صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:42   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20554صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیسه شنبه، 31 تیر 1393 - 16:50
محرومیت دانش آموزانی با معدل ۱۹ از تحصیل
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای مشورتی افغانستان در مراسم برپایی ضیافت معنوی برای کودکان افغانی توسط بنیاد کودک، نسبت به وضعیت دانش آموزان افاغنه با معدل ۱۹ که به دلیل فقر از تحصیل محروم هستند، ابراز تاسف کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همواره یکی از دغدغه‌های بنیاد کودک به عنوان یک موسسه خیریه با رویکرد فرهنگی این بوده است که بتواند فعالیتی فراتر از باور مرزها داشته باشد، در نتیجه در تمام سال‌های فعالیت خود از دانش آموزان با استعداد غیر ایرانی به خصوص افغان حمایت کرده و خواهد کرد، در همین راستا در ماه مبارک رمضان مصادف با 24 تیرماه بنیاد کودک مراسم افطاری را جهت پذیرایی از 500 نفر از دانش آموزان افغان و خانواده‌هایشان در وارمین و با حضور جمال انصاری مسئول بخش مهاجرین سفارت افغانستان در تهران، محمد ظاهر کریمی عضو مجمع فرهنگیان افغانستان، سرور رضایی عضو شورای مشورتی افغانستان، مسئول خیریه چهارده معصوم و مسئولان دیگر استانی برگزار شد.

در حاشیه این مراسم سرور رضایی عضو شورای مشورتی افغانستان عنوان کرد: با توجه به عظیم بودن رسالت بنیاد کودک وظیفه خود می‌دانیم که در این امر انسان دوستانه و فرهنگی کمک کنیم. ما  دانش آموزانی با معدل 19 به بالا داریم که به دلیل فقر امکان ادامه تحصیل ندارند و یا دانشجویانی هستند که با هوش و استعداد بالا در بهترین رشته‌های تحصیلی پذیرفته شدند، اما ادامه تحصیل برای آنان به دلایل اقتصادی  میسر نیست، بنابراین ما می‌توانیم این افراد را شناسایی کنیم و به بنیاد کودک برای حمایت معرفی کنیم.

رضایی افزود: در شورای مهاجرین برنامه‌های آموزشی، ورزشی و امور خیریه گسترده وجود دارد که ما می‌توانیم از طریق همکاری و هماهنگی با بنیاد کودک به اهداف والا دست پیدا کنیم.

همچنین، حورا حیدری مدیر دبستان خودگرادن ابن سینا، ضمن تقدیر از کمک‌های مالی، حمایتی و روحی که بنیاد کودک از دانش آموزان این مدرسه انجام داده است، بیان داشت:  آموزش پایه زندگی بشر است، چه از لحاظ  فرهنگ خانواده، چه از لحاظ فرهنگ اجتماع، که  اگر در افعانستان هم پایه آموزش استوار بود، مسلما ما کشوری بهتر و زیباتر داشتیم و دچار این معضلات نمی‌شدیم.

تعداد بازدید: 969 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی