RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:06   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20638صفحه نخست » اخبار آموزشی خارجیجمعه، 3 مرداد 1393 - 13:34
غرامت ۲۳ میلیارد دلاری برای خانواده «قربانی» سیگار
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

دادگاهی در آمریکا یکی از بزرگترین شرکت‌های دخانیات را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ صد میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

 سی ان ان در گزارشی نوشته است هیات منصفه دادگاهی در فلوریدا پس از دو هفته بررسی شکایت سینتیا رابینسون علیه شرکت رینولدز (تولد کننده سیگار کمل)، شرکت دخانیات را مقصر شناخت.

سینتیا رابینسون بیوه مایکل جانسون مدعی شده بود که سیگار علت مرگ شوهرش درسال ۱۹۹۶ بوده است. او ادعا کرده بود شرکت رینولدز در اطلاع‌رسانی درباره اعتیادآور و سرطان‌زا بودن سیگار اهمال کرده است. مایکل جانسون از ۱۳ سالگی شروع به کشیدن سیگار کرده و تا زمان مرگش به علت سرطان ریه در سن ۳۶ سالگی روزانه بین یک تا سه بسته سیگار می‌کشید.
 
وکیل خانم رابیسنون اقدام هیات منصفه را «شجاعانه» توصیف کرد و گفت: «اگر هر کس دیگری هم مدارک پرونده را بررسی می‌کرد حکمی کمتر از صادر نمی‌کرد.»

جلسات دادگاه در طی چهار هفته برگزار شد و در پایان بیش از پانزده ساعت بحث، هیات منصفه به ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ صد میلیون دلار جریمه که شامل ۱۶ میلیون دلار غرامت است رای داد.

 وکیل شرکت رینولدز در بیانیه‌ای گفته است: «جریمه تعیین شده دراین پرونده بسیار سنگین است و با قوانین ایالتی و قانون اساسی مطابقت ندارد. حکم صادره بسیار غیر منطقی و ناعادلانه است و با شواهد موجود در پرونده تطبیق نمی‌کند.» وی افزوده است: «ما بی‌درنگ از مجراهای قانونی پیش‌بینی شده درخواست تجدید نظر می‌کنیم و اطمینان داریم دادگاه با پیروی از قانون این حکم را نقض خواهد کرد.»

روزنامه نیویورک تایمز نیز با انتشار گزارشی می‌نویسد اقدام این گونه شرکت‌ها برای تجدید نظر در حکم معمولا موفقیت آمیز بوده است. در موردی مشابه شرکت دخانیات فیلیپ موریس در سال ۲۰۰۲ به جریمه ۲۸ میلیارد دلاری محکوم شد. دادگاه تجدید نظر در سال ۲۰۱۱ جریمه را به ۲۸ میلون دلار کاهش داد. بنا به گفته کار‌شناسان حقوقی، حکم روز جمعه دادگاه فلوریدا یکی از بالا‌ترین جریمه‌ها را مقرر کرده است.

وکلای خانم رابینسون استدلال کرده بودند شرکت دخانیات رینولدز بطور عمدی اطلاعات مربوط به ضررهای سیگار و اعتیاد آور بودن آن را درج نکرده بودند. به گفته این وکلا یکی از شواهد متقاعدکننده برای هیات منصفه، فیلم ویدیویی مربوط به سال ۱۹۹۴ بود که در آن مدیران عامل شرکت‌های دخانیات ادعا می‌کردند سیگار اعتیادآور و سرطان‌زا نیست. در حالیکه بنا به اسناد از ۶۰ سال پیش این خطرات ثابت شده بود.
 
نیویورک‌تایمز در ادامه گزارش می‌نویسد سینتیا رابینسون گفته است: «ابتدا از حکم دادگاه و مقرر کردن جریمه خوشحال شدم ولی وقتی رقم میلیارد را شنیدم برایم باورنکردنی بود.» او که دو فرزند ۲۳ و ۲۹ ساله دارد گفته است که شوهرش خیلی سیگار می‌کشید.

سینتیا رابینسون در سال ۲۰۰۶ از شرکت رینولدز که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دخانیات است شکایت کرده بود. این شکایت در سال ۲۰۰۸ با شکست مواجه شد.
 
کارزار عمومی برای بالا بردن اگاهی عمومی نسبت به خطرات سیگار از دهه نود میلادی شروع شد

تعداد بازدید: 559 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: 🎊MBA & DBA🎊 IN COACHING