RSS   |  نسخه موبایل   |  نسخه تلکس   |  پیوندها   |  جستجو پیشرفته   |  تماس با ما  
 صفحه اول    فرهنگی    فرصتهای استخدامی    اجتماعی، سیاسی    مقالات    خدمات    فراخوان    استخدام ( کارفرما ، کارجو)  
چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 10:51   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20736صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 6 مرداد 1393 - 09:59
۱۹۰۰ تذکر شفاهی و کتبی به مدیران متخلف/ شرکت دانش‌آموزان در ۱۶ رشته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای بدون کنکور
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان می‌توانند در ۱۶ رشته فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش بدون کنکور در آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای با شرط معدل ثبت‌نام کنند.
خبرگزاری فارس: ۱۹۰۰ تذکر شفاهی و کتبی به مدیران متخلف/ شرکت دانش‌آموزان در ۱۶ رشته آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای بدون کنکور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار داشت: در دوره ابتدایی 95 درصد دانش‌آموزان این مقطع ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد آنها برابر با 6 میلیون و 638 هزار و 370 دانش‌آموز در کل کشور است و 5 درصد باقی مانده که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند مربوط به دانش‌آموزان استثنایی و غیره است.

وی ادامه داد:‌ در دوره اول متوسطه نیز 80 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که یک میلیون و 631 هزار و 472 دانش‌آموز است و در دوره دوم متوسطه نیز 63 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که برابر با 2 میلیون و 44 هزار و 929 دانش‌آموز است که در مجموع، 10 میلیون و 314 هزار و 771 دانش‌آموز ثبت‌نام کرده‌اند و در همه دوره‌های تحصیلی در مجموع 84 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده‌اند.

زرافشان یادآور شد: از مسئولان پروژه مهر می‌خواهیم با استفاده کمیته اطلاع‌رسانی، صدا و سیما، مطبوعات و رسانه‌های محلی اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص ثبت‌نام داشته باشند تا دانش‌آموزان از فرصت استفاده کرده و ثبت نام کنند تا بحث ساماندهی نیروی انسانی و کلاس‌بندی‌ها را انجام دهیم.

* جزئیات تخلفات ثبت‌نام در مدارس

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده در ستادهای ثبت‌نام افزود:‌ در فاصله خرداد و تیرماه در کل کشور 38 هزار و 881 بازدید از مدارس انجام شده است که از این تعداد 35 هزار و 328 بازدید از مدارس دولتی و 3 هزار و 553 بازدید از مدارس غیردولتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در این بازدیدها تعداد مدارسی‌ که در آن تخلف شده است شامل 2 هزار و 342 مدرسه دولتی و 379 مدرسه غیردولتی بوده است که 412 مورد تخلف مربوط به عدم اطلاع‌رسانی به اولیاء، 222 تخلف مربوط به برخورد نامناسب با ارباب رجوع، ایجاد نارضایتی با 260 مورد، عدم حضور مدیر مدارس و مسئول ثبت‌نام با 482 مورد، دریافت وجه برای کلاس فوق برنامه با 253 مورد، اجبار برای حضور یا ثبت‌نام میان‌پایه با 67 مورد، عدم همکاری با فرهنگیان و زوج‌های شاغل با 109 مورد، اعمال شرط معدل و آزمون با 75 مورد تخلف، عدم اطلاع از مقررات ثبت‌نام با 190 مورد، عدم ثبت‌نام و ثبت‌اطلاع اولیاء در سامانه سناد با 192 مورد، عدم محدوده ثبت‌نام با 282 مورد و سایر موارد نیز با 212 مورد مواردی بوده است که به عنوان تخلف مطرح شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت:‌ اقدام‌هایی در رسیدگی به تخلفات انجام شده است که شامل 2 هزار و 183 مورد توضیح و توجیه عوامل مدرسه و اولیاء، 1580 مورد تذکر شفاهی، 333 مورد تذکر کتبی بدون درج در پرونده، استرداد وجوه اخذ شده با 215 مورد، تذکر با درج در پرونده با 27 مورد، ارائه پرونده به هیأت رسیدگی تخلفات با 75 مورد، لغو ابلاغ با 4 مورد، ارائه پرونده به شورای مدارس غیردولتی با 10 مورد، پاسخگویی به شاکیان با 960 مورد و سایر موارد با 227 مورد اقداماتی بوده که انجام شده است.

