تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: نامه بيش از هزار و 200 فعال حوزه فاوا به رئيس‌جمهور براي رفع محدوديت‌‎هاي اينترنتي| همراهي 13 تشكل
دوشنبه، 16 آبان 1401 - 13:52     کد خبر: 36336

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

نامه بيش از هزار و 200 فعال حوزه فاوا به رئيس‌جمهور براي رفع محدوديت‌‎هاي اينترنتي| همراهي 13 تشكل

نامه رفع محدوديت‌هاي اينترنتي با امضاي بيش از هزار و دويست نفر از اعضا و همراهان سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، به رئيس‌جمهور ارسال شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، اين سازمان در نامه‌اي سرگشاده خطاب به رئيس جمهور خواستار جلوگيري از محدوديت دسترسي به اينترنت و محدودسازي ابزارهاي ارتباطي جامعه و همچنين آزادي افرادي كه صرفاً به دليل فعاليت در اين صنعت بازداشت شده‌اند، شد.

اين نامه به امضاي بيش از هزار و 200 نفر از همراهان و اعضاي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران و همچنين تشكل‌هاي متعددي رسيد و روز گذشته به همراه اسامي امضاكنندگان آن به دفتر رئيس‌جمهور ارسال شد.

در بخشي از اين نامه آمده بود: «دسترسي به اينترنت براي قريب به پنجاه ميليون نفر از مردم ايران مترادف دسترسي به شبكه‌هاي اجتماعي و پيام‌رسان‌ها است و معيشت ميليون‌ها نفر به اين ابزارها گره خورده كه بخش مهمي از آنها كسب و‌ كارهاي كوچك خانگي و محلي هستند. طبيعي است هرگونه فيلتر كردن يا ايجاد اختلال و محدوديت در دسترسي به اينترنت منجر به ايجاد اختلال در زندگي آحاد شهروندان شده و نارضايتي‌‌هاي جدي ايجاد مي‌كند.

از سوي ديگر تنها بخش اقتصاد كشور كه در ده سال اخير رشد پايدار دو رقمي داشته اقتصاد ديجيتال است. در اين ده سال، هزاران شركت كوچك و بزرگ كه عمدتا دانش‌بنيان هستند و ده‌هاهزار نفر از شاغلان در اين صنعت موفق شده‌اند عليرغم ركود، تورم و تحريم به رشد اقتصاد كشور ياري رسانند. بازيگران اين صنعت حق دارند نگران عادي‌ شدن اختلال و محدوديت در اينترنت و ديگر ابزارهاي ارتباطي نظير پيامك باشند.

اقتصاد ديجيتال بدون وجود يك زيرساخت اينترنت امن، پايدار و به صرفه معنا ندارد. سرمايه شركت‌هاي دانش‌بنيان فعال در اين صنعت، ساختمان و املاك و ماشين‌‌آلات نيست بلكه اعتماد كاربران و اميد كاركنان آنهاست اما تداوم وضعيت فعلي اينترنت هم به اعتماد كاربران لطمه مي‌زند هم اميد كاركنان را از بين مي‌برد.

ما امضاكنندگان اين نامه هم به عنوان اعضاي صنف فناوري اطلاعات و هم به عنوان بخشي از آحاد جامعه انتظار داريم حاكميت به خواسته خيرخواهانه و نگراني وطن‌دوستانه ما توجه كند و روند محدودسازي ابزارهاي ارتباطي جامعه و برخورد با فعالين فناوري و تخريب اعتماد عمومي به سرويس‌هاي داخلي را متوقف كند.»

تشكل‌هاي همراه:

سنديكاي صنعت مخابرات ايران

اتحاديه صادركنندگان خدمات مهندسي، مشاوران و پيمانكاران صنعت مخابرات ايران (مپتا)

انجمن شركت‌هاي نرم‌افزاري (آشنا)

كميسيون اقتصاد نوآوري و تحول ديجيتال اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران

انجمن تجارت الكترونيك اتاق تهران

سنديكاي شركت‌هاي شناسايي و مكان‌يابي

انجمن توليدكنندگان نرم‌افزار تلفن همراه ايران

انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات بيوتكنولوژي پزشكي ايران

انجمن مديريت فناوري ايران

انجمن موسسات و آموزشگاه‌هاي فرهنگي هنري استان تهران

انجمن فين تك

مجمع تشكل‌هاي دانش بنيان اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران

متن نامه به رئيس‌جمهور به همراه اسامي امضاكنندگان آن در پيوست خبر قابل دريافت است.

فايلهاي پيوست
منبع: روابط عمومي
آدرس كوتاه شده: https://tehran.irannsr.org/s/mfakmsO
 

برگشت به تلکس خبرها