‌آور دانش و مهارت آينده»

با هدف شناسنامه­‌دار كردن نيروهاي ماهر و متخصص و توسعه شايستگي حرفه­‌اي

دكتر هادي محمدي زرنديني، رئيس دانشكده فني دانشگاه فني و حرفه‌­اي و دكتر حميدرضا كمالي، مديرعامل مؤسسه نشان‌­آور با امضاي اين قرارداد، زمينه همكاري هاي چندجانبه­ با مشاركت اتحاديه­‌هاي صنفي، انجمن­ هاي علمي همچنين سازمان­ها و بنگاه­ هاي صنعتي و اقتصادي را براي ارزيابي و سطح‌بندي نيروي ماهر و تدوين برنامه توسعه حرفه‌­اي براي آنان را فراهم نمودند تا از اين طريق ضمن افزايش شايسته سالاري در سازمان­ها و بهبود سرمايه اجتماعي متخصصان، درخشش بيش از پيش نيروي ماهر ايراني در عرصه ملي و بين المللي ممكن گردد.

بر اساس اين قرارداد، ارزيابي و سطح بندي نيروهاي مجرب فعال در عناوين شغلي مرتبط با رشته هاي اين دانشگاه و صدور «شناسنامه حرفه­‌اي» براي آنان انجام خواهد گرفت و برگزاري دوره هاي آموزش كارگاهي ارتقاي مهارت و ايجاد فرصت­ هاي كارورزي نيز از محورهاي اين همكاري است.

«دانشكده فني و حرفه‌­اي انقلاب اسلامي» در ميان ساير دانشكده­ هاي دانشگاه فني و حرفه‌­اي به دليل سابقه تاسيس، كيفيت آموزش، سطح دانش مدرسان، آزمايشگاهها و كارگاههاي مجهز، ميزان پذيرش دانشجو و خروجي با كيفيت ممتاز همچنين ارتباط تنگاتنگ با صنعت و اعتبار بالاي مدارك صادره در داخل و خارج كشور، از جايگاه رفيعي برخوردار بوده و از بدو تاسيس تاكنون در تربيت نيروي ماهر، شايسته و كارآفرين نقش كليدي و مهمي داشته است. در حال حاضر قريب به پنج هزار دانشجو در۵ گروه آموزشي: علوم انساني (۱ رشته)، گروه هنر(۴ رشته)، عمران و معماري (۶ رشته)، برق و كامپيوتر (۸ رشته) و مكانيك (۱۶ رشته) مشغول به تحصيل ميباشند.

مؤسسه نشان‌آور به عنوان يك موسسه خلاق در حوزه رتبه­ بندي سطوح شايستگي حرفه­ اي كه نمايندگي انحصاري اجراي برنامه شايستگي‌سنجي حرفه‌­اي با استاندارد اروپايي ESCO را در كارنامه خود دارد، تاكنون مهارت‌سنجي بخشي از كاركنان شهرداري تهران و نيز ده ها نفر از مديران حوزه‌هاي روابط عمومي، رويداد، بازاريابي و رسانه را انجام داده و در بهمن ماه ۱۳۹۹ همايش «استانداردهاي بين ­المللي روابط عمومي» را با حضور مقامات عالي كشوري و بيش از سه هزار مخاطب بر بسترهاي مجازي در فرهنگسراي نياوران برگزار كرده است. اين موسسه با سازمان­ها و انجمن­ هاي مختلف نظير «انجمن صنفي مديران منابع انساني كشور» و «اتحاديه شركت­هاي فني مهندسي حفاظت الكترونيك» تفاهم­نامه همكاري دارد و از ظرفيت محتوايي، كادر علمي، فناوري ارزيابي هوشمند و تجربه اجرايي مناسبي برخوردار است.

انتظار مي‌رود از ابتداي سال ۱۴۰۱ فرايند شايستگي‌سنجي حرفه‌اي بر اساس جدول برنامه‌ريزي شده آغاز گردد. سازمان­ها و اتحاديه­ هاي علاقه‌مند به مشاركت در اين برنامه و شناسنامه­ دار نمودن نيروهاي ماهر خود مي‌توانند از طريق neshanavar.com نسبت به كسب اطلاعات بيشتر اقدام نمايند.


برگشت به تلکس خبرها