* استان‌های البرز و ایلام، بوشهر کم تخلف یا بی تخلف بودند

زرافشان یادآور شد: در بازدیدهایی که از بعضی از استان‌ها داشته‌ایم استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، لرستان و گیلان دارای تخلفات بسیار کم و بدون تخلف بوده‌اند و در شهر تهران نیز علی رغم گزارشات، میزان تخلفات آن زیاد نیست و در تهران مجموعاً با یک هزار و 271 مورد بازدید که صورت گرفته است 143 تخلف گزارش شده است و بحث ادامه ثبت‌نام و سامانه سناد کماکان فعال است و کار ثبت‌نام نیز انجام می‌شود چرا که ثبت‌نام دانش‌آموزان تابع شرایط شغلی اولیاء است.

وی در خصوص خدمات آموزش و پرورش در انتخاب رشته دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی گفت:‌ ما در دوم متوسطه بخشی از کیفیت بخشی را به کلاس‌های آمادگی کنکور اختصاص داده‌ایم و خدمت دوم ما نیز مشاوران مدارس هستند که دانش‌آموزان را در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کمک می‌کنند و دانشگاه صنعتی شریف پروژه خوبی را برای آشنایی با رشته‌ها طراحی کرده است و از وزیر علوم نیز خواسته‌ایم که همه دانشگاه‌ها تورهای علمی برای آشنایی دانش‌آموزان با دانشگاه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه برای تقویت مدارس دولتی چه برنامه‌هایی درنظر دارید، خاطر نشان کرد: مدارس هیأت امنایی و خاص نیاز به کمک ما ندارند و مدارس دولتی نیاز به حمایت دارند و مخاطب اصلی کیفیت‌بخشی نیز مدارس دولتی هستند.

* افزایش درصد قبولی دانش‌آموزان دوره متوسطه در امتحانات نهایی

زرافشان در خصوص کیفیت آموزشی یادآور شد: در امتحانات نهایی می‌توانیم بگوییم که عملکرد دانش‌آموزان و آموزش و پرورش چگونه است که در امتحانات نهایی خرداد ماه سال 93 در رشته ریاضی فیزیک 88.9 درصد دانش‌آموزان موفق به قبولی شده‌اند که میانگین معدل آنها 13.87 درصد بوده است که این میزان در سال گذشته 87.3 درصد و معدل 13.3 درصد بوده است.

وی آمار قبولی دانش‌آموزان در رشته علوم تجربی را 87.6 درصد در خرداد ماه سال جاری برشمرد و گفت:‌ میانگین معدل آنها 13.1 بوده است و در رشته انسانی میزان قبولی برابر با 72.2 درصد و میانگین معدل 10.28 درصد است و در رشته علوم و معارف اسلامی میزان قبولی 94.7 درصد و میانگین معدل 15.4 درصد در امتحانات نهایی بوده است که در این امتحانات حوزه تصحیح و حوزه امتحانی مستقل بوده و میزان خطا نیز به دنبال آن کمتر بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص 5 ساله شدن دوره فنی و حرفه‌ای گفت: این مصوبه از زمان استقرار نظام جدید متوسطه جزو اهداف بوده است و راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای نیز در همین راستاست تا دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای درون آموزش و پرورش به تحصیلات عالی بپردازند اما بعدا با توسعه شاخه فنی و حرفه‌ای تعداد دانش‌آموزان نسبت به ظرفیت آموزشکده‌ها افزایش پیدا کرد و مجبور شدیم آزمونی برقرار کنیم و در حال حاضر با توجه به ماده 23 برنامه توسعه، آموزش عالی مکلف شده است زمینه تحقق آموزش پیوسته فنی و حرفه‌ای را فراهم کند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار دانش‌آموزان در 16 رشته در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بدون کنکور می‌توانند در آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای با شرط معدل ثبت‌نام کنند.

* ایجاد رشته بورس و رشته تجهیزات پزشکی در شاخه کاردانش

زرافشان اضافه کرد:‌ برای سال تحصیلی‌ آینده در جلسه شورای حذف کنکور مصوبه‌ای داشتیم که وزارت آموزش و پروش موظف است ملاک پذیرش دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای ورود بدون کنکور مشخص کند و رشته‌های جدیدی در کاردانش شامل بورس با حمایت و کمک سازمان بورس و رشته تجهیزات پزشکی برای سال تحصیلی آینده راه‌اندازی می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: گفت‌وگویی با یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که به شکل خصوصی فعالیت می‌کند انجام شده است که تا در سال تحصیلی‌ آینده برخی از رشته‌های جدید که استانداردهای آن توسط همان مرکز تعریف می‌شود با یک همکاری سه جانبه یعنی مرکز نام برده آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای تعریف شده و معرفی کنیم.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930505000814#sthash.czriu7q4.dpuf

تعداد بازدید: 866 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی