تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: 7 تا 8 ميليون شغل اينترنتي را از دست داده‌ايم/ اگر مجلس پاي كار بود بايد وزير ارتباطات استيضاح مي‌شد
چهارشنبه، 27 مهر 1401 - 15:57     کد خبر: 36315

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

نماينده مهاباد در مجلس:

7 تا 8 ميليون شغل اينترنتي را از دست داده‌ايم/ اگر مجلس پاي كار بود بايد وزير ارتباطات استيضاح مي‌شد

نماينده مهاباد در مجلس، با يادآوري اينكه يكي از شعارهاي انتخاباتي رئيس جمهوري «اينترنت» بود كه بر اساس وعده‌ها و شعارهاي تبليغاتي، ارائه نشده اعلام كرد كه بيش از 7 تا 8 ميليون شغل اينترنتي را در پي محدوديت‌هاي اينترنت از دست رفته است.

 7 تا 8 ميليون شغل اينترنتي را از دست داده‌ايم/ اگر مجلس پاي كار بود بايد وزير ارتباطات استيضاح مي‌شد
 

جلال محمودزاده، عضو كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به اينكه يكي از شعارهاي انتخاباتي آقاي رييسي در خصوص اينترنت اين بود كه مردم با مشكل اينترنت مواجه نشوند، گفت: «مثالي نيز در رابطه با بازي كردن بچه‌ها زدند كه در حين بازي، اينترنت دختر يا پسر بچه قطع و آن ناراحت مي‌شود. حال بازي ويديويي كه هيچ، شغل‌ها تعطيل شده است. آيا نبايد اين روند تغيير كند؟»

عضو كميسيون كشاورزي مجلس و نماينده شهر مهاباد با تاكيد بر اينكه اگر مجلس پاي كار بود بايد وزير ارتباطات استيضاح مي شد، گفت: «مسئولان بايد جوابگوي كسب و كار مردم باشند؛ جلوي آزادي‌هاي قانوني مردم را نمي‌توان گرفت. محدوديت اينترنت باعث مشكلات بسياري در كشور شده است، حتي در مسائل اداري فرد براي يك حواله بانكي بايد ده روز برود و بيايد؛ وقت مردم بسيار اهميت دارد.»

 

او همچنين نسبت به مشكلات مشاغلي كه وابسته به اينترنت هستند، گفت: «ما ۷ تا ۸ ميليون شغل‌هاي اينترنتي را در اين مدت از دست داده ايم. در شرايطي پلتفرم‌هاي داخلي را به عنوان جايگزين معرفي كردند كه اين پلتفرم‌ها در آن حد نيستند كه مشكلات مردم را حل كنند.»

اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه يكي از شعارهاي ديگر رييس دولت سيزدهم در باب ايجاد شغل بود كه گفته شد، سالي يك ميليون شغل ايجاد مي‌شود، گفت: « پس از يك سال نه تنها شغل ايجاد نشد، بلكه ۱۰ ميليون شغل هم از دست داديم. اين عملكرد خوبي براي دولت نيست و در آينده بايد جوابگو باشند و اين موضوع جزو عملكرد منفي دولت حساب خواهد شد.

تامين زيرساخت وظيفه قانوني دولت است

 محمودزاده در خصوص عملكرد دولت سيزدهم وظايف قانوني دولت را يادآوري كرد و گفت: «دولت از نظر قانوني وظيفه دارد زير ساخت‌ها را آماده كند. مردم را با شعار، وعده وعيد نمي‌توان اداره كرد و تنها در عمل مي‌توان كار كرد. در بحث اشتغال رئيسي قول داد در طول دوران رياست خود براي ۴ ميليون نفر شغل ايجاد كند ولي كاملا موضوع برعكس است.»

اين نماينده مجلس در ادامه توضيحات خود، گفت: «در بحث فضاي مجازي و همچنين رفاه، فرهنگي و تأمين نيازهاي جوانان است كه در قبال آن كوتاهي كرد. انتظار داريم در ۳ سال باقي مانده دولت اينگونه مسائل را جبران كند.»


برگشت به تلکس خبرها