تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: دليل اخراج سم آلتمن: گزارش يك كشف خطرناك
پنجشنبه، 2 آذر 1402 - 15:20     کد خبر: 36658

ورود به شبكه مديران حرفه اي... https://t.me/hrmSupergroup سايت انجمن صنفي مديران ( مديريت ،اشتغال و ...)👈http://www.shoghl.org/:

دليل اخراج سم آلتمن: گزارش يك كشف خطرناك

 
 
 

خبرگزاري رويترز در گزارشي اختصاصي به نقل از دو فرد مطلع كه نخواستند نامشان فاش شود مي‌گويد هيات مديره اوپن‌اي‌آي پيش از اخراج سم آلتمن نامه‌اي از پژوهشگران شركت مبني بر يك جهش بزرگ و خطرناك در تكنولوژي هوش مصنوعي دريافت كرده است.

به گزارش پيوست، كاركنان بخش تحقيقات اوپن‌اي‌آي در اين نامه به هيات مديره هشدار داده‌اند كه اين جهش جديد ممكن است به تهديدي براي بشريت بدل شود.

آلتمن كه حالا مجددا به عنوان مديرعامل شركت منصوب شده و براي مدت كوتاهي به تيم هوش مصنوعي مايكروسافت پيوست پيش از اين هم به انتظارش براي دريافت سرمايه‌ بيشتر از مايكروسافت در مسير خلق هوش مصنوعي عمومي (AGI) اشاره كرده است. از نگاه اوپن‌اي‌آي اين تكنولوژي هوشمندتر از انسان است و بسياري از فعالان تكنولوژي درمورد لزوم چنين جهشي و خطرات ناشي از آن هشدار داده‌اند.

با اين وجود آلتمن روز گذشته و پس از تهديد تعداد زيادي از كاركنان به ترك شركت مجددا به عنوان مديرعامل منصوب شد و تقريبا تمامي اعضاي هيات مديره سابق نيز از اين شركت اخراج شده‌اند.

به گفته يكي از منابع، ميرا موراتي، مدير ارشد سابق تكنولوژي اوپن‌اي‌آي كه براي مدت كوتاهي به عنوان مديرعامل موقت منصوب شد، از اين كشف جديد به عنوان Q* (كيو استار) ياد كرده و به كاركنان اطلاع داده كه اقدامات هيات مديره درنتيجه نگراني‌هاي مطرح شده در نامه پيرامون پيشرفت اخير بوده است.

يكي از افراد مطلع معتقد است كه سازنده ChatGPT در رابطه با كيو استار پيشرفت مهمي داشته و به نظر هوش ماورايي يا فراتر از انسان يك گام به واقعيت نزديك‌تر شده است.

به نظر اين مدل توانسته يك سري مساله‌هاي خاص رياضي را حل كند و همين مساله باعث شده تا محققان نسبت به موفقيت كيو استار خوشبين‌تر شوند.


برگشت به تلکس خبرها