RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:26   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20538صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 31 تیر 1393 - 13:09
امید کردستانی کسب‌وکار گوگل را در دست می گیرد
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

SoftPedia: نیکش آرور، مدیر ارشد کسب و کار گوگل در حال ترک این شرکت است و می‌خواهد بعد از تقریبا یک دهه فعالیت در این غول اینترنتی، به SoftBank بپیوندد. اما چیزی که این خبر را مخصوصا برای ما ایرانی‌ها مهم جلوه می‌دهد، این است که قرار است امید کردستانی، مشاور ارشد مدیرعامل گوگل، جانشین نیکش آرورا شود.
 
نیکش آرورا (Nikesh Arora) دومین مدیر هندی است که اخیرا گوگل را ترک می‌کند. ویک گاندوترا، یکی دیگر از مدیران هندی است که اوایل امسال میلادی شرکت گوگل را ترک کرد. ویک پروژه گوگل پلاس و چند پروژه دیگر را رهبری کرده بود.
آرورا قرار است در سمت مدیرعامل و رییس هیات مدیره SoftBank که یک شرکت مدیا و اینترنتی مشغول به کار شود. وی در سال 2004 به عنوان نایب رییس گوگل وارد این شرکت شد و در سال 2011 مدیر ارشد کسب وکار آن شد. امید کردستانی بعد از این پست خود را به عنوان نایب رییس فروش جهانی گوگل را که از سال 2009 شروع کرده بود، رها خواهد کرد و به جای آرورا فعالیت خواهد کرد. او تاکنون به لری پیج، مدیرعامل گوگل مشاوره می‌داد.
لری پیج در صفحه گوگل پلاس خود درباره این تغییرات مدیریتی گفت: نیکش آرورا بعد از 10 سال تصمیم گرفته که گوگل را ترک کند و به یکی از شرکای ما یعنی SoftBank بپیوندد.
من نخستین ملاقاتم با آرورا را در موزه بریتانیا به یاد دارم. در آن زمان، سرگئی به دلایلی تصمیم گرفته بود که این مکان، مکان خوبی برای مصاحبه است. نیکش یک مدیر عجیب و غریب بود و مربی و مشاوره بسیار خوبی هم برای گوگلرها از جمله من بود. ما در کنار نیکش چیزهای زیادی آموختیم و در کنار هم واقعا بهمان خوش گذشت.
نیکش آرورا در توییترش درباره رفتنش از گوگل نوشت: از شما گوگلرها به خاطر اینکه مرا در این 10 سال همیشه حمایت کردید و دوست داشتید، ممنونم. دلم برای همه شما تنگ خواهد شد. به امید روزهای ماجراجویانه آینده!
برین همچنین درباره امید کردستانی گفت: امید کردستانی یکی از بنیانگذاران کسب وکار گوگل است و سال‌ها تیم فروش‌مان را رهبری کرد. به همین دلیل نیز به نظر می‌رسد در سمت جدیدش یعنی مدیریت و سازمان‌دهی کسب وکارمان موفق خواهد بود.
پیج همچنین گفت: زمانی که امید به استخدام گوگل درآمد، هیچ آدمی نداشتیم که در زمینه کسب وکار متخصص باشد و به همین دلیل تمام مهندسان گوگل دور یک میز پینگ پنگ او را مصاحبه کردند. من فکر می‌کنم امید به این خاطر از این مصاحبه پیروز درآمد که خودش واقعا یک مهندس تمام عیار بود. امید همیشه یکی از نزدیک‌ترین مشاوران من بوده است؛ به خصوص از سال 2011 که به عنوان مدیر اجرایی گوگل شروع به کار کردم. چیزی نیست در گوگل که امید در مورد آن نداند. او به خوبی شرکا و مشتریان‌مان را می‌شناسد و به همین دلیل نیز می‌دانم که در پست جدیدش هم موفق خواهد بود.
امید کردستانی متولد تهران است و در همین شهر تحصیلات ابتدایی خود را انجام داده است.
کردستانی که در تهران به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می‌رفت در سن 14 سالگی، پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفت. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته مدیریت بازرگانی (MBA) از دانشگاه استنفورد اخذ کرد.  
او دارای سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ است. او همچنین نایب ‌رییس بخش توسعه کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده‌ مالی نت‌اسکیپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند.
او کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش OEM  آغاز کرد و در طی دوره‌ چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسوولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون eBay، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون، تراولاسیتی، اینتل و اکسایت را برعهده گرفته بود.
کردستانی پیش از آغاز کار در نت‌اسکیپ در بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعه‌ کسب و کار در شرکت‌هایی چون 3DO، Go  و HP فعالیت می‌کرد. امید کردستانی به همراه سالار کمانگر، ترانه رضوی، رضا بهفروز، مایک جزایری، شیرین اسکوئی، شمیم صمدی و مریم کامور یکی از هشت مدیر بلندپایه ایرانی تبار شرکت گوگل است.
کردستانی در ۸ مه ۲۰۰۶ در مجله تایم به عنوان یکی از 100 نفری که دنیای ما را شکل داده‌اند، نام گرفت.
گفته می‌شود او یکی از ثروتمندترین ساکنان کالیفرنیای شمالی است. مجله سن‌خوزه ارزش دارایی‌های وی را 9/1 میلیارد دلار برآورد کرده است.
همچنین ماهنامه فوربس وی را به عنوان دومین ثروتمند ایرانی جهان معرفی می‌کند.

 

تعداد بازدید: 642 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING