شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 17:18   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20566صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیچهارشنبه، 1 مرداد 1393 - 13:33
اعتقاد دولت به جذب نیرو بیش از سهمیه و ادامه رایزنی ها برای آزمون مربیان پیش دبستانی
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

ردیف استخدامی برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی هنوز صادر نشده و دولت معتقد است که آموزش و پرورش در طول چند سال گذشته بیش از ظرفیت و سهمیه نیرو استخدام کرده است. این درحالی است که رایزنی آموزش وپرورش برای کسب ردیف استخدامی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی که قرار بود در تاریخ ۱۷ مرداد برگزار شود به دلیل عدم اعطای مجوز استخدامی از سوی معاونت ریاست جمهوری به تعویق افتاد و این روزها تعداد انبوهی از نیروهای شرکتی و مربیان پیش دبستانی این سوال را از مسئولان آموزش و پرورش دارند که آیا این آزمون برگزار خواهد شد یا خیر؟ سوالی که هنوز پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد.

البته مسئولان آموزش و پرورش از برگزاری این آزمون خبر می دهند اما اعلام تاریخ آن را منوط کرده اند به کسب مجوز از سوی ریاست جمهوری تا پس از آن تاریخ و منابع لازم برای برگزاری این آزمون را اعلام کنند. سیدمحمد بطحایی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در همین خصوص گفت: در حال حاضر نیازسنجی انجام داده ایم و آمار ما نیز مشخص شده است که در هر منطقه به چه تعداد نیرو و با چه جنسیتی نیاز داریم. هم اکنون منتظر پاسخ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری هستیم. جلساتی نیز تاکنون با این معاونت داشته ایم و امیدواریم تا پایان هفته جاری، زمان برگزاری آزمون مشخص شود.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش نیز معتقد است: پس از اعطای مجوز استخدامی از سوی دولت این آمادگی وجود دارد که ظرف مدت دو ماه آزمون مربوط به مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار کنیم.

اما دلایل دولت برای عدم اعطای ردیف استخدامی به آموزش و پرورش برای برگزاری این آزمون چیست؟

عبدالوحید فیاضی ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مجلس در کارگروه مشترک میان دولت، آموزش و پرورش و مجلس در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم  در  این خصوص  اظهار داشت: هنوز برای برگزاری این آزمون نتوانسته ایم به نتیجه ای برسیم.

وی افزود: معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری نامه ای را ارسال و اعلام کرده با بررسی هایی که انجام داده، آموزش و پرورش بیش از ظرفیت و سهمیه نیرو استخدام کرده است.   استناد دولت به قانون مدیریت خدمات کشوری است که آموزش و پرورش طبق این قانون از ردیف های استخدامی خود استفاده کرده است. طبق این قانون به ازای هر ۳ نفر که بازنشسته می شوند امکان جذب یک نفر وجود دارد و آموزش و پرورش در دوره های قبل از این ظرفیت استفاده کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به این که فرصت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی تا آبان به پایان می رسد، ادامه داد: آموزش و پرورش هنوز موفق به کسب مجوز استخدامی از سوی دولت نشده است.

به گزارش تسنیم، روز گذشته ۷۲ نفر از نمایندگان مجلس در مورد اجرایی نشدن قانون استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی در تذکری به رئیس جمهور خواستار توضیح علت عدم اجرای قانون در مورد استخدام مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی شدند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در جدیدترین اظهار نظر خود در رابطه با وضعیت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی گفت: با توجه به اهمیت این مهم، طی هماهنگی های انجام شده با  محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، محمود عسکری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه و نظارت راهبردی رئیس جمهور معاونت توسعه مدیریت، قرار است نحوه و زمان برگزاری این آزمون مورد بررسی واقع شود.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی را برای تعیین تکلیف برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی برگزار کرده و بدون شک در آینده ای نزدیک زمان برگزاری این آزمون را اعلام خواهیم کرد.

زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص عدم اعطای مجوز استخدامی از سوی دولت به تسنیم گفت: آموزش و پرورش اعلام کرده است که حدود ۵۰ هزار نفر نیروی مازاد داشته و از سوی دیگر در مقطع ابتدایی دارای کمبود آموزگار است. آموزش و پرورش بعد از ساماندهی نیروی انسانی باید اعلام کند که چه تعداد کمبود نیرو دارد و آن وقت برای استخدام نیروی جدید اقدام کند.

وی افزود: هم اکنون بدنه کارکنان دولت متورم است و دولت با این استدلال اعلام می کند که نمی توان در این شرایط بازهم نیروی جدید گرفت از سوی دیگر آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی قانون مصوب مجلس بوده و لازم الاجراست از همین رو برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی نیاز به مجوز ریاست جمهوری است.

به گزارش تسنیم، این روزها ۳۰ هزار نفر از مربیان پیش دبستانی و بیش از ۱۰ هزار نیروی شرکتی چشم انتظار برگزاری آزمون استخدامی هستند، آزمونی که هنوز ردیف استخدامی آن از سوی دولت اعطا نشده است. آیا دولت در شرایطی که با تورم نیروی انسانی مواجه است با اعطای ردیف استخدامی برای برگزاری این آزمون موافقت خواهد کرد؟

تعداد بازدید: 1531 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 5 نظر (فعال: 5 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
|    | 1393/5/6 - 16:11 |     1     0     |
والله ما با فوق لیسانس دبیری زبان هفت ساله در آموزش از راه دور و طرح نهضت سواد آموزی زحمت کشیدیم آخه کدوم بی انصافی حق استخدام رو به پیش دبستانی ها داده ؟؟؟؟؟....... چرا قشر تحصیل کرده را زیر پا میگذارید و حق رو به دیپلمه ها میدید که فقط کارشون کشیدن نقاشی !! ماه خورشید و گربه است

یک مربی پیش دبستانی
|    | 1393/5/3 - 03:13 |     2     1     |
حضرات نماینده ان موقع که اقای حاج یایایی دههانیروراتحت عنوان معلمان قرانی ونیروهای خدماتی جذب نمودچرااینهمه تبصره وقانون نبود.بابا خوداقای جعفری ایمن ابادی نماینده محترم ودلسورمجلس پس ازهشت سال می فرمایندبیش از460هزاراستخدام غیرقانونیر ازمیان بستگان وفامیل مسئولین انجام گرفته شما همه رارهاکرده حق یگ عده مربی پیش دبستانی راداریدضایع می کنید ایااین انصاف وعدالت است اگراستخدامهاغیرقانونی بوده پس چراکسی پاسخگو ومحاکمه نمی شود

رضا
|    | 1393/5/2 - 06:47 |     6     1     |
حالا کی این حقو براتون ایجاد کرده
آخه با یه دیپلو ساده خیلی هاتون توقع دارین آموزش پرورش شما رو کجای دلش بذاره
سرایداری رو که قبول ندارین
آموزش هم که انصاف نیس


معلم پیش دبستانی
|    | 1393/5/5 - 06:42 |     0     1    
پاسخ: اولا دیپلم نیستیم و اکثرا لیسانسیم
دوما با چندسال سابقه تدریس این وضعیتمونه اونوقت مستخدمهای مدرسه رو با یک دوره کوتاه میبرن تدریس ابتدایی
آخه این انصافه؟


ناشناس
|    | 1393/5/1 - 21:51 |     10     9     |
ای بابا به ما که رسید دریا خشکید . حاجی بابایی هر کی رو که خواست وارد آموزش و پرورش کرد از سرایدار و خدماتی بگیر تا آشپز که به بچه ها درس بدن .
ولی این آزمون و استخدام حق ما مربیان پیش دبستانی است .


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی