سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 20:14   
  تازه ترین اخبار:  
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20745صفحه نخست » اخبار علمی ، فرهنگیدوشنبه، 6 مرداد 1393 - 08:42
اعتراض آشوریان به مجامع جهانی
دولت‌های غربی حاضر نیستند برای ملت مظلوم فلسطین عبارت دولت فلسطین را بکار ببرند.ولی به‌راحتی داعش را دولت اسلامی و خلافت اسلامی می‌نامند.
  
فرهنگیان نیوز - تدبیر:

 به گزارش ادیان نیوز،در این مراسم جناب آقای یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در ملش شورای اسلامی و دبیر کل جامعه جهانی آشوریان در بیاناتی اشاره کرد: «مراسم یادبود آشوریان در خصوص تهاجم داعش و آوارگی آشوریان استان نینوا در عراق است درست زمانی که دنیا سرگرم این مسئله بین‌المللی است و همه حواسشان به آن است صهیونیست‌ها به غزه تجاوز می‌کند.

 اعتراض آشوریان به مجامع جهانی

ما به خاطر مردمی که توسط صهیونیست‌ها و با حمایت هم‌پیمانان بمباران می‌شوند این دو مراسم را باهم ادغام کردیم به‌عنوان مسیحیان آشوری کشور عزیزمان ایران این مراسم را برگزار کردیم تا به جهانیان اعلام کنیم ما در کشور اسلامی ایران زندگی می‌کنیم ما آشوریان ۲۰۰۰ سال است در ایران زندگی می‌کنیم ۱۴۰۰ سال است در کنار برادران مسلمان خودمان زندگی می‌کنیم و حتی قطره‌ای خون از بینی هیچ مسیحی در این کشور پایین نریخته است.

DSC 0055

همه ادیان الهی و ابراهیمی در کمال صلح و صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند وقتی تعامل و دوستی باشد همه می‌توانند در آرامش زندگی نمایند امروز در فجایعی که در سوریه اتفاق افتاد مدعیان حقوق بشر فقط از داعش و تکفیری‌ها حمایت می‌کردند، سر افراد را می‌بریدند و مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر حرفی نزدند و این فجایع به عراق و بعد به غزه کشیده شد و حالا خیلی راحت عنوان می‌کنند صهیونیست‌ها باید از جان خودشان دفاع نمایند.»

1-001

جناب آقای بهبو عضو ناظر حقوقی و مشاور جهانی آشوریان نیز در این مراسم سخنرانی کرده و اشاره کرد: «گروه تکفیری داعش در نینوا و شهر موصل وارد شدند و بر درب منزل آشوریان علامت (ن) یعنی نصرانی را نوشتند و به آن‌ها فرصت داده بودند.

DSC 0131

در این مدت یا مسلمان شده و یا جزیه پرداخت نمایند و یا به‌صورت اجباری منطقه را ترک نمایند و متأسفانه زن و کودکان آن‌ها مورد تجاوز واقع‌شده‌اند و کشتارهای دسته‌جمعی، به‌ناچار در هفته گذشته ۵۰ هزار خانواده آشوری مجبور به کوچ اجباری شدند.

DSC 0133

این گروه تروریستی موردحمایت آمریکائیان بوده است همین ابوبکر بغدادی سال‌ها قبل توسط همین آمریکائیان دستگیرشده است ۲۰۱۰ وی را آزاد می‌نمایند و در اسرائیل دوره‌های تروریستی دیده است برای جامعه جهانی مشخص است این گروه‌ها توسط چه کسی حمایت می‌شوند ما می‌خواهیم توجه جهانیان را به این موضوع جلب نمائی‌ام.»

DSC 0113

در این مراسم جناب آقای قشقائی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه نیز سخنرانی کرده و اشاره کرد: «همواره همه ادیان در ایران در طول تاریخ زندگی مسالمت‌آمیزی داشتند و کلیساها، معابد و آتشکده‌ها و عبادتگاه‌های فراوان نشان از این واقعیت دارد و همچنین تعالیم قرآنی ما در مورد همه ادیان هم می‌فرماید که هیچ فرقی بین ادیان الهی نیست.

DSC 0018
معاون وزیر خارجه بابیان اینکه ادیان الهی همه افراد را به توحید و مقابله با خشونت رهنمون کرده است، خاطرنشان کرد: اولین اقدام دیپلماتیک پیغمبر اسلام در مدینه امضای پیمان‌نامه عقد اخوت با فرق دینی آن زمان بود، ولی بعدها زمینه‌های خشونت توسط افرادی که ادعای برپایی حکومت دینی داشتند، آغاز شد.

DSC 0016

قشقاوی با تأکید بر اینکه آوارگی مسیحیان در نینوای عراق ناراحت‌کننده است.‌ گفت: امروز جریانی می‌خواهد به‌زور مردم را مسلمان کند، ولی در بینش اسلامی به‌هیچ‌وجه دین قابل تحمیل نیست و هیچ‌گاه هم نمی‌توان دین و عقیده را تحمیل کرد و عقیده اجباری محکوم است و عقیده درست این است که از اعماق دل بیرون آید.

DSC 0117
وی افزود: رژیم اسرائیل بر اساس معیارها و تعالیم غربی جنایتکار جنگی است، زیرا سرزمین دیگران را اشغال کرده و جمعیتی را به آن سرزمین تحمیل کرده است.

DSC 0050
وی با طرح این سؤال که تخریب کلیسای ۱۸۰۰ ساله موصل و آواره کردن مردم سوریه و عراق و فجایع غزه چه ارتباطی باهم دارد؟ گفت: تخریب نمادهای مذهبی و کلیساها در موصل و نینوا و فجایع غزه محکوم است.

DSC 0126

معاون وزیر خارجه اظهار داشت: چرا نمادهای مذهبی از کعبه که متعلق به مسلمانان است تا مسجدالاقصی که مکان مقدس یهودیان و مسیحیان است، باید مورد توهین عده‌ای قرار گیرد.

DSC 0125
وی افزود: «ریشه‌های اعمال داعش و تخریب کلیسای ۱۸۰۰ ساله و آواره نمودن ملت از سرزمین آبا و اجدادی با آنچه امروز در غزه با انفجار کلیساها و مساجد می‌گذرد چه ارتباطی باهم دارند.

DSC 0141

تخریب نمادهای مذهبی آنچه در غزه اتفاق می‌افتد با تخریب عبادتگاه‌ها، تخریب قبر دانیال نبی در عراق و کلیساها در موصل چه ارتباطی باهم دارند؟ سرویس‌های امنیتی غرب چگونه پشت این صحنه هستند چگونه می‌شود داعشی که حداکثر در آمارهای جهانی ۵ هزار نفر گفته‌شده این‌چنین بتواند قدرتمند شود.

فیس‌بوک را به تصاحب درآورد، گوگل و اینترنت را به تصاحب خود درآورد و ملت‌های مسیحی و حتی مسلمانان آواره کند.آیا می‌شود دست قدرتمند رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی که این‌گونه داعش را به‌عنوان یک جریان تبلیغ می‌کنند نادیده گرفت دولت‌های غربی حاضر نیستند برای ملت مظلوم فلسطین عبارت دولت فلسطین را بکار ببرند.

ولی به‌راحتی داعش را دولت اسلامی و خلافت اسلامی می‌نامند. چطور فلسطین دولت نیست ولی داعش دولت است این‌گونه نمی‌شود با شبکه‌های مجازی عقل ملت‌ها را گم نمود.مقامات عالی آمریکایی و فرانسوی و دیگر کشورها که داعیه حقوق دارند باید به این مسائل ساده حقوق بشری جواب دهند امروزه این سؤال در ذهن جوانان مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی وجود دارد ما بزرگ‌ترین مشکلی که با برخی دولت ای غربی داریم همین استانداردهای دوگانه حقوق بشری است.»

منبع: موسسه راهبردی دیده‌بان،

 

تعداد بازدید: 945 ، امتیاز کاربران: 0 (0 نفر) ،    
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
امتیاز شما به اين خبر:
   کد امنیتی:
 
 
 
 
© نسخه سوم فرهنگیان نیوز 1391
shoghlorg@gmail.com | info@farhangiannews.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار
Check  Out My Rank On PRTracking.com!
  خبر فوری: گزارش مراسم هفتمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی