پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 13:02   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20480صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگییکشنبه، 29 تیر 1393 - 14:48
افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از مدرسه/ کمبود معلم مقطع ابتدایی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با اعلام آنکه برای سال تحصیلی جدید پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع ابتدایی به منظور انسداد مبادی بی سوادی افزایش چشمگیری داشته و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل تا قبل از مهرماه ادامه خواهد داشت.

محمد دیمه ور درگفتگو با خبرنگار مهر با تشریح برنامه های این معاونت برای سال تحصیلی جدید گفت: با تاکید وزیر آموزش و پرورش برای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، طرح انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  به عنوان یکی از برنامه های ملی در سطح کشور با مسئولیت شورای آموزش و پرورش استانها در طول تابستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: امسال تمامی کارشناسان ابتدایی نسبت به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل در طول تابستان بویژه در مناطق روستایی و مناطق محروم اقدام می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه چتر آموزش و پرورش برای آموزش  در سراسر کشور باید به صورت یکسان برای همه دانش آموزان باشد گفت: استانها پس از شناسایی افراد بازمانده از تحصیل آمار خود را با سازمان ثبت احوال و اطلاعات سامانه سناد مطابقت می دهد و سپس افراد شناسایی شده توسط کارشناسان در مدارس مورد نظر ثبت نام خواهند شد.

دیمه ور گفت: شناسایی و ثبت نام این افراد به صورت مستمر ادامه داشته و کارشناسان استانی تا زمان شناسایی و ثبت نام آنها در مهرماه باید پیگیر مسائل این کودکان باشند.

وی درباره تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی آینده گفت: پیش بینی می کنیم حدود 100 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید به این مقطع اضافه شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین درباره کمبود معلم مقطع ابتدایی گفت: قطع به یقین ما با کمبود معلم مواجه هستیم و بخش نیروی انسانی آموزش و پرورش قولهایی برای ساماندهی و جبران این کمبود به ما داده ان

تعداد بازدید: 1442 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی