تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: كدام اپليكيشن كاربردي گوگل به رغم ادعاي دولت رفع فيلتر نشد؟/ چرا مسئول وزارت ارتباطات سوژه شد؟
چهارشنبه، 27 مهر 1401 - 11:05     کد خبر: 36313

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

 

كدام اپليكيشن كاربردي گوگل به رغم ادعاي دولت رفع فيلتر نشد؟/ چرا مسئول وزارت ارتباطات سوژه شد؟

درحالي كه شب گذشته ايرنا خبرگزاري دولت و رئيس روابط عمومي وزارت ارتباطات خبر از رفع فيلتر تعداد مهمي از اپليكيشن ها و قابليت هاي گوگل دادند اما گوگل پلي و البته اپ استور در ليست رفع فيلتر شده ها نبودند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، عصر روز گذشته بود كه ايرنا همزمان با توئيت محمد احسان خراميد رئيس مركز روابط عمومي وزارت ارتباطات از رفع فيلتر گروهي از سايت ها ، اپليكيشن ها و قابليت هاي گوگل خبر دادند كه در يك ماهه گذشته با تصميم نهادهاي امنيتي همزمان با كاهش پهناي باند اينترنت بين الملل و و قطع شبكه اينترنت موبايلي در ساعات مختلفي از روز دچار فيلترينگ شده بودند. ايرنا نوشته بود:« گزارش‌ها از فعاليت مجدد برخي نرم‌افزارهاي گوشي‌هاي همراه در داخل كشور حكايت دارد. امروز برخي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي از رفع محدوديت برخي نرم‌افزارهاي خارجي خبر داده‌اند.»

در اين خبر آمده بود:«بر اساس اين مشاهدات، همزمان با خروج از فضاي امنيتي و بازگشت آرامش به فضاي كشور، امكان فعاليت مجدد «گوگل پلي»، «اپ استور» و «لينكدين» فراهم شده و هم‌اكنون دسترسي به اين نرم افزارها امكان پذير است.»

همزمان با اين خبر احسان خراميد در توئيتي نوشته بود:« با پيگيري و همت وزير ارتباطات تعداد زيادي از اپليكيشن هاي فيلتر شده چون لينكدين، گوگل پلي، اپ استور رفع فيلتر شده اند.»

اين درحالي بود كه ساعاتي بعد مشخص شد در ميان رفع فيلتر شده ها «گوگل پلي» وجود ندارد . قابليت كاربردي گوگل براي خريد و دانلود نرم افزارها كه ديجياتو خبر رفع فيلترش را تكذيب كرد و ديگر كاربران فضاي مجازي هم از عدم رفع فيلترش انتقاد داشتند. البته در باره اپ استور هم روايت هاي ضد و نقيضي وجود داشت.

نكته جالب همچنين رفع مشكل گوگل ادز بود كه پيشتر اعلام شده بود از سوي خود گوگل محدود شده . قابليتي اقتصادي از گوگل كه به شدت روي كسب و كارهاي ديجيتال اثر داشت اما همزمان با با رفع فيلترهاي جديد ناگهان مشكلاتش مرتفع شد. جالب اينكه مشاور وزير ارتباطات هم اين قابليت را در فهرست ليست رفع فيلتر شده ها گذاشت!

كدام اپليكيشن كاربردي گوگل به رغم ادعاي دولت رفع فيلتر نشد؟/ چرا مسئول وزارت ارتباطات سوژه شد؟

اما توئيت خراميد هم يكي از توئيت هاي خبرساز ديشب بود. انتقاد از رئيس روابط عمومي وزارت ارتباطات به اين دليل بود كه وزير ارتباطات ده روز قبل گفته بود همه فيلترينگ ها غير از اينستاگرام و واتساپ رفع شدهو اختلالي در اينترنت بين الملل وجود ندارد و روابط عمومي وزارت ارتباطات هم سه روز قبل با تكرار حرف هاي وزير نوشته بود از شنبه قبل تمام اين محدوديت ها برچيده شده است.

همين تناقض سوژه توئيت هاي زيادي عليه اين مقام وزارت ارتباطات شده بود و البته چند كاربر از او پرسيده بودند: « چطور تا ديروز قطع و فيلتر تصميم نهادهاي امنيتي و خارج از اختيارات وزير ارتباطات بود اما يكباره رفع محدوديت ها حاصل تلاش وزير بوده است؟»

محمد كشوري و چند فعال ديگر حوزه فناوري هم با طعنه درباره علت عدم رفع فيلتر از «گوگل پلي پرسيده بودند.


برگشت به تلکس خبرها